کد خبر : 1772719 | 15 مرداد 1400 ساعت 15:54 | 47.9K بازدید | 7 دیدگاه

امیرحسین اجازه نفس کشیدن به رقیب چینی نداد

برنز توکیو 2020 بر گردن هرکول ایرانی

امیرحسین زارع در 20 سالگی توانست با شکست حریف چینی خود به مدال برنز المپیک توکیو دست پیدا کند.

برنز توکیو 2020 بر گردن هرکول ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین زارع که نماینده کشتی آزاد ایران در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد بود، دیروز بعد از شکست دادن رقبایی از اوکراین و کوزوو خودش را به نیمه نهایی المپیک توکیو رساند. او پای فینال به سد محکم گنو پتریاشویلی، دارنده سه مدال طلای جهان از گرجستان برخورد کرد. با اینکه زارع دو سال قبل در جریان لیگ برتر ایران توانسته بود این قهرمان نامدار گرجستانی را شکست دهد، اما این بار با وجود برتری سه امتیازی در سه دقیقه اول، در نهایت 6 بر 3 کشتی را واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت.

 


زارع امروز برای کسب مدال برنز برابر "ژی وی دنگ" دارنده مدال های نقره و برنز جهان از چین قرار گرفت و با یک نمایش هجومی و فوق العاده توانست 5 بر صفر برنده از تشک برون بیاید.

 


هرکول آملی که قبلا سابقه کسب مدال طلای امیدهای جهان را داشت، اما حتی در مسابقات جهانی بزرگسالان هم شرکت نکرده بود، در این کشتی با حملات بی وقفه توانست امتیازات را یکی پس از دیگری از داوران دریافت کند و هیچ امتیازی هم به حریف قدرتمند خود نداد.

 

 


امیرحسین زارع در 20 سالگی توانست دست به کار بزرگی بزند و یک پایان خوش را برای کشتی آزاد ایران در توکیو رقم بزند. او بعد از نقره حسن یزدانی، دومین مدال را برای کشتی آزاد به رنگ برنز کسب کرد.

 


به نظر می رسد زارع با این آمادگی و با این شیوه کشتی از این پس یکی از مدعیان بزرگ سنگین وزن کشتی آزاد جهان خواهد بود.

دیدگاه‌ها