کد خبر : 1772303 | 13 مرداد 1400 ساعت 14:40 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

قصه عجیب مهاجر ژاپنی که به المپیک رسید

تسونیاری یاهیرو اولین و تنها ورزشکار کاراته استرالیا در توکیو، سرنوشتی عجیب و خواندنی در راه رسیدن به المپیک دارد.

قصه عجیب مهاجر ژاپنی که به المپیک رسید


به گزارش "ورزش سه"، رشته کاراته نیز در المپیک توکیو 2020 به ورزش های المپیک اضافه شده و البته این رشته یک مهمان ویژه دارد. وقتی تسونیاری یاهیرو فقط 18 ماهه بوده، خانواده اش تصمیم گرفتند از ژاپن به استرالیا مهاجرت کنند. او یادگیری کاراته را در 9 سالگی در کنار برادر بزرگترش آغاز کرد و در ادامه به یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ بدل شد.

 

یاهیرو چندی قبل در این خصوص به SBS گفت: "یک روز وقتی از مدرسه برگشتم، پدرم به من گفت سوار ماشین شو و بعد او ما را به کلاس آموزش کاراته برد."

 

از آن مقطع یاهیرو به ورزشکاری بزرگ تبدیل شد. او از سال 2001 عملکرد درخشانی داشته و فقط مصدومیت او را از کسب موفقیت در سال 2006 محروم کرد. یاهیرو در سطح قاره ای چهار بار قهرمان اقیانوسیه شده و دو مدال برنز جاکارتا 2012 و 2014 و یک طلا جاکارتا 2013 از نیز کسب کرده است.

 

1630804

 

با این حال، با گذشت زمان و علیرغم دستاوردهای بزرگ ، یاهیرو در سال 2016 به فکر خداحافظی از این ورزش افتاد. اما در همان سال اعلام شد نام کاراته به عنوان یکی از پنج ورزش جدید در بازی های المپیک توکیو 2020 گنجانده شده است. اینجا بود که یاهیرو تصمیم خود برای خداحافظی را به تعویق انداخت و حالا او به عنوان نماینده ای از استرالیا در تورنمنت حاضر شده است.

 

یاهیرو، که در مسابقات کمیته مردان 75 شرکت می کند در این خصوص گفت: "فکر می کنم این سرنوشت و تقدیر من است. اینکه ما کاراته کاها بتوانیم به ژاپن بازگشته و مهارت های خود را به نمایش بگذاریم شگفت انگیز است.

 

مهاجرت به استرالیا در 18 ماهگی برای من رقم خورد و حالا مبارزه در ژاپن در اولین دوره المپیک برایم بخشی از سرنوشت است. در واقع من اولین کاراته کای استرالیایی در تاریخ المپیک هستم. این هدفی بود که پنج سال پیش تعیین کرده بودم و اکنون به آن رسیده ام. این تاریخ سازی برایم افتخار بزرگی است و من با تمام وجودم مبارزه خواهم کرد."

دیدگاه‌ها