کد خبر : 1772785 | 16 مرداد 1400 ساعت 09:06 | 30.4K بازدید | 0 دیدگاه

در پایان رقابت‌های والیبال ساحلی مردان

قطر سوم شد، نروژ طلا گرفت

رقابت‌های والیبال ساحلی مردان المپیک توکیو صبح امروز با انجام دو دیدار به پایان رسید و کشور نروژ مدال طلای این مسابقات را به خود اختصاص داد.

قطر سوم شد، نروژ طلا گرفت

به گزارش "ورزش سه" دو دیدار رده‌بندی و فینال رقابت‌های والیبال ساحلی مردان المپیک توکیو امروز شنبه برگزار شد و تیم‌های اول تا چهارم این رقابت‌ها پس از 54 بازی مشخص شدند.


رده‌بندی والیبال ساحلی مردان:

قطر 2
لاتویا 0

در فاصله یک روز مانده تا پایان مسابقات المپیک توکیو، دیدار رده‌بندی والیبال ساحلی صبح امروز از ساعت 5:00 صبح امروز به‌وقت‌تهران در "شیوکازه پارک" بین دو تیم قطر و لاتویا برگزار شد که در این دیدار تیم ملی والیبال ساحلی قطر به نتیجه 2 بر 0 لتونی را شکست داد و به مدال برنز والیبال ساحلی المپیک توکیو دست پیدا کرد.

 

 در این بازی تیم ملی قطر متشکل از (شریف یونس و احمد تیجان) موفق شدند در دو سِت پیاپی با نتایج (21 بر 12، 21 بر 18) تیم ملی لاتویا را متشکل از (مارتینس پلاوینس و ادگار توس) در طی زمان 41 دقیقه شکست دهند تا قطر به یک برنز باارزش در رقابت‌های المپیک توکیو برسد. (احمد تیجان متولد گامبیا است)

 

1631965


قطری ها پس از پیروزی در این دیدار خوشحالی زایدالوصفی را از خود نشان دادند و اشک خوشحالی ریختند، چرا که گرفتن مدال در میان مدعیانی مثل ایتالیا ، هلند ، و برزیل ، امریکا  کار بسیار بزرگی بود که این دو والیبالیست موفق به انجام آن شدند.


قطر در این رقابت‌ها در مرحله مقدماتی برابر تیم‌های سوئیس (2 بر 0)، ایتالیا (2 بر 0)، آمریکا (2 بر 0) بدون یک سِت باخته به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت.
در این مرحله یک تیم دیگر از آمریکا را با نتیجه (2 بر 1) از پیش رو برداشت. در یک‌چهارم نهایی تیم دیگری از ایتالیا قهرمان المپیک ریو را در دو سِت متوالی برد، اما در نیمه‌نهایی با نتیجه (0 بر 2) مقابل روسیه تن به شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

 

1631967

 

فینال والیبال ساحلی مردان: 

نروژ 2
روسیه 0

در 54 بازی یا به‌نوعی دیدار فینال رقابت‌های والیبال ساحلی مردان که بین دو تیم نروژ و روسیه امروز از ساعت 7:00 برگزار شد، تیم والیبال نروژ درحالی‌که کمتر کسی تصورش را می‌کرد، موفق شد در دو ست متوالی با نتایج (21 بر 17، 21 بر 18) روسیه را شکست دهد و به طلای این رشته دست یابد.


تیم نروژ را مسابقات المپیک توکیو، "آندرس برستن" و "کریستین سوروم" و تیم روسیه را "ویاچسلاو کراسیلنیکف" و "اولک استویانفسکی" تشکیل می‌دادند.

 

1631962

 

قهرمان المپیک برای کسب مدال طلا ابتدا در مرحله مقدماتی استرالیا (2 بر 1)، اسپانیا (2 بر 0) را شکست داد و جالب اینکه در مقابل تیمی دیگر از روسیه با نتیجه (2 بر 0) شکست خورد و به‌عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرد.

 

آن‌ها در یک‌هشتم نهایی از سد هلند قهرمان سوم المپیک ریو با نتیجه (2 بر 0) گذشتند و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل تیمی از روسیه که پیش‌ازاین در مرحله مقدماتی بازی را به آن‌ها واگذار کرده بودند (2 بر 0) به برتری رسیدند و در مرحله نیمه‌نهایی لاتویا را (2 بر 0) را از پیش رو برداشتند و درنهایت با غلبه بر تیم دیگری از روسیه قهرمان المپیک شدند. این سومین مدال طلای نروژ در المپیک توکیو محسوب می‌شود. ضمن اینکه پیش‌ازاین نروژ هرگز در تاریخ المپیک مدالی را در رشته والیبال ساحلی به دست نیاورده بود.

 

1631961

دیدگاه‌ها