کد خبر : 1772503 | 14 مرداد 1400 ساعت 11:02 | 18.2K بازدید | 1 دیدگاه

در مسابقات هاکی روی چمن المپیک:

هندی‌ها پس از 41 سال در هاکی مدال گرفتند

تیم ملی هاکی روی چمن با غلبه بر آلمان به مدال برنز رقابت‌های المپیک دست پیدا کرد.

هندی‌ها پس از 41 سال در هاکی مدال گرفتند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هاکی روی چمن هند در یک دیدار پایاپای و نفس‌گیر توانست تیم ملی هاکی آلمان را شکست دهد و به مدال برنز رقابت‌های المپیک توکیو دست پیدا کند.

 

هندی‌ها که علی‌رغم 8 عنوان قهرمانی در مسابقات المپیک 4 دهه است که مدالی در این رشته به دست نیاورده بودند، با نتیجه 5 بر 4 تیم ملی آلمان را بردند و در جایگاه سوم رقابت‌های المپیک توکیو قرار گرفتند.

 

1631203

 

دو تیم هند و آلمان در مرحله نیمه‌نهایی به ترتیب با نتایج (5 بر 2) و (3 بر 1) مغلوب تیم‌های بلژیک و استرالیا شدند و از راه‌یابی به فینال بازماندند.

 

هندی‌ها در کوارتر اول آلمان با حساب 1 بر 0 از حریف عنوان دار خود پیش افتادند، در کوارتر دوم، بازی با نتیجه 2 بر 1 به سود هند خاتمه یافت تا در نیمه اول دو تیم با نتیجه 3 بر 3 به رختکن بروند.

 

اما در کوارتر سوم این هندی‌ها بودند که توانستند با نتیجه 2 بر 0 آلمان را شکست دهند و نتیجه را 5 بر 3 کنند، در کوارتر چهارم نیز آلمان تنها توانست یک گل را جبران کند و علی‌رغم برتری 1 بر صفر درکوارتر آخر، بازی با نتیجه 5 بر 4 به سود هند به پایان رسید.

 

1631204

 

دو کشور آلمان و هند روی‌هم‌رفته 22 مدال المپیک دارند که سهم هندی‌ها 8 عنوان طلا 2 عنوان نقره و 1 برنز و آلمانی‌ها 4 طلا، 2 نقره و 5 برنز است که از این حیث این دیدار از حساسیت‌های زیادی برخوردار بود که با برتری هندی‌ها به پایان رسید.

 

فینال رقابت‌های هاکی روی چمن مسابقات المپیک توکیو نیز امروز پنج‌شنبه از ساعت 17:00 بین دو تیم‌های استرالیا و بلژیک برگزار می‌شود. از بین این دو تیم کشور بلژیک تابه‌حال حتی یک مدال المپیک را هم ندارد، اما استرالیا تاکنون 4 مرتبه قهرمان المپیک شده است و به دنبال پنجمین عنوان قهرمانی در معتبرترین مسابقات این رشته است.

دیدگاه‌ها