کد خبر : 1773051 | 17 مرداد 1400 ساعت 13:45 | 81K بازدید | 0 دیدگاه

ماجرای خط خوردن از تیم ملی جوانان

ایران پایین‌تر از نپال؛ فاجعه‌ای در غیاب قلعه‌نویی

قلعه‌نویی از راه آهن به شاهین رفته بود و به نظر می رسید مشکل آنها همین بود. از نفوذی که داشتند، استفاده کردند و نگذاشتند او به نپال بیاید

ایران پایین‌تر از نپال؛ فاجعه‌ای در غیاب قلعه‌نویی

به گزارش "ورزش سه"، امیرقلعه نویی چند روز در مصاحبه خود پس از شکست مقابل استقلال در نیمه نهایی جام حذفی که با مشکلات داوری هم همراه بود، به اتفاقات غیرفوتبالی اشاره کرد که 40 سال پیش او را از تیم ملی جوانان دور کرده ،این خاطره تلخی بود که باعث به زبان آمدن حرفهای بعدی از سوی وی شد.


به همین بهانه سراغ مهدی اربابی سرپرست و مربی سابق تیم ملی جوانان در سال 1359 رفتیم و با او گپ و گفتی در رابطه با حرف های امیرداشتیم و اینکه چقدر از این جرفها منطبق بر واقعیت است.

 

 اربابی که اولین مدیر مجموعه ورزشی انقلاب نیز بوده، اینطور حرف هایش را در مورد این ماجرا آغاز کرد:« در آن زمان آقای دکتر راغفر رئیس فدراسیون فوتبال بودند. من و آقای حاج رضایی شدیم مربی تیم ملی جوانان. من هم سرپرست تیم بودم و هم کمک مربی. امیرقلعه نویی آن زمان 16 سال داشت و تنها بازیکنی بود که در تیم بزرگسالان راه آهن هم بازی می کرد و بعد هم به شاهین رفت که آقای ابراهیمی در آن زمان مربی این تیم بود. ما تمرینات را شروع کردیم و 6 ماهی کار کردیم.»

 

او سپس با اشاره به نقش  قلعه نویی در تیم جوانان آن دوره، حرف هایش را ادامه داد و گفت:« کارمان شروع شده بود و تیم قرار بود به مسابقات آسیایی نپال برود. به عنوان کاپیتان از امیرقلعه نویی استفاده می کردیم؛ چون هم باهوش بود، هم پا به توپ بسیار خوبی داشت و هم مدیریت داشت. اما دقیقه 90 اعزام تیم بود که گفتند شناسنامه قلعه نویی مشکل دارد. گفتند شما بروید ما ایشان را می فرستیم.تمام ارگان ها به من محبت داشتند؛ هر جا می توانستم رفتم ولی نشد و گفتند امیر را با پرواز بعدی می فرستیم. درنهایت ما بدون امیرقلعه نویی به نپال رفتیم؛ بعد هم مدام امروز فردا، امروز فردا امروز فردا و آخر هم نیامد. خیلی اذیت شدیم. چون بازیگردان تیم هم بود و او را در مسابقات نداشتیم.

 

اربابی در ادامه می‌گوید : ما آنجا بازی کردیم و بازی آخر هم با عراق خوردیم. ما یکشنبه بازی داشتیم و پنج شنبه به ما گفتند با عراق بازی دارید. زمانی بود که مخابرات پارک شهر بمب گذاشته بودند و نمی شد تماسی گرفت. دکتر تیم آقای سهراب پور به ایران رفتند و پرسیدند که مقابل عراق بازی کنیم یا نه و یک روز مانده به مسابقه در شرایطی که ما اصلا آماده نبودیم و فکر می کردیم نباید مسابقه بدهیم، به ما گفتند بازی کنید و گفتند بازی کنید. اما شرایط برای انجام بازی فراهم نبود و چهارم شدیم و نپال را جای ما گذاشتند. نپال هم با تفاضل زیاد به عراق باخت و اوت شدیم .وضع خیلی بدی بود و بعد هم مشخص شد که 2 مربی تیم راه آهن توی کار قلعه نویی گذاشته اند. آن زمان  قلعه‌نویی از راه آهن به شاهین رفته بود و به نظر می رسید مشکل آنها همین بود. از نفوذی که داشتند، استفاده کردند و نگذاشتند او به نپال بیاید.

 

رییس سابق هیئت فوتبال تهران که با حسرت از خدماتش در آن دوران حرف می زد، ادامه داد:« امیرقلعه نویی صبح ها می آمد به باشگاه انقلاب و من او را سرپرست استخر مجموعه کردم. بعد به  خدمت سربازی رفتم. گفتم کاری کنید که بعدازظهرها آزاد باشد تا بتواند تمرین کند. این کل جریان است. در تیم ملی هم آن زمان مربی آقای ابراهیمی بود ولی با اینکه امیرقلعه نویی خیلی بازیکن خوبی بود، گفتند جوان است و خطش زدند؛ در صورتی که شایسته بازی در تیم ملی بود.»

 

بخش پایانی صحبت های اربابی که می گوید به دلیل بیماری کرونا نزدیک به 2 سال از خانه خارج نمی شود و این تماس حال او را خوب کرده، با آرزوی ریشه کردن شدن این ویروس اینطور مطرح شد:« دعایم این است که ریشه این مریضی هر چه زودتر کنده شود و همه دنیا راحت شوند.»

دیدگاه‌ها