کد خبر : 1772251 | 13 مرداد 1400 ساعت 11:40 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

سرنوشت ورزشکار منتقد بلاروس؛ پرواز به وین

کشورهای اروپایی درهای خود را به روی کریستینا تیمانوفسایا، ورزشکار منتقد مقامات ورزشی بلاروس، که نزدیک بود به زور به کشورش بازگردانده شود، گشوده اند.

سرنوشت ورزشکار منتقد بلاروس؛ پرواز به وین

به گزارش "ورزش سه"، کریستینا تیمانوفسایا، دونده المپیک بلاروس، که از ترس دستگیری از پرواز به خانه خودداری کرد، روز چهارشنبه در حال پسوار شدن به پرواز وین دیده شد.

 

این ورزشکار 24 ساله قرار بود روز دوشنبه در مسابقات 200 متر زنان در بازی های توکیو شرکت کند، اما در عوض گفت که مقامات تیم پس از انتقاد او از مقامات ورزشی بلاروس سعی کردند او را به اجبار به بلاروس بازگردانند.

 

وضعیت پیش آمده برای او به سر خط خبرهای المپیکی در سراسر جهان تبدیل شد و در حالی که اظهارات او اصلا سیاسی نبود، اتفاقی که برای او افتاد، نگرانی به خاطر امنیت کسانی که علیه مقامات بلاروس صحبت می کنند را افزایش داده است.

 

تیمانوفسایا صبح چهارشنبه در حال ورود به فرودگاه ناریتا دیده شد. او بعدا سوار پرواز OS52 شرکت هواپیمایی اتریش شد.

 

انتظار می رفت این ورزشکار به ورشو، پایتخت لهستان، سفر کند؛ جایی که نخست وزیر این کشور به او قول پناهندگی و ویزای بشردوستانه داده بود. مشخص نیست که آیا این ورزشکار در راه رفتن به لهستان تنها از وین عبور خواهد کرد یا قصد اقامت در اتریش را دارد و یا رد ادامه به جاهای دیگر سفر می کند.

دیدگاه‌ها