کد خبر : 1772572 | 14 مرداد 1400 ساعت 17:50 | 42K بازدید | 4 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک

مادربزرگم زنگ زد و گفت هرگز به بلاروس برنگرد

ریستینا تسیمانوسکایا دونده بلاروسی به لهستان رسیده و دیگر خطری او را تهدید نمی کند.

مادربزرگم زنگ زد و گفت هرگز به بلاروس برنگرد

به گزارش "ورزش سه"، کریستینا تسیمانوسکایا دونده بلاروسی که پیشتر از دستور مقام‌های کشورش برای پرواز زودهنگام از المپیک توکیو به خانه، سر باز زده بود، سرانجام خاک ژاپن را ترک کرد.  او به‌دلیل نگرانی از مجازات در کشورش، توکیو را ترک کرد، اما به بلاروس بازنگشت.

با آنکه لهستان به وی روادید بشردوستانه اعطا کرده بود و انتظار می‌رفت این ورزشکار به ورشو سفر کند، اما این دونده 24 ساله، صبح روز چهارشنبه 13 مرداد، توکیو را به مقصد وین ترک کرد. او امروز صبح به ورشو پایتخت لهستان رسید.

 

تسیمانوسکایا  در مصاحبه با رویترز گفت:« خانواده ام می ترسیدند که در صورت بازگشت مرا به بیمارستان روانی منتقل کنند. مادربزرگم به من زنگ زد و از من خواست که تحت هیچ شرایطی به بلاروس برنگردم. من البته همیشه از سیاست به دور بودم و هیچ بیانیه ای را امضا نکردم. به هیچ تجمع اعتراضی نرفتم و چیزی بر علیه دولت نگفتم.

من یک ورزشکار هستم و چیزی از سیاست نمی دانم. در زندگی ام غیر از ورزش کاری انجام نداده ام و به طرف سیاست هم نرفته ام.

تابستان سال گذشته در بلاروس شرایط بدی حاکم بود و اتفاقات وحشتناکی افتاد ولی من از همه آنها به دور بودم. هدفم تنها شرکت در المپیک بود و می خواستم به فینال رسیده و مدال بگیرم. مادربزرگم در تماس 10 ثانیه ای به من گفت که هرگز به بلاروس برنگردم.»

 

لازم به ذکر است که لهستان به بسیاری از فعالان سیاسی معترض به دولت فعلی بلاروس پناه داده است.

دیدگاه‌ها