کد خبر : 1772335 | 13 مرداد 1400 ساعت 16:31 | 64.7K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

خواستم نشان دهم سرود ملی کشورم را حفظ هستم!

آرماند دوپلانتیس، ستاره سوئدی المپیک در مورد حرکت خود مبنی بر برداشتن ماسک هنگام پخش سرود ملی سوئد صحبت کرد.

خواستم نشان دهم سرود ملی کشورم را حفظ هستم!

به گزارش "ورزش سه"، آرماند موندو دوپلانتیس، ورزشکار جوان و 21 ساله اهل سوئد دیروز با پرشی به ارتفاع 6.02 متری مدال طلای المپیک 2020 توکیو را از آن خود کرد. آرموندو دوپلانتیس که متولد ایالت متحده است، هنگام دریافت مدال و پخش سرود ملی سوئد ماسک خود را از روی صورت برداشته و سرود این کشور را زمزمه کرد.

 

او در رابطه با این حرکت خود گفت: "می خواستم به مردم سوئد نشان دهم که اگر برای آنها مهم است، این سرود را از حفظ هستم. البته به سختی توانستم این سرود را بخوانم، اما به هر حال نشان دادم آن را حفظ هستم. من در سوئد زندگی کرده و در این کشور نیز خواهم مرد.

 

1630898

 

ساعت دو و نیم شب به دهکده المپیک برگشتیم. ما از دو بعد از ظهر چیزی نخورده بودیم و تقریبا در حال مرگ بودم. وقتی پدرم را دیدم به من گفت بیا جشن بگیریم، اما وقتی برگشتیم پرسیدم  آیا می خواهی بخوابی و او نیز فقط سر خود را تکان داد.

 

من نیز واقعا خسته شده بودم و جشن گرفتن را به روز دیگری موکول کردیم. تلفن من بارها زنگ خورد و بسیاری من را همکلاسی خود در مدرسه معرفی کردند. من با خودم فکر می کردم مگر چند همکلاسی در دوران رفتن به مدرسه داشته ام.

 

احساس کسب مدال طلا در المپیک فوق العاده و باورنکردنی است، اما من با خودم فکر می کردم احساس دیگران بعد از کسب نقره و برنز چطور بوده است. با وجود اینکه خیلی خسته شده و مثل دیوانه ها عرق کردم، اما مدالی که دور گردنم بود ارزش این سختی و تلاش را داشت."

دیدگاه‌ها