کد خبر : 1772296 | 13 مرداد 1400 ساعت 14:13 | 61.1K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

رای اکثریت به گسول بالاتر از سعید معروف

پائو گسول، بسکتبالیست کاتالان، توسط ورزشکاران شرکت کننده در توکیو 2020 به عنوان یکی از چهار عضو کمیسیون ورزشکاران انتخاب شده است که در پایان این بازی ها وظیفه خود را به پایان می رسانند.

رای اکثریت به گسول بالاتر از سعید معروف

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان بسکتبال اسپانیایی پائو گسول روز چهارشنبه در ژاپن به عنوان عضو جدید کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک انتخاب شدد. گسول توسط ورزشکاران شرکت کننده در توکیو 2020 به عنوان یکی از چهار عضو این کمیسیون انتخاب شده است که در پایان این بازی ها وظیفه خود را به پایان می رسانند.


گسول به همراه 29 ورزشکار دیگر از 19 ورزش مختلف در بازی های المپیک تابستانی برای عضویت در این کمیسیون کاندید شده بود و در پایان به همراه شناگر ایتالیایی فدریکا پلگرینی، شمشیرباز ژاپنی یوکی اوتا و دوچرخه سوار لهستانی مایا مارتینا ووشچووسکا برای اطمینان از حفظ منافع ورزشکاران در فرایند تصمیم گیری در عالی ترین نهاد المپیک انتخاب شدند.

سعید معروف کاپیتان تیم والیبال کشورمان نیز یکی از کاندیداها بود.

گسول در این باره گفت: " با وجود شکست دیروز، امروز چیز بسیار خاصی بود. ما دو سال است که کار می کنیم و اکنون زمان آن فرا رسیده است که از اعضای IOC یاد بگیریم که برای این چالش آماده باشیم و بتوانیم به همه ورزشکاران و کل حرکت المپیک کمک کنیم. این یک افتخار است و من می خواهم از محبتی که از همه ورزشکاران در توکیو و با وجود محدودیت ها دریافت کردم، تشکر کنم. من مشتاقانه منتظر انجام کارهای مهم در ورزش و جنبش المپیک هستم. ورزش یک زندگی، توسعه و ثروت است و ما باید برای ترویج آن به کار خود ادامه دهیم."

 

شکست دیروز مقابل ایالات متحده آمریکا آخرین بازی بین المللی گسول پس از پنج بازی المپیک (آتن 2004، پکن 2008، لندن 2012، ریو 2016 و توکیو 2020) و کسب سه مدال (دو نقره پکن 2008 و لندن 2012 و یک برنز در ریو 2016) بود.

دیدگاه‌ها