کد خبر : 1772210 | 13 مرداد 1400 ساعت 16:59 | 496.9K بازدید | 28 دیدگاه

طلای گرایی،نقره داوودی، فینال یزدانی

روز سیزده، روز درخشان کاروان ایران در المپیک

محمدرضا گرایی دومین طلای کاروان ایران را بعد از 12 روز انتظار کسب کرد.

روز سیزده، روز درخشان کاروان ایران در المپیک

به گزارش "ورزش سه"، روز سیزدهم المپیک 2020 با مدال طلای محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و فینالیست شدن حسن یزدانی به شیرین ترین شکل ممکن برای نمایندگان کشورمان در حال پیگیری است.


حسن یزدانی که از ابتدای المپیک همه ایرانی ها انتظارش را می کشیدند، بالاخره کارش را در توکیو آغاز کرده، او برای رسیدن به نیمه نهایی کار سختی نداشت. او شاپیوف ازبک را در گام اول و استفان ریچموت سوئیسی را در گام دوم با امتیازات بالا شکست داد تا صعودی آسان به نیمه نهایی داشته باشد. شانس شماره یک طلای وزن 86 کیلوی المپیک 2020 با نایفونوف، کشتی گیر روس برای صعود به فینال مبارزه کرد؛ مبارزه ای که برخلاف انتظارها حسابی سخت پیش رفت، اما در نهایت با برد ستاره کشتی ایران همراه بود.


رضا اطری، نماینده وزن 57 کیلوی کشتی آزاد هم امروز دو برد بسیار ارزشمند مقابل مغولستان و ترکیه کسب کرد تا یک پای نیمه نهایی باشد. او برای صعود به فینال با اوگوئف، روس مبارزه کرد، اما با شکست در این دیدار به مبارزه رده بندی رفت.


بعد از اینکه تکلیف دو آزادکار کشورمان مشخص شد محمدرضا گرایی در فینال 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک به مصاف نصیب اف ازبک رفت و با ارائه یک کشتی تماشایی، او را به راحتی شکست داده و طلای المپیک را مال خود کرد. این دومین طلای کاروان ایران پس از طلای فروغی در روز اول مسابقات بود که برای کسب آن 12 روز صبر کردیم.

 

 

در ادامه نتایج و حواشی مربوط به نمایندگان ایران در روز سیزدهم المپیک را می خواهید:

 

 

1630978


18:30- تصویر پایانی از تمامی 7 شرکت کننده در فینال وزنه برداری دسته فوق سنگین المپیک. جایی که تالاخادزه با 47 کیلوگرم اختلاف نسبت به علی داوودی مدال طلا را بر گردن آویخت. داوودی با رکورد 441 کیلوگرم در مجموع دوم شد و وزنه بردار سوریه با 424 کیلوگرم سوم شد. شرکت کننده های ترکمنستان، نیوزیلند و هلند در رده های بعدی قرار گرفتند و ژری اورسگ باتجربه بدون اینکه بتواند در حرکت دو ضرب وزنه ای را بالای سر ببرد، در رده آخر جای گرفت.

 


 

18:25-کمیته فنی تشکیل شده و قرار است عملکرد کادرفنی را ارزیابی کنیم. باید صحبت بازیکنان را هم بشنویم. منتقدان و دلسوزان رشته بسکتبال می‌توانند در این خصوص نظرات خود را بدهند. البته هنوز در خصوص سرمربی تیم تصمیمی نگرفته‌ایم و باید بعد از شنیدن نظرات مختلف، تصمیم خود را بگیریم تا این موضوع به نفع بسکتبال باشد. (طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال درباره ادامه کار مهران شاهین طبع سرمربی تیم بسکتبال).

 


 

1630975

 

1630974


18:21- نام محمدحسین برخواه را از مسابقات ونکوور کانادا به خاطر داریم که روی انجام حرکت یک ضرب، آرنج چپ وی کاملاً برگشت و وزنه از دستش افتاد. تصویر شکستن استخوان آرنج و مصدومیت وی یکی از تصویرهای ورزشی سال بود. برخواه که سرمربی تیم ملی وزنه برداری در رقابت های المپیک بود، با دو سهمیه به نام های علی هاشمی و علی داوودی نتایج در خور شأن و امیدوار کننده ای کسب کرد. شاید اگر سهراب مرادی و کیانوش رستمی می توانستند سهمیه المپیک کسب کنند، کارنامه برخواه و وزنه برداری سنگین تر بود. به هر حال رونمایی از علی داوودی 22 ساله، می تواند ایران را به بازپس گیری مدال طلای سنگین وزن امیدوار کند.

 


 

1630971

 

18:15-علاقه مندان به کشتی  پیش از شروع مبارزه محمد رضا گرایی و حریف اوکراینی جلو منزل گرایی در شیراز جمع شدند و از طریق تلویزیون خیابانی شاهد کشتی همشهری خود بودند و در پایان شعار دادند گرایی قهرمان، طلایت مبارک، مبارک. علاقه مندان به کشتی که تعداد آنها به حدود ۲۰۰ نفر می رسید با دست در داشتن پرچم ایران هر امتیاز که کشتی گیر شیرازی کسب می  کرد به هوا می پریدند و صحنه های جذابی را رقم زدند .(ایرنا)

 


 

 

1630970


18:14- تالاخادزه که در المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال طلا شده بود در پنج سال گذشته تمام رکوردهای موجود در وزنه‌برداری را از آن خود کرده‌است. وی در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ وزنه برداری جهان با مهار ۲۶۴ کیلوگرم به سلطه ۱۵ ساله حسین رضازاده در دسته فوق سنگین پایان داد.

 


 

18-00:نفراتی که در رده‌های اول تا پنجم مسابقات کشتی المپیک ٢٠٢٠ توکیو قرار گرفتند، تست دوپینگ می‌دهند.براین اساس محمدرضا گرایی مرد طلایی ایران، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک ٢٠٢٠، امین میرزازاده و محمدعلی گرایی که عنوان پنجمی را کسب کردند تست دوپینگ دادند.

 


 

1630956


17:50- عکس یادگاری با ورزشکار پیروز به سنت همیشگی.علی مرادی ، صالحی امیری و علی نژاد در تصویر حاضرند.

 


 

 

1630955


17:50- تصویری از طلای امروز ایران در رقابتهای فرنگی. طلایی که می‌توانست یکی بیشتر باشد اگر ساروی آنطور غافلگیر نمی‌شد.

 


 

1630949


17:47-ایستادن روی سکوی دوم تالاخادزه هیچ خجالتی ندارد.داوودی جوان با لبخند رضایت برای اعجوبه گرجستانی خط و نشان کشید.قرار به المپیک پاریس!

 


 

1630948


17:46 - ستاره امروز المپیک کسی جز لاشا تالاخادزه گرجستانی نبود.  پدیده این سال‌های وزنه برداری جهان ابتدا در یکضرب با ۲۲۳ کیلوگرم رکورد المپیک را به نام خودش ثبت کرد. سپس او در حرکات دو ضرب نیز با جابجایی ۲۴۵، ۲۵۵ و ۲۶۵ یکبار دیگر رکورد جهان را جابجا کرد و در مجموع نیز با ثبت ۴۸۸ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای المپیک رکوردار المپیک و جهان شد.

 


 

1630946

 

1630945

 


17:45 - «علی داودی» قهرمان جوانان جهان از ایران با ثبت مجموع ۴۴۱ کیلوگرم به مدال نقره بازی‌های المپیک توکیو دست یافت تا بعد از حدود ۹ سال  مدال دسته فوق سنگین المپیک را برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

 


 

1630929

 

1630930

 

17:04- پس از اینکه تیم ملی کشتی فرنگی با مربیگری محمد بنا در المپیک ریو دو برنز توسط سعید عبدولی و قاسم رضایی کسب کرد، حالا و در المپیک 2020 توکیو تعداد مدال های کشتی فرنگی به همان اندازه است اما این بار رنگ مدال یکی از آنها متفاوت است. محمد بنا که پس از المپیک ریو تحت فشار زیادی قرار داشت و حتی از هدایت تیم ملی کناره گیری کرد، در بازگشت دوباره و در توکیو، عملکرد قابل دفاع و خوبی داشت. اگر محمدعلی گرایی می توانست به فینال صعود کند، اکنون کارنامه کشتی فرنگی و بنا پر رنگ تر بود هر چند که کسب یک طلا و یک برنز عملکرد بسیار خوبی است. محمد بنا نشان داد که استاد گرفتن طلا در المپیک است و او با کسب نتایج خوب در ژاپن، به کار خود در رقابت های المپیک 2020 پایان داد.

 


 

 

1630928

17:00-محمد بنا هیچ وقت این سالتوها را فراموش نخواهد کرد. او تنها مربی  جهان است ، که شبانه روز زحمت می کشید تا آخرین سالتو رقابت های هر وزن را بخورد.این همان سالتو نوروزی است که بعد از 9سال تکرار شد

 

 


 

 

16:57: علی داوودی با درخشش در وزنه فوق سنگین المپیک دومین مدال امروز کاروان ایران را دشت کرد.این پسر خوش اخلاق یکی از دو نماینده ایران در وزنه برداری المپیک بود که گرچه زورش به تاشا لاخادزه نمی‌رسید اما عالی کار کرد و روی سکوم دوم المپیک ایستاد.

 

 


 

1630913

 

1630914

16:53- محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی و برادر بزرگتر محمدرضا، در سالن مسابقات حضور داشت و شاهد کسب طلای برادرش بود. محمدعلی که یکی از شانس های کسب طلا در وزن 77 کیلوگرم بود، با بدبیاری از رسیدن به عنوان طلا بازماند و پنجم شد. محمدرضا نیز پس از کسب طلا و در حالیکه روی کول جنیدی مربی تیم ملی در حال ترک سالن بود، با فریادهای بلند به سمت برادر بزرگترش اشاره کرد و با او در شادی این قهرمانی شریک شد.

 


 

1630878

 

16:10: لاشا تالاخادزه، وزنه بردار گرجستانی که رکورددار جهان است، بعد از ثبت وزنه های 208 و 215 کیلوگرم، در حرکت سوم 223 کیلوگرم را بالای سر برد تا یک رکورد فوق العاده و جدید به نام خود ثبت کند و گام بلندی به سوی مدال طلا بردارد.

 


 

1630866

واکنش به پیروزی گرایی با استفاده از تکیه کلام‌های هادی عامل

 


 

1630863

 

 

16:05- پسر شیرازی و محجوب کشتی ایران، دومین طلای کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را کسب کرد. محمدرضا گرایی یاد و خاطرات امید نوروزی دیگر کشتی گیر فرنگی کار و شیرازی در المپیک 2012 لندن را زنده کرد. او نیز در آن مسابقات توانست در وزن 60 کیلوگرم مدال طلای المپیک را به گردن بیاویزد و حالا گرایی در وزن 67 کیلوگرم پرچم ایران را به عنوان قهرمان المپیک به اهتزاز درآورد.

 


 

1630864

 

 

16:00- محمدرضا گرایی نمایشی دلپذیر و طوفانی در بازی پایانی داشت. پیروزی 9 بر یک در فینال المپیک کار هرکسی نیست ولی این پسر شیرازی از پس آن برآمد. شاید اگر بدشانسی ها گریبانگیر محمدعلی نمی شد، امروز خانواده گرایی به دومین طلای خود دست پیدا می کرد. حالا محمدرضا گرایی پس از اینکه دو فینال بزرگ قبلی خود در رقابت های قهرمانی زیر 23 ساله های جهان بوداپست 2019 که با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید و همچنین فینال کشتی قهرمانی آسیا در سال 2019 که با نتیجه 5 بر صفر حریف چینی را شکست داد، در فینال المپیک با نتیجه 9 بر یک از سد پرویز نسیبوف گذشت و با اقتدار کامل مدال خوش رنگ طلا را بر گردن آویخت.

 


 

1630842

توییت جوردن باروفس کشتی‌گیر معروف آمریکایی درباره فینال یزدانی - تیلور.نابغه مقابل سلطان.پاپ کورن بخرید!

 


 

۱۵:۰۸ - خوشحالی صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و فخری مدیر کاروان ایران پس از صعود یزدانی به فینال کشتی.

 


 

 


14:48- چشم و چراغ تیم ملی کشتی آزاد، تا 24 ساعت لای پر قو!
حسن یزدانی ستاره تیم ملی کشتی آزادی در دیداری حساس و نفس گیر برابر آرتور نایفونوف روس در ثانیه های پایانی با نتیجه 7 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. مطابق انتظارها، حالا او دیوید تیلور آمریکایی را در بازی پایانی مقابل خود می بیند. ستاره مازندرانی کشتی ایران، حالا 24 ساعت فرصت استراحت، ریکاوری و آنالیز حریف قدرتمند خود را دارد. آنالیزی که طی تمام روزها و شبهایی که یزدانی برای حضور در المپیک پشت سر گذاشته، انجام شده است. کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد باید در فاصله یک روزه تا بازی فینال، تمامی شرایط ممکن برای تمرکز و آرامش یزدانی را فراهم کنند تا او با اعتماد به نفس بالا به مصاف رقیب قدرتمند خود برود. رقیبی که تاکنون دوبار یزدانی را شکست داده و در 2 سال گذشته شکست ناپذیر بوده است.

 


 

 

۱۴:۴۰ - اطری پدیده ایران در کشتی المپیک توکیو بود و عملکرد درخشانی را هم داشت و حالا منتظر مدال برنز برای او خواهیم ماند.

 


 

۱۴:۳۵ - بدون شک در باخت اطری، قرعه نقش اصلی را ایفا کرد. بسیاری انتظار داشتند تقابل او با کشتی گیر روس را در فینال ببینند.

 


 

1630802

 

14:30: دیویدتیلور حریف هندی خود را در کمتر از سه دقیقه ضربه کرد و به فینال رسید.دیدار او و حسن یزدانی نبرد مسی - رونالدوی کشتی خواهد بود.

 


 

14:19: حسن یزدانی، شانس اول کسب طلای ایران در کشتی آزاد المپیک 2020 در مسابقه نیمه نهایی به مصاف نایفونوف، کشتی گیر روس رفت. او در وقت اول یک امتیاز به دلیل اخطار حریف کسب کرد و در وقت دوم با حملات پی در پی خود، برتری اش را حفظ کرده و در نهایت موفق شد با حساب 7 بر یک نایفونوف را شکست داده و به راحتی فینالیست شود. او 4 امتیاز پایانی خود را در لحظات واپسین و در حالی که حریفش سعی در به تساوی کشاندن کار داشت با یک کنده زیبا به دست آورد.

 


 

14:07: رضا اطری در نیمه نهایی وزن 57 کیلوی کشتی آزاد به مصاف اوگوئف روس رفت و شروع خوبی هم مقابل او داشت و 2 امتیاز هم پیش افتاد. در ادامه اما دارنده دو عنوان قهرمانی جهان بهتر از نماینده ایران عمل کرد و توانست 8 بر 3 پیروز مسابقه شده و راهی دیدار پایانی شود. به این ترتیب اطری فردا برای برنز خواهد جنگید.

 


 

1630791

 

13:58- محمدرضایی گرایی از مسابقات دانشجویان جهان در سال 2017 و در ترکیه چهره شد. او توانست مدال برنز آن مسابقات را به گردن بیاویزد. او در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و در بازی رده بندی در کمتر از یک دقیقه حریف تایوانی را 11 بر صفر شکست داد و برنز گرفت. گرایی در مسابقات قهرمانی جهان 2018 مقابل حریف قزاق 9 بر صفر باخت و حذف شد. این کشتی گیر شیرازی در مسابقات قهرمانی زیر 23 ساله های جهان بوداپست 2019 و در بازی فینال حریف آذربایجانی را 7 بر صفر شکست داد و طلا گرفت. گرایی در همان سال مدال طلای کشتی قهرمانی آسیا در شی آن چین با پیروزی 5 بر صفر برابر حریفی از میزبان کسب کرد. او حالا با تجربه ای بالا راهی دیدار فینال شده و چیزی تا کسب طلای المپیک فاصله ندارد. برادر او محمدعلی با بدشانسی از رسیدن به مدال باز ماند و حالا او قصد دارد خانواده گرایی را به کمترین حقشان یعنی طلای المپیک برساند.

 


 

1630723

 

12:25- رییس فدراسیون کشتی اینگونه مبارزه های حسن یزدانی و رضا اطری را از داخل سالن تماشا می کرد و به آنها نکات فنی را گوشزد می‌کرد تا برابر رقبا پیروز شوند. علیرضا دبیر قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی استرالیا امیدوار است که امروز، روز فوق العاده ای برای او و کشتی ایران باشد. کسب طلای محمدرضا گرایی و فینالیست شدن حسن یزدانی و رضا اطری، کام او، کشتی و ملت ایران را شاد خواهد کرد.

 


 

12:15: مسابقات نیمه نهایی کشتی آزاد المپیک امروز از ساعت 13:45 شروع خواهد شد. دومین مسابقه نیمه نهایی مربوط به وزن 57 کیلوگرم خواهد بود. به این ترتیب مسابقه رضا اطری با حریف روس حدود ساعت 14 شروع خواهد شد. بلافاصله بعد از این کشتی هم رضا یزدانی و نایفونوف باهم مبارزه می کنند.

 


 

11:30: سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC رای نیاورد؛ 6825 ورزشکار در این انتخابات شرکت کردند و طی آن ائو گسول، بسکتبالیست تیم ‌ملی اسپانیا، مایا والوشوفسکا، دوچرخه سوار المپین لهستانی، فدریکا پلگرینی، المپین ورزشهای آبی (آکواتیکس) از ایتالیا و یوکی اوتا، قهرمان المپیکی شمشیربازی ژاپن به عنوان 4 عضو کمیسیون ورزشکاران IOC تا المپیک 2028 لس آنجلس انتخاب شدند.

 


 

9:40: طبق قرعه کشی صورت گرفته، مصطفی حسین خانی باید در گام اول وزن 74 کیلوگرم فردا برابر کایل داک، قهرمان جهان از آمریکا کشتی بگیرد. همچنین در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی خواهد گرفت.

 

1630638

 


 

8:49: رضا اطری در یک کشتی دشوار در مرحله یک چهارم نهایی بخبایار اردنبات از مغولستان را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 


 

8:29: دیوید تیلور، کشتی گیر آمریکایی و رقیب اصلی حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم که احتمالا در فینال به او برخورد خواهد کرد، با شکست کشتی گیری از سن مارینو با امتیاز 12 بر 2 به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

 


 

8:14: حسن یزدانی در گام دوم استفان ریچموت از سوییس را پیش رو داشت که با یک نمایش مقتدرانه 12 بر یک به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت.

 


 

8:03: بهداد سلیمی در کنار علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در سالن حضور دارد و مسابقات را تماشا می کند.

 

 


 

7:46: رضا اطری در گام نخست وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد در یک مبارزه حساس و نفسگیر سلیمان آتلی کشتی‌گیر ترکیه‌ای را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. 

 

 


 

7:11: حسن یزدانی که قهرمان المپیک ریو در یک وزن پایین تر به حساب می آید، در گام اول به مصاف "جاورایل شاپیوف" از ازبکستان رفت و در شرایطی که دو امتیاز به حریف داد، در نهایت 11 بر 2 به برتری قاطعی دست یافت. 

 

دیدگاه‌ها