کد خبر : 1773058 | 17 مرداد 1400 ساعت 14:41 | 11.1K بازدید | 2 دیدگاه

این‌که VAR نداریم باعث اشتباه و حتی ظلم می‌شود

بختیاری‌زاده: نگاه سیاسی را از فوتبال بردارید

ستاره سابق استقلال و تیم ملی با اشاره به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی بعد از دیدار با استقلال به حمایت از او پرداخت.

بختیاری‌زاده: نگاه سیاسی را از فوتبال بردارید

به گزارش "ورزش سه"، سهراب بختیاری‌زاده بازیکن سابق استقلال که در گذشته کنار امیر قلعه‌نویی نیز مدتی بازی کرده به دفاع از حرف های این سرمربی گل‌گهر بعد از دیدار با استقلال می‌پردازد. او از حملاتی که به قلعه‌نویی شده ناراحت است واعتقاد دارد ورزشکاران وظیفه دارند با بیان مشکلات جامعه مردم را دلگرم کنند.


بختیاری‌زاده درباره انتقادهایی که به امیر قلعه‌نویی شده، بیان کرد: قبل از همه امیدوارم این نگاه سیاسی یک روز از فوتبال ما دور شود. اینکه یک فرد ورزشکار مثل آقای قلعه‌نویی و عزیزان دیگر بیایند راجع به یک مسئله، مشکل و کمبودی به وسیله تریبون ورزش و فوتبال صحبت کنند قابل تقدیر است. انسانی که شجاعت به خرج می‌دهد و فراتر از ورزش مشکلات جامعه را می‌بیند و بازگو می‌کند خیلی خوب است و این نشان می‌دهد در قبال جامعه احساس مسئولیت دارد حتی اگر در روزهای سخت بازی باشد.


او در همین باره ادامه داد: چیزی که من فکر می‌کنم به ورزش و ورزشکاران ما لطمه زده این است که مربیان و بازیکنانی که در دل مردم جا دارند الان کمرنگ‌تر شدند و دلیل آن هم نگاه سیاسی به ورزش و ورزشکار است. من فکر می‌کنم حقیقتاً در هیچ جای دنیا این شکلی نیست. اگر آقای قلعه‌نویی اسم بی‌عدالتی در این چند سال آورده چیز بدی نیست. نمی‌دانم چرا بعضی ها از آقای قلعه‌نویی و امثال او خرده می گیرند؟ چون چیز عجیب و غریبی نگفته و کاملاً عیان است. در همین ورزش و فوتبال نگاه کنید که چه انسان هایی صادق و پاکی هستند که در این فوتبال آلوده حضور ندارند و این نهایت بی عدالتی است.


بازیکن اسبق تیم ملی در مورد همین مسائل اضافه کرد: جامعه ای که سعی می‌کنند علی دایی، حسین فرکی و قاسمپور  را کمرنگ و عادل فردوسی‌پور را دور و کمرنگ کنند که نمی توانند اسمش را چه می توان گذاشت؟ حتما بی‌عدالتی و ظلم است. اجازه نمی‌دهند که انسان‌های پاک وارد ورزش شوند و فضا را سالم کنند. اگر ما سکوت کنیم یعنی با بقیه همراهی کردیم. آقای قلعه‌نویی هم به هر حال همین کار را کرده و سکوت نکرده مگر صحبت در مورد داوری چه اشکالی دارد؟ چرا باید کشورهای دیگر از var استفاده کنند و در کشور ما چنین سیستم ویدیوئی وجود ندارد؟ این خودش ظلم به جامعه فوتبال است و چرا هیچ اراده ای نیست که این اتفاق نیفتد؟


بختیاری‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: چرا باید چنین آدمی مثل آقای قلعه نویی را بازخواست کرد؟ امیدوارم که این تفکر برچیده شود. اگر قرار است مثل کشورهای صاحب فوتبال از این رشته لذت ببریم باید سعی داشته باشیم از فوتبال استفاده‌های بهینه کنیم. یک بخش فوتبال اقتصادی و صنعت پول سازی است. تمام تیم ها در دنیا به وسیله فوتبال انسان سازی می‌کند.


وی افزود: در تیم‌های پایه انسان بودن و انسان ماندن را به بازیکن آموزش میدهندو ما باید اصول اجتماعی را به فرزندانمان آموزش دهیم و متاسفانه در کشور ما این گونه نیست. در لیگ  های دو و سه ما فساد بیداد می‌کند و من شنیدم در تیم های امید و حتی جوانان شرط بندی انجام می شود. اگر نام این ها فساد نیست پس چیست؟ تمام این ها حاصل کارکرد آقایانی است که در این چند ساله سیاستگذاری کردند. الان هم اگر کسی که از جنس فوتبال است فساد را فریاد می زند یقه اش را می گیرند و می گویند سکوت کن وگرنه باید طرد شوی.

 


بختیاری زاده در پایان گفت: حرف‌های من نباید سیاسی تلقی شود. من درباره جامعه‌ای که در آن زیست می‌کنیم حرف می‌زنم و اگر از این جملات اینطور برمی‌آید که این حرف‌ها سیاسی است، اتفاقا باید در جهت اصلاح امور قدم برداشت تا چنین ذهنیتی برای کسی پیش نیاید. نکته این است که ما ورزشی‌ها باید در حیطه خودمان و با سخت‌گیری زیاد درباره محیط اطرافمان صحبت کنیم تا این امیدواری در دل جامعه ایجاد شود که حداقل در جایی مثل فوتبال به خاطر آنکه در یک فضای شیشه‌ای قرار دارد مشکلات کمتر بشود.

دیدگاه‌ها