کد خبر : 1773400 | 19 مرداد 1400 ساعت 12:57 | 18.4K بازدید | 4 دیدگاه

سرمربی والیبال لهستان:

شاید باید به کوبیاک بیشتر بازی می‌دادم!

ویتال هینن می‌گوید که کوبیاک قلب تیم ملی والیبال لهستان است.

شاید باید به کوبیاک بیشتر بازی می‌دادم!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک والیبال، در مهم‌ترین رقابت‌ تیم ملی والیبال لهستان به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه رفت. تیم ملی والیبال لهستان که مدعی قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رفت در یک بازی بسیار نزدیک از فرانسه با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.  پس از این شکست اشک و اندوه ملی‌پوشان لهستان را فرا گرفت.

 

ویتال هینن سرمربی تیم ملی والیبال لهستان در مصاحبه ای با سایت لهستانی دلایل شکست خود را مطرح کرد. هینن در پاسخ به اینکه آیا در هدف‌تان شکست خورده‌اید یا خیر؟ گفت: همه چیز در ورزش واضح است. اگر هدفی دارید و آن را دنبال نمی‌کنید پس شکست خورده‌اید. من در زمینه کسب مدال المپیک شکست خوردم. امروز می‌توانم بگویم که ۲ بر ۳ مغلوب قهرمان المپیک شدیم چرا که فرانسه بهتر از ما بود. به هر حال، ما به سادگی دو ست آخر این بازی کلیدی را از دست دادیم. می‌دانستیم که دیدار مقابل فرانسه سرنوشت ساز خواهد بود چرا که هر تیمی که آن را برنده می‌شد احتمالا فینالیست بود.

 

او در واکنش به اینکه چه اتفاقی بعد از بازی و زمانی که وارد رختکن شدید افتاد؟ اظهار کرد: سکوت حاکم شد. همگی باید این شکست را در ذهن خود حل می‌کردیم. بعد از چند دقیقه، من صحبت کردم اما اگر بعد از سه سال تلاش سخت برای رسیدن به هدف در بازی ها شکست بخورید چه می توانید بگویید؟ تا نیم ساعت پس از باخت در یک مسابقه بهتر است سکوت کنید. وقتی احساسات کمی فروکش کرد، پس از فرود در ورشو کمی صحبت کردیم.  

 

سرمربی لهستان ادامه داد: اگر چهار بازی را در مرحله مقدماتی شکست می‌خوردید باید سکوت کنید و اعتراف کنید که بهترین نیستید اما در عین حال، وقتی با حریفان قوی تری بازی می‌کنید بهتر می‌دانید کجا خواهید بود. بیایید به یاد بیاوریم که چه اتفاقی برای کوبیاک افتاد. او هر دو هفته یک بار تمرینات سختی را انجام داد اما یک روز قبل از اولین بازی در المپیک مصدوم شد. حتی اگر ما به جای کوبیاک دو بازیکن جانشین داشیتم باید بگویم که کاپیتان هنوز قلب این تیم است.

 

هینن گفت: بارتوش کورک و ویلفرد لئون عملکرد خوبی در بازی فرانسه داشتند. بعد از بازی فرانسه از خودم پرسیدم شاید باید به کوبیاک اجازه می‌دادم در ست پنجم به دلایل ذهنی وارد زمین شود؛ حتی اگر او به صورت ۱۰۰ درصدی آماده نبود اما می توانست بازهم تیم را تقویت کند.  

 

او در خصوص اینکه آیا بازی های پایانی والیبال المپیک را تماشا کرده است یا خیر؟ گفت: خیر، برای من خیلی سخت بود. البته پیام های تبریکی به مربی و بازیکنان فرانسه ارسال کردم. فرانسوی ها مستحق این طلا بودند. در خصوص آرژانتین هم باید بگویم که هیچ کارشناسی فکر نمی کرد که آنها مدال بگیرند و باید اعتراف کنم که آنها شگفت انگیز بودند.

 

هینن درباره آینده خود در تیم ملی والیبال لهستان گفت: فعلا چیزی را اعلام نمی‌کنم چرا که اکنون زمان برای تصمیم گیری نیست.  پس از یک چهارم نهایی، هزاران پیام در تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود دریافت کردم. حتی در حال حاضر، وقتی در مورد آن صحبت می کنم احساسات من را فرا می‌گیرد. پس از شکست حمایت لهستانی‌ها مرا شگفت زده کرد. آنها نوشتند که بعد از این المپیک ما را قضاوت نخواهند کرد و هواداران آرزو کردند که تیم ملی والیبال لهستان نا امید نشده و در مسابقات قهرمانی اروپا بهترین تلاش خود را به نمایش بگذارد.

دیدگاه‌ها