کد خبر : 1772269 | 13 مرداد 1400 ساعت 12:38 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

دبیر، چشم انتظار ساعاتی رویایی برای کشتی ایران

رئیس فدراسیون کشتی ایران امیدوار است در سیزدهمین روز از رقابت های المپیک، خبرهای خوبی از ورزش اول کشور مخابره شود.

دبیر، چشم انتظار ساعاتی رویایی برای کشتی ایران

به گزارش "ورزش سه"، سیزدهمین روز از رقابت های المپیک 2020 توکیو، برای کشتی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محمدرضا گرایی تا ساعاتی دیگر باید در دیدار فینال وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی به مصاف پرویز نسیبوف از اوکراین برود و این کشتی گیر شیرازی امیدوار به کسب مدال طلا است.


از سوی دیگر، حسن یزدانی و رضا اطری دو کشتی گیر آزادکار ایران، راهی دیدار نیمه نهایی شده اند و باید به ترتیب به مصاف آرتور نایفونوف و زاور اوگویف هر دو از روسیه بروند که دیدارهای سختی برای این دو کشتی گیر ارزنده ایرانی محسوب می شود.


اما علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که از روز نخست در سالن مسابقات کشتی گیران حضور داشت و از روی سکوها نظاره گر کار آنها بود، امروز صبح نیز برای تماشای دیدارهای حساس اطری و یزدانی راهی سالن محل برگزاری مسابقات شد و حتی در نقش یک مربی نیز آنها را راهنمایی کرد.


دبیر که دقیقا دو سال از حضورش روی صندلی ریاست فدراسیون کشتی می گذرد، امیدوار است که کشتی ایران کارنامه پربارتری نسبت به المپیک ریو داشته باشد. جایی که طلای حسن یزدانی، نقره کمیل قاسمی و برنزهای سعید عبدولی، قاسم رضایی و حسن رحیمی خروجی تلاش کشتی گیران از المپیک قبلی بود.


در حال حاضر تنها محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی یک مدال برنز را از آن خود کرده و کسب مدال گرایی نیز قطعی است. حضور اطری و یزدانی در فینال نیز می تواند کسب مدال آنها را قطعی کند ضمن اینکه فردا مصطفی حسین خانی و امیرحسین زارع و روز جمعه نیز مرتضی قیاسی و محمدحسین محمدیان به روی تشک می آیند.


روند کلی عملکرد کشتی گیران، علیرضا دبیر و سایر خانواده کشتی را به ثبت کارنامه ای پربار امیدوار کرده است. کارنامه ای که می تواند درخشان تر از المپیک قبلی باشد و باید دید در نهایت خروجی عملکرد ملی پوشان طی امروز و روزهای آتی چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها