کد خبر : 1772478 | 14 مرداد 1400 ساعت 08:36 | 120.1K بازدید | 5 دیدگاه

زارع در نیمه نهایی به پتریاشویلی رسید

طوفان هرکول آملی در سنگین وزن کشتی آزاد

آزادکار سنگین‌وزن کشورمان با برتری مطلق بر کشتی‌گیری از کوزوو راهی نیمه‌نهایی المپیک شد.

طوفان هرکول آملی در سنگین وزن کشتی آزاد

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد مسابقات المپیک توکیو، امیرحسین زارع کشتی‌گیر وزن 125 کیلوگرم در دومین مبارزه خود برابر حریفی از کوزوو با نتیجه ۱۳ بر ۲ پیروز شد و به مرحله بعد راه یافت

 

 این در حالی است که زارع کمتر از یک ساعت پیش موفق شده بود حریف اکراینی را با نتیجه 7 بر 0 مغلوب کند و در این کشتی هم نشان داد تا چه حد آماده است و چه اعتمادبه‌نفس فراوانی دارد.

 

1631158

 

او درهمان دقیقه اول حریف خود را به شکلی به بیرون از تشک هدایت کرد که داوران دو امتیاز به او دادند، در ادامه یک‌بار دیگر حریف کوزوویی را که هیچ حرفی برای گفتن نداشت، به خارج از تشک راند تا در همان دقیقه نخست نتیجه بازی روی اسکوربورد سه بر صفر به سود ایران را نشان دهد.

 

 به دنبال آن "اگزون شالا" به خاک نشست تا او نیز طعم باراندازهای بی‌نظیر امیرحسین را دو بار بچشد تا نتیجه بازی با این 4 امتیاز 7 بر صفر شود، البته در همین حین، و در یک رفت‌وبرگشت "اگزون شالا" با یک بدلکاری توانست دو امتیاز را از زارع بگیرد و نتیجه 7 بر 2 ادامه پیدا کند.

 

1631160

 

اما به دنبال آن، زارع که آمده بود تا حریف را ضربه‌فنی کند به حریف خود رحم نکرد و در ادامه این کشتی با 3 خاک کاملاً تمیز و بدون هیچ حرف‌وحدیثی، شمار امتیازات خود را به عدد 13 رساند تا نتیجه این کشتی در فاصله کمتر از یک دقیقه به پایان با نتیجه 13 بر 2 و اعلام ضربه‌فنی به پایان برسد و این کشتی‌گیر آینده دار ایرانی، باصلابت هرچه‌تمام‌تر پا به مرحله نیمه‌نهایی المپیک بگذارد.


امیرحسین زارع در مرحله نیمه‌نهایی باید به جدال "گنو پتریاشویلی" قهرمان جهان از گرجستان برود، که بدون شک این کشتی می‌تواند به‌نوعی یک فینال زودرس باشد.

 

1631161

دیدگاه‌ها