کد خبر : 1773220 | 18 مرداد 1400 ساعت 11:09 | 44.8K بازدید | 5 دیدگاه

سهیل مهدی خبر داد

احتمال لغو سوپرجام فصل آینده

سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات در خصوص فینال جام حذفی و میزبانی اصفهان صحبت کرد.

احتمال لغو سوپرجام فصل آینده

به گزارش "ورزش سه"، سهیل مهدی در ابتدا در خصوص بازی گفت: نظر را باید عزیزان رسانه بگویند که فینال چطور بود و راضی بودند ما انقدر درگیر برگزاری بودیم که بازی را ندیدیم و شما اهل رسانه باید به ما کمک کنید در نهایت مردم، هواداران و اهل رسانه باید به ما نمره دهند ما نهایت تلاش‌مان را کردیم که بازی خوب برگزار شود حداقل تنش را داشته باشد و امیدواریم نزد مردم، هواداران و دوتیم استقلال و فولاد روسفید باشیم و برای هردوتیم در فصل آینده آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

او ادامه داد: ما از همه عزیزان استان اصفهان از جمله پلیس، یگان‌های نظامی و امنیتی، هیئت فوتبال اصفهان، اداره کل ورزش وجوانان و به‌خصوص باشگاه خوب سپاهان که این ورزشگاه خوب را در اختیار ما قرار دادند. سازمان لیگ از آنان تشکر می‌کند. فضا و اتمسفر بسیار خوبی داشتیم. این دوستان چند روزی به ما کمک کردند تا یک میزبانی عالی داشته باشبم و امیدوارم مسابقات بین المللی را اینجا با حضور مردم و اصحاب رسانه میزبانی کنیم چون این ورزشگاه یکی از افتخارات کشور است. 


او در خصوص سوپرجام و برگزاری دیگر مسابقات گفت: ما شرایطی و مشکلاتی در بحث پاندمی کرونا داریم. متاسفانه امروز به لحاظ فوت هم وطنان به اوج خودش رسید. تمام مواردی که ذکر کردید بستگی به کنترل این پاندمی و آسایش مدیریت بهداشت و مردم خوب کشور دارد. عزیزان زیادی را در این مدت از دست دادیم. اول از همه فکر می‌کنم باید بهداشت جامعه کنترل شود و بعد از آن نیاز به واسطه بازی‌های بین المللی و تیم ملی کشورمان به میزبانی نیاز داریم‌. امیدوارم هر چه زودتر این پاندمی کنترل شود تا ما بتوانیم برنامه ریزی‌های خوبی و خالی از ایراد داشته باشیم. ما امسال فصل خوبی به واسطه همین پاندمی نداشتیم و تعطیلی‌هایی که AFC و فیفا برای ما داشتند؛ شرایط خوبی نبود. اگر شرایط بهتر شود مسلما در فضای سالم‌تری می‌توانیم مسابقات را با برنامه ریزی بهتر و حداقل تاخیر پیش ببریم. این شرایط امسال به تیم‌ها تحمیل شد.

 

مهدی افزود:ما قرار است این هفته با سرمربی تیم ملی جلسه‌ای داشته باشیم و برنامه اردوهای تیم ملی را بگیریم. اردوها برای ما بسیار مهم هستند و متناسب با آن بتوانیم برنامه را شروع کنیم اما به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلی‌های روزهای فیفا و لیگ قهرمان آسیا که مرحله آخر و ماقبل آخرش به صورت متمرکز برگزار می‌شود احتمال دارد که برنامه اواخر مهر ما باشد. الویت شروع لیگ است اما اگر ببینیم زمان بندی مناسب است با سوپر جام شروع می‌کنیم و اگر این اتفاق نیفتاد سوپرجام در این شرایط بحرانی الویت دوم ماست. در شرایط عادی باید با سوپرجام شروع کنیم اما در این شرایط که جدول مسابقات برای تیم‌ها دچار تنش است ترجیح می‌دهیم این زمان را به لیگ بدهیم.

 

1632863


او در مورد شرایط ورود خارجی‌ها گفت: کارگروهی از همکاران من در فدارسیون و سازمان لیگ روی این مسئله و اصول آن کار کردند و پیش نویس‌های آن آماده شده است و باید به مرحله نهایی شدن برسد و تقدیم هیئت رئیس سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال شود در نهایت اگر به تصویب رسید به باشگاه ابلاغ می‌شود. قائدتا این کار باید به زودی انجام شود که تیم‌ها هرپه سریعتر بتوانند خودشان را برای نقل و انتقالات آماده کنند. اگر نگاهی به جدول بندازیم ما شاید در هفته آخر این شانس را داشتیم که تیم‌هایی جز استقلال و پرسپولیس سهمیه بگیرند و تا هفته آخر بحث سقوط تیم‌ها مشخص نبود جدول بسیار تنگاتنگ بود و به نظر می‌رسد تمام تیم‌ها علاوه بر تیم‌های بالای جدول، تیم‌های میان جدول و پایین جدول هم تلاش خوبی داشتند.

 

مهدی در مورد ورود هواداران به ورزشگاه توضیح داد: قطعا مدیریت بهداشت کشور باید در این زمینه تصمیم بگیرد. گمانه زنی‌ها درباره‌ی حضور هواداران توسط رئیس فداراسیون و سازمان لیگ با مسئولین شده است. امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم چون برای تیم ملی به آن نیاز داریم.


او ادامه داد: ما همین الان برنامه را تا آخر فصل به صورت تقریبی چیده‌ایم و برنامه آماده است اما آن چیزی که تنش به جدول وارد می‌کند اتفاقات غیر منتظره است ازجمله تغییرات تقویم بین المللی و مسائل پاندمی کرونا که به ما تحمیل شد و مجبور شدیم یک ماه تعطیل باشیم. ما تلاش‌مان را می‌کنیم با زمان بندی بهتر حداکثر برنامه  را تقدیم تیم‌ها کنیم اما این نقطه ضعف ماست در پاندمی کرونا در جامعه فوتبال و ورزش و بخشی از جدول بین‌المللی.


او در پایان در خصوص تدابیر لازم برای حضور خبرنگار‌ها در تمام بازی‌ها گفت: بحث واکسیانسیون که به سرعت خوبی پیش می‌رود تا شروع فصل آینده به نتیجه برسد می‌توانیم این عزیزان را کنار خودمان داشته باشیم. تمام این  موارد وابسته به دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب وزارت بهداشت و مدیریت بهداشت است. تمام همکاری‌ها درحال صورت گرفتن است و امیدوارم کامل‌تر شود.

دیدگاه‌ها