کد خبر : 1773073 | 17 مرداد 1400 ساعت 18:40 | 231.3K بازدید | 18 دیدگاه

آقا سعید بهترین کاپیتان ممکن برای ما بود

دفاع قاطع والیبالیست مورد علاقه آلکنو از مرد روس

آرمان صالحی، لیبروی تیم ملی والیبال ایران، می گوید که ولادیمیر آلکنو زمان کافی برای موفقیت در ایران نداشت.

دفاع قاطع والیبالیست مورد علاقه آلکنو از مرد روس

 

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران با وجود شروع فوق العاده ای که در رقابت های المپیک توکیو داشت و موفق شد لهستان قدرتمند را شکست دهد اما در ادامه سه شکست ما برابر تیم های کانادا، ایتالیا و ژاپن باعث شد که در همان دور گروهی حذف شویم و نتوانیم به هدف خود یعنی حضور در جمع هشت تیم پایانی مسابقات دست پیدا کنیم.

 

آرمان صالحی یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملتها بود اما در مسابقات المپیک تنها در دو بازی پایانی توسط آلکنو به بازی گرفته شد. حالا بعد از رقابت های المپیک با این لیبروی والیبال ایران هم صحبت شدیم که اینجا می توانید مصاحبه صالحی با خبرنگار ورزش سه را بخوانید.

 

آلکنو اصلا زمان کافی در اختیار نداشت
من فکر می کنم که ولادیمیر اصلا زمان کافی برای شناخت بازیکنان در اختیار نداشت. درست است که ما با هم در لیگ ملت ها حاضر شدیم اما تا دقیقه 90 او نمی دانست که باید کدام بازیکن را به عنوان قدرتی زن سوم با خود به المپیک ببرد و فکر می‌کنم که دلیل این موضوع عدم زمان کافی بود.

 

سیستم کاری آلکنو با والیبال ایران هم خوانی نداشت
نظر شخصی من این است که با وجود اینکه آلکنو مربی بسیار بزرگی است اما سیستم کاری او شاید با والیبال ایران هم خوانی نداشت. او در تیم ملی روسیه حضور داشته که بازیکنان با فیزیک خاصی دارند اما تیم ملی ایران به گونه ای است که ما برای موفقیت باید عملکرد تیمی خوبی داشته باشیم و شما این موضوع را در بازی برابر لهستان کاملاً مشاهده کردید که توانستیم این تیم مدعی قهرمانی را ببریم. اما امان از آن روزی که یک بازیکن در فرم خود نباشد آنگاه بقیه باید جور او را بکشند، این در حالی است که بقیه تیم ها اینگونه نیستند.

 

اگر دو سال پیش آلکنو را می آوردیم...
شما به فرانسه نگاه کنید، انگاپت می‌آید و به تنهایی جور کل تیم را می کشد. یا مثلاً مربی فرانسه در مسابقه فینال می آید و پاسور دوم خود را به جای تونیوتی به زمین می فرستد. در واقع احساس می‌کنم که آلکنو شناخت کافی نسبت به بازیکنانش نداشت. مثلاً وقتی در روسیه بود نیازی نداشت که موزرسکی را بشناسد چون او با توجه به فیزیکش هیچ جایی برای شناخت باقی نمی گذارد. خیالتان تخت اگر ما دو سال پیش آلکنو را به ایران می آوردیم قطعاً نتیجه می گرفتیم.

 

اگر 10 بار دیگر با ژاپن بازی کنیم در 9 بازی پیروز می شویم
ما در اولین بازی خود در المپیک با وجود اینکه دیرتر از همه تیم ها رفتیم اما بهتر از کل آن ها بازی کردیم. من واقعاً در دلم باور داشتم که می‌توانیم لهستان را ببریم. ما دو بازی صبح داشتیم که در برابر ونزوئلا محکوم به پیروزی بودیم و نهایتاً هم این اتفاق هم رخ داد. در برابر کانادا هم وضعیت ما اینگونه بود اما نشد. بعد از اینکه به ایتالیا باختیم بازی مان برابر ژاپن حکم فینال پیدا کرد و آنجا دیگر کار گره خورد. واقعاً فکر می‌کنم اگر 10 بار دیگر با ژاپن بازی کنیم در 9 مرتبه آن پیروز می شویم.

 

1632583

 

با مرندی حرف زدیم و گفتیم باید همدل شویم
من و سیامک مرندی قبول کرده بودیم که هر دوی ما در المپیک حاضر خواهیم بود یعنی با هم صحبت کردیم و گفتیم که باید کمک حال هم باشیم. در دو بازی آخر آلکنو سیامک را به عنوان دریافت کننده و من را به عنوان توپ گیر در زمین گذاشت و خودمان هم گفتیم که هدف‌مان تنها باید موفقیت تیم ملی باشد و به اینکه بقیه چه می گویند فکر نکنیم. فکر می‌کنم بد هم نشد اما در عین حال المپیک فشار زیادی دارد و حتی بازیکنانی مثل زایتسف نیز بعضی مواقع در برابر آن کم می آورند. نباید سرنوشت به بازی برابر ژاپن کشیده می شد و فکر می‌کنم همان که به کانادا باختیم شرایط مان خیلی سخت شد.

 

آقا سعید بهترین کاپیتان ممکن برای ما بود
به نظر من آقا سعید یک مرد بسیار کاریزماتیک و فوق العاده برای تیم ملی بود. او بهترین کاپیتانی بود که می شد ما داشته باشیم. آقای معروف کاپیتان فوق العاده و تمام عیار برای ما بود؛ از همه لحاظ شخصیتی، سطح والیبالی و کلا از هر نظر. قطعاً رفتن یک مهره اصلی از تیم ملی به ما ضربه خواهد زد. نمی‌دانم دلیل او برای خداحافظی چه بود؛ نه کسی از او سوالی کرد‌ و نه خود آقا سعید چیزی گفته و فکر می‌کنم که باید منتظر بمانیم تا خودش توضیح دهد.

 

همیشه از حاشیه دوری می کنم
نمی‌دانم هدف‌گذاری فدراسیون برای آینده چیست و آیا آنها می‌خواهند مربی ایرانی در راس کار قرار بگیرد یا نه‌. فعلاً در لیست اولیه تیم ملی برای بازی های آسیایی حضور ندارم اما من همیشه از حاشیه دور بودم و تمام تلاشم را می‌کنم که در خدمت تیم ملی باشم. با این حال هر تصمیمی که گرفته شود من به آن احترام می گذارم.

 


یک درصد کسی فکر نمی کرد که روسیه و فرانسه به فینال بیایند
یک سوال از شما دارم؛ قبل از اینکه آرژانتین سوم المپیک شود، از هر کارشناسی که در ایران سوال می کردیم که آیا ما می توانیم آنها را شکست دهیم یا نه قطعاً پاسخ 80 درصد آن ها مثبت بود. اگر در بازی اول به جای لهستان مقابل آرژانتین هم بازی می‌کردیم قطعا آنها را شکست دادیم. آرژانتین روی سکو رفت و فرانسه که کسی فکرش را هم نمی‌کرد مدال طلا گرفت. یک درصد کسی فکر نمی‌کرد که روسیه و فرانسه به فینال بیایند. المپیک باعث ایجاد انگیزه می‌شود و یک بازیکن مثل انگاپت می آید و فرانسه را قهرمان می کند.  

 

سید محمد موسوی هم 99 درصد می رود
99 درصد سید محمد موسوی هم بعد از بازیکنانی که رفتند از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد. الان ببینید ایتالیا هم قطعاً بعد از رفتن خوانتورنا هیچ قدرتی نخواهد داشت چون شما دیدید که زایتسف هم در المپیک اصلا خوب نبود. قطعاً بازیکنی مثل جواد کریمی برای اینکه بتواند جای خالی سعید معروف را پر کند به زمان احتیاج دارد. بدون تعارف بگویم شما نمی‌توانید سعید معروف را با هیچ پاسور دیگری در ایران و حتی آسیا مقایسه کنید چه اینکه بخواهید کسی را جایگزین کنید اما حالا بهترین‌گزینه ما جواد کریمی است و او هم به زمان احتیاج دارد. پست سرعتی زن هم همینطور بعد از سید محمد موسوی جایگزین پیدا کردن او هم کار دشواری است‌.

 

میثم صالحی در کنار لئون بهترین بو‌د
به نظر من اگر میثم صالحی بتواند در دریافت‌ها کمی بهتر شود، در سطح اول جهانی خواهد بود و می‌تواند در بهترین تیم‌های دنیا بازی کند. من فکر می کنم که در مسابقات المپیک او به همراه لئون جزو بهترین بازیکنانی بودند که توپ های بلند را وارد زمین حریف می کردند.

دیدگاه‌ها