کد خبر : 1773242 | 18 مرداد 1400 ساعت 12:48 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

به دلیل قوانین سفت و سخت کرونایی؛

استرالیا در مقدماتی جام‌جهانی بازی خانگی ندارد

تیم ملی استرالیا در ماه های آینده و در بازی های مقدماتی جام جهانی قطر، به دلیل قوانین سفت و سخت این کشور در مقابله با ویروس کرونا، از امتیاز میزبانی در خانه محروم خواهد بود.

استرالیا در مقدماتی جام‌جهانی بازی خانگی ندارد

به گزارش "ورزش سه"، امیدهای تیم ملی استرالیا برای صعود به جام جهانی سال آینده با تزلزل روبرو شده و استرالیا امتیاز میزبانی در بازی رفت مرحله مقدماتی ماه آینده مقابل چین از دست داده است.

 

اولین بازی استرالیا در دور سوم مقدماتی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بود در 2 سپتامبر در ورزشگاه بانک وست سیدنی برگزار شود.

 

با این حال علیرغم مذاکرات در حال انجام با دولت های فدرال و ایالتی، فوتبال استرالیا نتوانسته حباب مسافرتی را که به بازیکنان خارج از کشور استرالیا اجازه می دهد در بدو ورود به استرالیا از دو هفته قرنطینه معاف شوند، تضمین کند.

 

استرالیا و چین تنها دو کشور از 12 کشور باقی مانده AFC در مرحله مقدماتی جام جهانی هستند که چنین مشکلاتی را در بازگشت بازیکنان به وطن دارند.

 

1632898

 

فدراسیون فوتبال استرالیا در حال بررسی گزینه های خود است، اما انجام بازی در اروپا، جایی که اکثر بازیکنان ملی پوش استرالیا در آن مستقر هستند، طبق قوانین AFC مجاز نیست.

 

امارات متحده عربی، قطر و تعدادی از کشورهای جنوب شرقی آسیا برای میزبانی این مسابقه در نظر گرفته شده اند و انتظار می رود هفته آینده در این باره تصمیم گیری شود.

 

جیمز جانسون ، مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا در این باره گفت: "بازی خانگی ما در ماه سپتامبر خارج از خانه برگزار خواهد شد و این یک ضرر بزرگ ورزشی برای ما است.

اگر به نتایج بازی های خانگی در مقابل نتایج بازی های خارج از خانه در این سطح نگاه کنید، نتایج خانگی بسیار بهتر هستند، بازی خانگی مثل داشتن یک یار دوازدهم در زمین است.

این چالش بزرگ ما در حال حاضر است."

 

1613664

 

بازی مقدماتی تیم ملی استرالیا در 7 سپتامبر برابر ویتنام طبق برنامه در هانوی برگزار می شود.

 

جانسون امیدوار بود که مذاکرات بیشتر با دولت و کاهش احتمالی موارد ابتلا به کووید -19 در سراسر استرالیا به تیم ملی این کشور اجازه دهد تا طبق برنامه ریزی های انجام شده، در ماه اکتبر و نوامبر بازی های مقدماتی خانگی خود را در برابر عمان و عربستان برگزار کند.
 

جانسون گفت: "من اطمینان دارم که اگر بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم، به ویژه در سیدنی، تا پایان سال در خانه بازی خواهیم کرد.

ما در حال صحبت با دولت هستیم که سعی دارد معافیت های مشابهی را برای سایر کشورهای جهان دریافت کند تا تیم های ورزشی ما بتوانند در خانه بازی کنند و البته این تحت حباب های شدید امنیتی قرار خواهد گرفت.

بازیکنان هیچ تعاملی با جامعه ندارند. احتمال انتقال کرونا صفر خواهد بود.

بازیکنان هر روز در باشگاه های خود آزمایش می شوند و هر روز تحت نظارت هستند. آنها در حال حاضر در حباب هستند."

 

1632896

 

گراهام آرنولد، مربی استرالیا، که پس از اتمام رقابت های المپیک توکیو به دوبی پرواز کرد، به جای بازگشت به استرالیا و اجبار به قرنطینه دو هفته ای در امارات متحده عربی خواهد ماند.

جانسون در این باره گفت: "برای آرنی سخت است. بازی با چین در کمتر از چهار هفته دیگر است، بنابراین هیچ فایده ای ندارد که او دو هفته برگردد، در هتل بنشیند و سپس یک هفته بعد دوباره به خارج از کشور سفر کند."

دیدگاه‌ها