کد خبر : 1773113 | 17 مرداد 1400 ساعت 20:25 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

روزی که جشن قهرمانی جباری خراب شد

هشت شاکی با دو تجربه تلخ در فینال حذفی

مجتبی جباری که دو بار تجربه حضور در فینال حذفی را دارد، با وجود کسب یک عنوان قهرمانی، اما بدترین روز زندگی خود را در فینال تجربه کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، فینال جام حذفی امروز برگزار می شود و استقلال در نقش جهان برای کسب عنوان قهرمانی، فولاد را پیش روی خودش می بیند. آبی ها خاطرات خوب و بدی از فینال های حذفی دارند اما رخ دادن بدترین اتفاق زندگی برای مجتبی جباری آن هم در روز گلزنی و قهرمانی استقلال، با سایر اتفاقات متفاوت است.


استقلال فصل 1286-87 را با ناصر حجازی آغاز کرد و با فیروز کریمی ادامه داد و او با کسب بدترین رتبه تاریخ این تیم، در هفته ماقبل پایانی استعفا داد. فتح الله زاده قلعه نویی را به عنوان سرمربی آبی پوشان انتخاب کرد و او تیم را به دیدار پایانی جام حذفی رساند و در بازی رفت فینال، با یک گل به پگاه گیلان باختند تا تکلیف قهرمان در بازی برگشت و در استادیوم آزادی مشخص شود.

 

 

1632642

 


تیم ملی ایران آن روزها درگیر مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بود.شماره هشت استقلال در اردوی تیم ملی بود و هشت قبلی که مربی بود خوب می دانست باید از مجتبی جباری در فینال استفاده کند. با زحمات باشگاه جباری زودتر از کاروان به تهران رسید و یکراست به اردوی آبی ها رفت.


26 خرداد شب تولد مجتبی جباری بود. قرار بود روز 27 خرداد فینال برگزار شود.علیرضا منصوریان تصمیم داشت در این روز برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند. صبح روز بازی اتفاقی که نباید می افتاد، افتاد. پدر مجتبی جباری به رحمت خدا رفته بود. تیم به شدت به او نیاز داشت. مادر خانواده داغدار همسر بود و پسر خانواده امید میلیون ها ایرانی . با هماهنگی مدیریت شده موبایل ها جمع آوری شد و مادر خانواده رضایت داد فرزندش در روز فوت پدر برای دل هوادارانش به زمین برود.


مجتبی در حالی که چشمش به سکوها بود وارد زمین شد و مثل همیشه برای استقلال سنگ تمام گذاشت. جباری دقیقه 15مهدی امیرآبادی را با دروازه بان تک به تک کرد تا استقلال گل مساوی را در مجموع بزند و خودش با زدن گل دوم بازی در دقیقه 93 بازی و وقت اول اضافه زمینه قهرمانی استقلال را فراهم کند. شش دقیقه بعد برهانی تیر خلاص قهرمانی را شلیک کرد تا استقلال در روز غم بزرگ جباری قهرمان جام حذفی شود و سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند. علیرضا منصوریان همان شب از فوتبال خداحافظی کرد و وظیفه اعلام این خبر تلخ را به عهده گرفت.

 

 

 

1632643


علاوه بر این، مجتبی جباری ستاره روز قهرمانی استقلال برابر پگاه، یک بار دیگر نیز سابقه حضور در فینال جام حذفی را دارد. هشت شاکی آبی ها در فصل 1383-84 پیراهن ابومسلم مشهد را بر تن کرده بود و موفق شد با این تیم راهی دیدار فینال جام حذفی شد. هر دو بازی رفت و برگشت با صباباتری با تساوی یک – یک به پایان رسید و این صبایی ها بودند که در ضربات پنالتی به پیروزی رسیده و دست جباری از رسیدن به جام کوتاه ماند.

دیدگاه‌ها