کد خبر : 1773032 | 17 مرداد 1400 ساعت 15:29 | 561.5K بازدید | 43 دیدگاه

به فرزندانم قول دادم به بارسا برگردم

باورم نمی‌شود؛ با PSG و چند باشگاه در حال مذاکره ام

لیونل مسی امروز در مراسمی ویژه با هواداران بارسا خداحافظی کرد. او وارد سالن شد، در حالی که اشک می ریخت و قادر به صحبت نبود.

باورم نمی‌شود؛ با PSG و چند باشگاه در حال مذاکره ام

به گزارش "ورزش سه"، جدایی لیونل مسی از بارسا 3 روز پیش تایید شد و فوق ستاره آرژانتینی پس از 21 سال بارسلونا را ترک خواهد کرد. پنجشنبه شب به نظر می رسید خبر تمدید مسی اعلام خواهد شد ولی در عوض دو طرف خبر از قطع همکاری با یکدیگر دادند. مشکلات مالی بارسا و عدم انفعال لالیگا دلیل اصلی تمدید نشدن قرارداد مسی بود.

 

 

1631786

 

 

خوان لاپورتا روز جمعه در نشستی خبری در مورد دلیل جدایی مسی توضیحاتی داد و توپ را در زمین لالیگا انداخت. او مصرانه تاکید داشت که اگر لالیگا برای مسی استثنا قائل می شد، قادر به تمدید با او بودند چرا که تمایل خود بازیکن ماندنی شدن بود و طرفین آماده امضای قرارداد بودند.

در نهایت اما چنین اتفاقی رخ نداد و مسی از روز گذشته وارد مذاکراتی جدی با پی اس جی شده است. عصر روز گذشته هم اعلام شد که فوق ستاره آرژانتینی در نشستی خبری شرکت خواهد کرد تا با هواداران وداع کند.

 

 

1632499

 

 

مسی به طور رسمی از سال 2004 در تیم بزرگسالان بارسلونا حاضر شد. مسی در بارسلونا 778 بازی انجام داد که در طول این بازی‌ها 672 گل زد و 305 پاس گل داد. او در این مدت 35 جام و 6 توپ طلا به دست آورد و این احتمال وجود دارد که هفتمی را هم امسال به دست بیاورد. مسی همچنین 6 کفش طلا با پیراهن بارسلونا به دست آورد.

 

 

1632533

 

 

لئو در 18 سال حضور در تیم اول بارسا، 10 قهرمانی لالیگای اسپانیا، 7 قهرمانی کوپادل‌ری اسپانیا، 6 قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، 4 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی سوپرکاپ اروپا و 3 قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها به دست آورد.

 

 

1632531

 

 

مراسم خداحافظی مسی قرار است از ساعت 14.30 شروع شود.

 

 

 

1632569

 

 

شروع کنفرانس خبری مسی

 

 

چه اتفاقی در روزهای اخیر رخ داد. تصور می کردی به بارسلونا برگردی و تمدید کنی؟ متاسفانه به دلیل قوانین لالیگا امکان تمدید وجود نداشت. توافق با باشگاه نهایی بود ولی در نهایت نشد.

 

بارسا برای تمدید همه توانش را گذاشت؟

نمی دانم. لاپورتا گفت که همه چیز به خاطر لالیگا بود ولی من همه کار کردم تا بمانم. خیلی حرف ها در مورد من زدند ولی من تمام تلاشم را برای تمدید کردم. سال قبل نمی خواستم بمانم ولی امسال شرایط فرق می کرد اما در نهایت نشد.

 

 

1632555

 

 

پایانی غم انگیز:« خیلی چیزها در ذهنم گذشت و فعلا بلوکه ام. در واقعیت فکر نمی کردم بارسا را ترک کنم و زندگی ام به طور کامل عوض شود. 16 سال است در تیم اول بارسا بازی می کنم و حالا همه چیز از صفر شروع می شود. می دانم که این تغییر به خصوص برای خانواده ام سخت است و چقدر این شهر را دوست دارند ولی باید با محیط جدید خودمان را وفق دهیم. سخت است ولی باید این کار را انجام داد.»

 

 

1631591

 

 

مقصد بعدی:« پی اس جی یک امکان ویژه است ولی تا به امروز هیچ چیز نهایی نشده است. پس از اعلام جدایی از بارسا تماس های زیادی گرفته شده و چند باشگاه ابراز علاقه کرده اند ولی هنوز چیزی قطعی نیست و در حال مذاکره ایم.»

 

ارزش های بارسلونا:« دوست دارم مرا به گونه ای به خاطر بیاورند که همیشه به ارزش های بارسا پایبند بودم. از بارسلونا بسیار ممنونم و با این تیم روزهای بسیار خوب و پرافتخاری داشتم. در بارسلونا یاد گرفتم و رشد کردم. در بارسا روزهای خوب بسیار بیشتر از روزهای بد بودند. خاطراتی بسیارخوب از بارسا برایم مانده است.»

 

 

1632567

 

 

سخت ترین روز فوتبالی:« همین امروز...قبلا هم روزهای سختی داشتم ولی با انگیزه انتقام به تمرینات بر می گشتم. الان ولی همه چیز تمام شده و بازگشتی در کار نیست. حالا داستانی جدید شروع می شود و برایم بسیار سخت است.»

 

احساس جدایی:« از ترک بارسا بسیار غمگینم. باشگاهی که عاشقش هستم را ترک خواهم کرد و هرگز به این روز فکر نمی کردم. سال قبل چرا ولی امسال هرگز.»

 

بارسلونای بدون مسی:« بازیکنانی جدید می آیند و برخی می روند ولی بارسا همیشه می ماند. همانطور که لاپورتا گفت، باشگاه از هر نامی بزرگتر است. در شروع قطعا برای بارسا سخت خواهد بود ولی مردم عادت خواهند کرد. بارسا بازیکنان بسیار خوبی دارد و به زندگی بدون من خودشان را وفق خواهند داد.»

 

 

1632568

 

 

تصمیم به جدایی در پایان فصل:« انتخابات که تمام شد، با لاپورتا شام خوردم و حرف زدیم. سپس مطمئن بودم که در بارسا خواهم ماند و مشکلی وجود نخواهد داشت. از طرف من هرگز مشکلی بابت قرارداد وجود نداشت. شکی نداشتم که تمدید خواهم کرد.»

 

مراسم ویژه در نوکمپ:« دوست داشتم این اتفاق رخ می داد و من برای این هواداران هر کاری خواهم کرد. احتمال این اتفاق در آینده وجود دارد.»

 

 

1632609

 

 

اخبار دروغین تمدید:« خیر دروغ نبودند چون من می خواستم که بمانم. اطمینان داشتم به این موضوع و اینکه مشکلی وجود نخواهد داشت. من همیشه با سران باشگاه صادق بودم و از طرف من همه چیز صادقانه بود و کسی را قریب ندادم.»

 

پیغام برای خاویر تباس رئیس لالیگا:« نمی دانم. خیلی در مورد جزئیات اطلاعی ندارم. به خاطر بدهکاری باشگاه لالیگا نمی توانست در مورد تمدید من همکاری کند و بارسا هم نمی توانست بیش از این زیر بار بدهی برود. تباس را یکی دو بار دیده ام و بین ما ارتباطی دوستانه وجود داشت. با تباس هیچ مشکلی ندارم.»

 

شنیدن خبر جدایی:« مثل آب یخ بود. فکر می کردم تمدید خواهم کرد و احتمالا در روزهای آینده غمگین تر هم خواهم شد و بیشتر به حقیقت قضیه پی خواهم برد که دیگر بازیکن بارسا نیستم. من و خانواده ام همیشه حامی بارسا خواهیم بود.»

 

بازی برابر بارسا:« من بازیکن حرفه ای هستم و در تیمی دیگر بازی خواهم کرد. اگر روزی برابر بارسا قرار بگیرم برای تیمم همه توانم را می گذارم. اگر در بارسا می ماندم نیز همه تلاشم را برای موفقیت بارسا می کردم. به دنی آلوز تبریک می گویم که دیروز با برزیل قهرمان المپیک شد و من تلاش خواهم کرد به رکورد جام های او برسم. می خواستم بمانم و در بارسا به رکورد آلوز برسم ولی نشد.»

 

 

1630787

 

 

عکس یادگاری با ستاره های پی اس جی در ایبیزا:« عکس مزخرفی بود. با دی ماریا و پارادس بودم که نیمار به من زنگ زد و وراتی هم به جمع ما اضافه شد. به شوخی گفتند که به پی اس جی بیایم و آن عکس هم اتفاقی بود و بدون هیچ منظوری. اصلا عکس مهمی نبود ولی بیش از اندازه در موردش اغراق شد. عکسی دوستانه در تعطیلات. همین.»

 

مسی چند سال دیگر بازی خواهد کرد:« بستگی به وضعیت بدنی ام دارد. برخی به من می گویند سن که بالا می رود، همه چیز سخت تر خواهد شد. من به تمرینات روزانه عادت دارم و تا زمانی که بدنم اجازه دهد، بازی خواهم کرد.

 

دلیل رسمی شدن جدایی با وجود اینکه سه هفته به پایان نقل و انتقالات باقی مانده است:« رئیس در این مورد توضیح داد. باشگاه بدهی بزرگی دارد و قصد نداشت بیش از این وقت تلف شود. لالیگا اجازه تمدید نداد و تصمیم بر این شد جدایی رسما اعلام شود.»

 

 

1632608

 

 

4 قهرمانی چمپیونزلیگ و جای خالی چند قهرمانی دیگر:« دوست داشتم تعداد این جام ها بیشتر می شد و دو سال قبل در نیمه نهایی برابر لیورپول شانس بالایی برای صعود به فینال داشتیم ولی نشد. در دوران گواردیولا هم برابر اینتر و چلسی در نیمه نهایی شکست خوردیم در حالی که شایستگی قهرمانی را داشتیم. در هر صورت احساس پشیمانی ندارم و هدفم این است در تیم بعدی بار دیگر قهرمان چمپیونزلیگ شوم.»

 

احساس فریب خوردگی از سوی باشگاه:« خیر؛ دو طرف هر کاری انجام دادیم ولی نشد. از طرف خودم حرف می زنم و باید بگویم که با همه صادق بودم. متاسفانه وقتی کم حرف می زنید شایعه در موردتان زیاد منتشر می شود. در هر صورت رسانه ها باید خبر منتشر کنند و روزنامه ها نیز صفحات شان را پر کنند. هر کسی عقیده خودش را دارد ولی من همیشه واقعیت را به هواداران گفته ام. در مذاکره با باشگاه 50 درصد از دستمزدم را کسر کردم و باقی حرف هایی که زده می شود صحت ندارند. در نهایت من تلاشم را کردم و البته از طرف باشگاه مطمئن نیستم، ولی اتفاقی که دوست داشتیم رخ نداد.»

 

پایان مراسم خداحافظی مسی در میان تشویق شدید حضار

 

 

 

 

14:46: پس از صحبت های مسی حاضران برای دقایقی یکپارچه برای او دست زدند.

 

 

 

1632553

 

 

14:45: مسی در شروع صحبت هایش گفت:« نمی دانم قادر به صحبت هستم یا خیر. در این چند روز به این فکر می کردم که چه باید بگویم. واقعیت این است که چیز خاصی برای گفتن نیست و ذهنم بلوکه شده است. هنوز هم چنین حالی دارم. خداحافظی با بارسا پس از این همه سال بسیار سخت است. بارسا همه زندگی ام بود و آماده جدایی نبودم. سال قبل که بوروفکس فرستادم به جدایی اطمینان داشتم ولی امسال نه. فکر می کردم که با بارسا ادامه خواهم داد و هر دو طرف چنین چیزی می خواستیم.

بارسلونا خانه من است و با همسر و فرزندانم از حضور در این شهر و باشگاه لذت می بردیم. الان اما لحظه خداحافظی است. خیلی کوچک بودم که به بارسلونا آمدم و پس از 21 سال خداحافظی بسیار سخت است. نمی توانم بیش از این احساس غرور کنم. پس از چند سال به بارسلونا باز می گردیم و این را به فرزندانم قول داده ام. با بارسلونا و ارزش هایش بزرگ شدم و از همه تشکر می کنم.

روزهای خوب و بدی با بارسا داشتم ولی همه کمک کردند رشد و پیشرفت کنم. درون زمین همه توانم را برای بارسا گذاشتم و وجدانم آسوده است. دوست داشتم در ورزشگاه و با حضور هواداران خداحافظی کنم و آخرین تشویق های شان را بشنوم. یک سال و نیم از همراهی هواداران به دور بودیم و این بسیار سخت بود. هرگز فکر این لحظه را نمی کردم ولی باید قبول کرد که وقت خداحافظی است.»

 

 

 

1632571

 

 

14:37: آنتونلا همسر مسی با دادن دستمال کاغذی به وی کمک کرد تا اشک هایش را پاک کرده و آماده صحبت شود. حاضران در سالن نیز مثل مسی منقلب شده اند و برخی شروع به گریه کردند.

 

 

1632546

 

1632545

 

1632544

 

1632542

 

1632543

 

 

14:35: لیونل مسی پشت میکروفن قرار گرفت و بدون اینکه بتواند کلمه ای حرف بزند شروع به گریه کرد.

 

14:29: با رسیدن ماشین لیونل مسی به نوکمپ، هواداران به سمت آن شروع به دویدند کردند. ازدحام در اطراف ورزشگاه بسیار زیاد است.

 

 

1632538

 

 

14:22: دیوارنوشته عجیب در اطراف نوکمپ: مسی خائن!

 

1632535

 

 

14:16: رونالد کومان سرمربی بارسا نیز در مراسم حاضر خواهد بود.

 

 

1632537

 

 

14:13: صدها هوادار بارسا بیرون ورزشگاه حاضر شده اند تا با بهترین بازیکن تاریخ باشگاه شان خداحافظی کنند.

 

 

1632532

 

1632536

 

 

14:08: سالن کنفرانس ورزشگاه نوکمپ در انتظار ورود لیونل مسی و میهمانان

 

14:05: خانواده لیونل مسی در این مراسم حضور خواهند داشت و احتمالا تعدادی از بازیکنان بارسا از جمله کاپیتان های تیم را نیز در سالن خواهیم دید.

 

 

دیدگاه‌ها