کد خبر : 1772889 | 16 مرداد 1400 ساعت 16:35 | 7.3K بازدید | 1 دیدگاه

سجاد در یک نبرد نفسگیر فینالیست شد

گنج زاده یک گام تا طلای توکیو 2020

سجاد گنج زاده با شکست رقیب ترکیه ای در یک مبارزه نزدیک و نفس گیر به فینال المپیک توکیو راه پیدا کرد.

گنج زاده یک گام تا طلای توکیو 2020

به گزارش "ورزش سه"، سجاد گنج زاده که در دور گروهی با کسب سه برد و یک تساوی به عنوان صدرنشین به نیمه نهایی رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد، برای رسیدن به فینال وزن مثبت 75 کیلوی المپیک توکیو به مصاف اوگار آکتاش از ترکیه رفت.


در این مبارزه جذاب اولین امتیاز توسط داوران به کاراته کای ترکیه ای رسید، اما وقتی شهرام هروی، سرمربی تیم ملی ایران درخواست ویدیوچک کرد، داوران به گنج زاده هم امتیاز دادند.


در ادامه گنج زاده توانست یک امتیاز دیگر را با رای داوران به امتیاز یوکو کسب کند و امتیاز سنشو را به نام خود بزند تا در صورت تساوی در پایان مبارزه برنده لقب بگیرد.


در لحظات پایانی مبارزه و در شرایطی که سجاد گنج زاده سه اخطار از داوران دریافت کرده بود و با دریافت یک اخطار دیگر بازنده لقب می گرفت، امتیاز تساوی به حساب رقیب ترکیه ای واریز شد.

 


اما گنج زاده با تجربه بالای خود توانست مبارزه را کنترل کند و با وجود تساوی دو بر دو به خاطر امتیاز سنشو برنده لقب بگیرد و به فینال راه پیدا کند.


حالا او باید تا دقایقی دیگر با طارق حمدی از عربستان مبارزه کند. این کاراته کای عربستانی که در دور گروهی با سجاد به تساوی رسیده بود، در نیمه نهایی و برخلاف پیش بینی ها رقیب ژاپنی را شکست داد.

دیدگاه‌ها