کد خبر : 1772287 | 13 مرداد 1400 ساعت 13:40 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

خورشیدی: قرمز و آبی کار داور را سخت می‌کنند

داور معروف و بازیکنی که اسمش را نمی‌برد!

مسئله قضاوت داوری در لیگ بیستم حرف و حدیث زیادی تا روز پایانی مسابقات داشت.

داور معروف و بازیکنی که اسمش را نمی‌برد!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیستم از لحاظ داوری کمی عجیب و غریب بود درست است که از طرفی در خیلی مواقع حق با تیم ها و بازیکنان بود اما برخی مواقع نیز داوران به درستی سوت می زدند و به ناحق علیه شان صحبت می‌شد. اشکان خورشیدی که یکی از داوران مطرح فوتبال است در مورد اینکه لیگ بیستم برای داوران چطور گذشت به خبرنگار ما گفت: امسال خوشبختانه یا متاسفانه فصل با تمام مشکلاتش به پایان رسید. فصل پر فراز و نشیبی برای تیم ها و داوران بود. مسائل و اشتباهاتی پیش آمد و تیم ها با دادن بیانیه و اعتراضاتی که داشتند شرایط را برای ما سخت کردند ولی خوشبختانه اواخر فصل شرایط بهتر و اشتباهات کمتر شد و در هفته های پایانی با قضاوت خوب داوران روبرو بودیم.


او در مورد اینکه قضاوت کدام دیدار در لیگ بیستم برایش سخت تر بوده ادامه داد: تمام بازی های لیگ برتر سخت است ولی بازی هایی که یک طرفش تیم استقلال یا پرسپولیس هستند، سخت تر است. دیدار آخر  و بازی پایانی لیگ یعنی پدیده و فولاد با توجه به اهمیت زیادی که داشت زیرا فولاد شانس کسب سهمیه داشت، سخت بود ولی خدا را شکر  اشتباهی نداشتیم.


وی در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن بیشتر در حین بازی با او صحبت می کند گفت: تمام بازیکنانی که درشرایط بازی هستند و زمانی که کمی فشار بازی بالا باشد ممکن است معترض شوند. دوست ندارم از یک بازیکن خاص نام ببرم زیرا این کار جالبی نیست؛البته در ذهنم اسمها هستند (با خنده) ولی از بازیکنان می خواهم که کمی بیشتر با آرامش رفتار کنند زیرا داوران همیشه سعی می‌کنند درست قضاوت کنند. ممکن است که بازیکن اشتباه کند و تصمیم داور درست باشد.


داور فوتبال در مورد اینکه آیا شرایط مالی داوران مثل سابق بد است یا خیر عنوان کرد: نه تنها من بلکه همه داوران در این خصوص در طولانی مدت صحبت کردند. قضیه داوری برای همه ما عشق است و شاید مسئله مالی نباشد ولی اصلا اینطور نیست که وضعیت مالی مهم نباشد، با توجه به شرایطی که در آن وجود داریم و اینکه در چرخه فوتبال درآمد همه خوب است داوران دستمزد کمی دارند و امیدواریم در سال جدید به این موضوع رسیدگی کنند. مسئله ما فقط مالی نیست بلکه دلمان می‌خواهد حرمتمان حفظ شود. دو سال است از کمیته داوران هیچ لباسی  دریافت نکردیم و حتی در فصل سرما گرمکن نداشتیم و زمانی که به  کمیته انضباطی هم گزارش می‌دادیم توجه نمی کردند.


او در مورد اینکه بحث ورود var به ایران دوباره داغ شده اظهار کرد: ما خودمان به عنوان جامعه داوری موفق  ورود var به فوتبال هستیم زیرا هجمه ها و حتی تهمت ها کمتر می شود ولی مسئله ای که وجود دارد این است که باید مجوزهای لازم را بگیریم و مسئله مالی است که فدراسیون باید حل کند و من فکر نمی‌کنم با این وجود تا نیم فصل وار وارد ایران شود.


خورشیدی در پایان صحبت‌هایش افزود: به کمیته داوران خسته‌نباشید می‌گویم و همچنین به همکارانم و بازیکنان و مربیان که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند. از جامعه مربیان و بازیکنان می‌خواهم که این را بدانند جامعه داوری سعی می کند قضاوت کم اشتباهی انجام بدهد و همان‌طور که یک مربی و بازیکن اشتباه میکند داور هم یک انسان است و اشتباه می کند  و اگر اجازه بدهند با تمرکز بیشتری کار کند قطعاً اشتباهاتش کمتر می شود و به نفع فوتبال ما است.

دیدگاه‌ها