کد خبر : 1772253 | 13 مرداد 1400 ساعت 11:42 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

ماراتن ، جذابترین رشته المپیک برای ژاپنیها

رقابت های ماراتن المپیک توکیو از روز شنبه آغاز خواهد شد، هر چند مسئولان از مردم علاقمند تقاضا کرده اند که از خانه این رقابت ها را تماشا کنند.

ماراتن ، جذابترین رشته المپیک برای ژاپنیها

به گزارش "ورزش سه"، نائوکو تاکاهاشی، دارنده مدال طلای ماراتن ژاپن در سال 2000، گفت که وقتی میلیون ها ژاپنی در تعطیلات آخر هفته ماراتن المپیک را برای تماشا انتخاب می کنند، نه تنها بهترین دونده های جهان را خواهند دید که فراتر از حد و مرزها به بدن های خود فشار خواهند آورد، بلکه حتی زندگی خود را نیز در آیینه این رقابت ها می بینند.
تاکاهاشی معتقد است که ماراتن به دلیل شباهت هایی که با زندگی روزمره دارد، در ژاپن جذابیت زیادی دارد.

 

تاکاهاشی با اشاره اینکه گاهی برخی از دونده ها می خواهند در وسط مسابقه کناره گیری کنند اما با صبر کردن، کم کم کار برایشان آسان تر می شود، گفت: "در یک ماراتن کوه‌های زیادی از ابتدا تا انتها وجود دارد که باید از آنها صعود کنی. من فکر می کنم برای همه جالب است که چگونه یک مسابقه زندگی خود آنها را منعکس می کند.


آنها نه تنها از زمانی که صرف دویدن در ماراتن می شود لذت می برند، بلکه همچنین انگیزه پیدا می کنند که پس از بازگشت به زندگی عادی به دلیل آنچه در مسابقه پشت سر گذاشته اند، تلاش خود را ادامه دهند."

دویدن در مسابقات در ژاپن از نظر مشارکت و داشتن بیننده بسیار محبوب است. داده های شرکت آمار Statista قبلاً نشان داده است که تا 12 درصد از مردم ژاپن می گویند که می دوند و یا در ماراتن ها شرکت می کنند.

 

سازمان دهندگان المپیک به علاقه مندان به ماراتن گفته اند که مسابقات را به صورت حضوری تماشا نکنند تا از تجمع جمعیت زیادی که می توانند میزان شیوع کرونا را گسترش دهند جلوگیری کنند.


هر چند هواداران به این تصمیم اعتراض دارند و می پرسند چرا وقتی تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه ها برای تماشای مسابقات بیسبال و فوتبال را دارند، اجازه تماشای ماراتن از نزدیک را ندارند؟

 

ماراتن زنان روز شنبه و ماراتون مردان روز یکشنبه در ساپورو، محلی در 800 کیلومتری توکیو و در نزدیکی هوکایدو، برگزار می شود تا دوندگان از گرمای توکیو در امان باشند.

دیدگاه‌ها