کد خبر : 1773079 | 17 مرداد 1400 ساعت 16:33 | 33.9K بازدید | 2 دیدگاه

رستمیان: کشورهای دیگر از لباس افتتاحیه ما تعریف کردند

ماجرای کتاب خواندن وسط مسابقه تیراندازی المپیک!

هانیه رستمیان پرچمدار کاروان ایران در توکیو در خصوص عملکرد خود و همچنین برخی حواشی به وجود آمده به صحبت پرداخت.

ماجرای کتاب خواندن وسط مسابقه تیراندازی المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، هانیه رستمیان یکی از ده بانوی ورزشکار ایران در المپیک توکیو۲۰۲۰ بود که تا یک قدمی کسب مدال هم پیش رفت اما در نهایت نتوانست در توکیو روی سکو برود. او که تنها ۲۳سال دارد راه دور و درازی در پیش دارد و می‌تواند در آینده پرچم ایران را در تورنمنت‌های مختلف به اهتزاز در بیاورد. رستمیان که کنار صمد نیکخواه بهرامی پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه بود، در خصوص تجربه مهم حضور در المپیک و نتایجش با خبرنگار "ورزش سه"، به صحبت پرداخت.

 

*با یک امتیاز اختلاف فینالیست نشدم
خدا را شکر توانستم در دو مسابقه اول رکورد خوبی کسب کنم در مسابقات ده متر تپانچه بادی دهم شدم و فقط با اختلاف یک امتیاز نتوانستم فینالیست بشوم ولی رکورد خوبی زدم که هم خودم و هم مربی هر دو راضی بودیم. در مسابقه دومم که میکس بود توانستم از مرحله اول عبور کنم و به مرحله بعدی که نیمه نهایی بود رسیدم. جزو هشت تیم برتر بودیم و توانستیم پنجم بشویم و مسابقه آخر که 25 متر بود انتظار داشتم رکورد بهتری کسب کنم و تمام تلاشم را کردم ولی در کل از عملکردم راضی بودم. با بدشانسی فینالیست نشدم اما تجربه خوبی از این مسابقات برای آینده به دست آوردم.


*در مسابقات میکس تمرکزم به هم ریخت
مسابقه میکس از دوبخش تشکیل شده است. بخش اول سی تیر زده می‌شود که هشت تیم برتر به مرحله بعد می‌روند و بیست تیر برای فینال زده می‌شود. من در سی تیر اول رکورد خوبی زدم. رکورد من 286 و رکورد آقای فروغی 289 بود وتوانستیم به مرحله بعد برویم ولی در مرحله بعد من از نظر تمرکز و روحی نتوانستم خودم را کنترل کنم و رکورد پایین‌تری زدم اما در مجموع از هشت تیم، پنجم شدیم و با اختلاف دو امتیاز نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم.

 

 

*طلای آقای فروغی انتظارات را بالا برد
مااز کسب طلای آقای فروغی خیلی خوشحال شدیم به خاطر اینکه اولین مدال کاروان و اولین مدال تیراندازی در المپیک بود. اما بعد از آن انتظارها از تیراندازی خیلی بالا رفت. من با آقای فروغی مسابقه میکس داشتم استرسم بیشتر شد چون انتظارها خیلی بالاتر رفت و شاید به همین دلیل نتوانستم خودم را در مرحله دوم کنترل کنم.

 

1632591

 

*در تیراندازی نمی‌شود قول رکورد خاصی را داد
  خداراشکر از عملکردم راضی بودم. رشته تیراندازی رشته‌ای است که قابل پیش بینی نیست و اصلا نمی‌شود قولی داد که چه رکوردی در مسابقه زده می‌شود. به عنوان مثال، تیراندازی که در مسابقات جهانی اول شد و رکورد خوبی زد در این مسابقات رکوردش حتی کمتر از من بود. به همین دلیل در تیراندازی نمی‌شود پیش بینی کرد که چه اتفاقی می‌افتد البته باید با تمرین و آمادگی بالا به مسابقات رفت اما همه چیز بستگی به روز مسابقات دارد. من توانستم رکوردهای خوبی بزنم هرچند انتظارم در 25 متر بالاتر بود ولی از عملکردم در کل راضی بودم.

 

*با نتایجم به مسابقات پرزیدنت کاپ دعوت شدم
ما برای مسابقات آسیایی که یک سال دیگر برگزار می‌شود تمرین می‌کنیم. تلاش می‌کنیم برای آن مسابقات آماده شویم. مسابقات جهانی هم حتما برگزار می‌شود ولی باید منتظر باشیم فدراسیون جهانی اعلام کند. خبری که جدیدا سایت فدراسیون جهانی قرار داده که دوازده نفر برتر هر رشته در المپیک به مسابقات پرزیدنت کاپ دعوت شدند. من چون در المپیک دهم شدم در این مسابقات حضور خواهم داشت اما هنوز مکان و تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

 

*می‌خواهم رنکینگم را ارتقا دهم
من با این تجربه‌ای که به دست آوردم و این همه سال تمرین و مسابقات، تمام تلاشم را می‌کنم که در مسابقات آینده‌ هم بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم و بتوانم رنکینگ خودم را حفظ کنم. من الان در رشته بادی پانزدهم هستم و در 25 متر نوزدهم هستم. یکی از اهدافم ارتقای رنکینکم است و همچنین در مسابقات عملکرد خوبی داشته باشم.

 

*می‌خواهم در المپیک پاریس هم باشم
اوایل که این ورزش را شروع کردم المپیکی شدن جزو اهدافم نبود ولی از زمانی که حرفه‌ای این رشته را ادامه دادم و دعوت به تیم ملی شدم یکی از اهدافم المپیک بود و برای المپیک قبلی هم تلاش کرده بودم و با اختلاف کم نتوانستم سهمیه بگیرم ولی پس از آن انگیزه‌ام بیشتر شد که خودم را برای این المپیک آماده کنم و تمام تلاشم را می‌کنم که در المپیک بعدی هم حضور داشته باشم.

 

*با حضور در افتتاحیه به آرزویم رسیدم
حضور در افتتاحیه المپیک یکی از آرزوهایم بود و پرچمداری هم باعث خوشحالی من بود و باعث افتخارم بود که به عنوان یکی از نمایندگان بانوان کشور پرچمدار کشورمان در المپیک بودم و حس خیلی قشنگ و غرور آمیزی داشتم.

 


*از کشورهای دیگر گفتند لباس‌هایتان زیباست
آنجا به ما گفتند که این لباس‌های فیروزه‌ای رنگ را نمی‌پوشید اما آخرین لحظه به ما گفتند که لباس‌های افتتاحیه همین است‌. در مراسم افتتاحیه هم وقتی پوشیدیم خیلی‌ها دوست داشتند و حتی کشورهای دیگر گفتند لباس‌های شما زیباست و ما هم راضی بودیم هرچند می‌توانست بهتر طراحی شود ولی خوب بود.

 

1632593

 

 

*حمایت از بانوان همیشگی باشد
تشکر می‌کنم از تمام کسانی که کنارم بودند و حمایتم کردند مخصوصا خانواده‌ام و همینطور تمام کسانی که برایمان دعا کردند و امیدوارم حمایت‌هایی که از طرف مسئولین می‌شود همیشگی باشد تا ما بانوان بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری برسیم. در مورد شرایط مالی هم جوابی نمی‌دهم همین که حمایت کنند کافیست.

 

1632592

 

 

*قبل از همه مسابقات کتاب می‌خوانم!
من قبل از هر مسابقه‌ای کارهایی مثل تصویر سازی، تمرینات تنفس، آهنگ های آرامش‌بخش و همان‌طور که در عکس می‌بینید کتاب خواندن را انجام می‌دهم که به آرام شدن و تمرکز بیشترم کمک میکند. من همیشه قبل از مسابقات کتاب میخوانم و معمولا سراغ کتاب های روانشناسی می‌روم. کتابی که در توکیو خواندم "روحیه برنده" بود.

 

*حسین بزرگی

دیدگاه‌ها