کد خبر : 1772548 | 14 مرداد 1400 ساعت 14:58 | 25.2K بازدید | 3 دیدگاه

فروغی: نمی‌دانستم رکورد المپیک را می‌زنم

نخستین مدال‌آور ایرانی المپیک توکیو روایت جالبی از زمان مسابقه خود داشت.

فروغی: نمی‌دانستم رکورد المپیک را می‌زنم

به گزارش "ورزش سه"، قسمت دیگری از برنامه تلویزیونی «تشرف» با حضور جواد فروغی، نخستین طلایی ایران در المپیک ۲۰۲۰ از جوار حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه یک رفت و او درباره حواشی مدال‌آوری در المپیک گفت.

 

جواد فروغی با اشاره به توسلات و راز و نیازهایش قبل از مسابقات گفت: در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو به سفارش یکی از دوستان و به نقل از حضرت رضا(ع) ذکر «اللّهم سَلِّم و تَمِّم» را خیلی با خودم تکرار کردم و آرامش و اطمینان بیشتری یافتم که نتیجه خوبی می‌گیرم و امیدوار بودم و یکی از توسلاتم در المپیک توسل به حضرت آقا امام رضا(ع) بود.

 

1631275

 

دارنده مدال طلای تیراندازی با تپانچه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ابراز کرد: با وجود اینکه توانستم امتیاز ۸/۲۴۴ را به‌عنوان رکورد المپیک ثبت کنم، در تمرینات شخصی‌ام توانسته بودم رکورد ۳/۲۴۶ را داشته باشم؛ فقط به اندازه دو دهم با رکورد جهان که ۵/۲۴۶ هست و در قهرمانی آسیا در دوحه قطر در پاییز سال ۱۳۹۸ زده شد، اختلاف داشتم.

 

او ادامه داد: جالب اینجاست موقع مسابقه در المپیک نمی‌دانستم دارم رکورد می‌زنم و تا زمانی که رقابت تمام شد و عبارت (OR) مخفف (Olympic Record)  یا رکورد المپیک جلوی اسمم آمد، نمی‌دانستم رکورد زده‌ام. همه تلاشم این بود بهترین امتیاز را به ثبت برسانم و اختلاف امتیاز بی‌سابقه‌ای ثبت شد.

 

جواد فروغی به یکی دیگر از هدایایی که تقدیم موزه آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: مدال طلای مسابقات جام جهانی دهلی‌نو هندوستان در سال ۲۰۲۱ اولین مدال قرن ۱۴۰۰ ملت ایران، اولین مدال رشته تپانچه و اولین مدال طلای جهانی بنده است که آن را تقدیم موزه آستان قدس رضوی می‌کنم، همین‌طور تی‌شرتی که با آن در مسابقات المپیک شرکت و مدال طلا را کسب کردم.

 

1631274

 

مدال‌آور ملی‌پوش تیراندازی ایران در توکیو گفت: قصد دارم مدال طلای المپیک را تقدیم مقام معظم رهبری کنم.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ سال است در کسوت پرستاری به جامعه خدمت می‌کند، عنوان کرد: با وجودی که در بخش نورولوژی(مغز و اعصاب) که بخش غیر کرونایی است خدمت می‌کنم، چون آمادگی ۱۰۰ درصد برای مقابله با بیماران کرونایی را نداشتیم، خودمان هم درگیر می‌شدیم. من شخصاً هفتم مردادماه سال ۱۳۹۹ به‌خاطر داشتن بیمار کرونایی در بخش غیر کرونایی مبتلا شدم و ۱۱ شب تب داشتم.

 

در پایان فروغی پس از شنیدن این خبر که خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) شد، بی‌اختیار اشک شوق ریخت و اظهار شادمانی و تشکر کرد و در ادامه نیز تابلویی از قطعه‌ای از فرش خانه امام رضا(ع) از طرف آستان قدس رضوی به این مدال‌آور المپیک و مدافع سلامت اهدا شد.

دیدگاه‌ها