کد خبر : 1773517 | 20 مرداد 1400 ساعت 11:12 | 209.6K بازدید | 41 دیدگاه

مسی و پازل پیچیده ترکیب PSG؛

کهکشانی‌ترین تیم فوتبال جهان در پاریس

با پیوستن لیونل مسی به پاری سن ژرمن، این تیم را می توان ترسناک‌ترین تیم فوتبال باشگاهی جهان در حال حاضر دانست.

کهکشانی‌ترین تیم فوتبال جهان در پاریس

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره رسمی شد؛ لیونل مسی اکنون بازیکن پاری سن ژرمن است. با پیوستن ستاره آرژانتینی به جمع پاریسی ها، مائوریسیو پوچتینو، سرمربی PSG، اکنون تیمی به شدت ترسناک را در اختیار دارد.

 

الخلیفی، رییس PSG، باید برای ایجاد تعادل در حساب و کتاب باشگاه دست به اقداماتی بزند، اما واقعیت این است که در حال حاضر این تیم فرانسوی دارای یازده بازیکن فوق العاده شده، که سراسر اروپا را به وحشت انداخته است.

 

1633326

 

با انتقال لئو مسی به پاریس، خط به خط، یازده نفره مائوریسیو پوچتینو به این ترتیب خواهد بود. به یاد داشته باشید که آنها در تابستان امسال و پیش از جذب مسی، با خرید جی جی دوناروما، اشرف حکیمی و سرخیو راموس تقویت شده بودند. سه ستاره ای که PSG را با همراهی سه فوق ستاره خط حمله به یک ماشین در حمله و دفاع تبدیل می کنند. و تازه از ستاره هایی مثل مارکینیوش، وراتی، دی ماریا، گایه، واینالدوم و... نیز نباید غافل شد.

 

هر پنج بازیکنی که در پنجره تابستانی امسال توسط پاریسی ها خریداری شده اند احتمالاً در قوی ترین ترکیب اصلی که پوچتینو تاکنون در اختیار داشته، در طول فصل به میدان خواهند رفت، اما طبیعی است که تیم آنها که در حال حاضر بیش از 30 بازیکن در اختیار دارد، به احتمال زیاد از سیستم چرخشی استفاده کند.

 

1633345

 

به نظر می رسد که با پیوستن دوناروما، اکنون کیلور ناواس، دروزاه بان فصل پیش PSG با موقعیتی مشابه زمان بازی اش در رئال مادرید در زمان جذب تیبو کورتوا مواجه شده باشد و این فصل به نیمکت تبعید شود.

اشرف حکیمی گزینه نخست پوچتینو برای دفاع راست خواهد بود. تکلیف طرف دیگر خط دفاع چندان مشخص نیست؛ میچل باکر، مدافع هلندی، سال گذشته 40 بازی برای PSG انجام داد اما از آن زمان به او اجازه داده شده که به بایر لورکوزن بپیوندد.

 

عبدو دیالو، مدافع سنگالی که دو سال پیش از بروسیا دورتموند به پاریسی ها پیوست، به احتمال زیاد گزینه اول در این پست خواهد بود، هر چند لیوین کورزاوا نیز برای بازی کردن در این پست روی نیمکت حاضر است و خوان برنات نیز پس از بهبود مصدومیت به زودی به میادین بازخواهد گشت.

مانند وضعیت دفاع راست، احتمال می رود که PSG یکی از این سه گزینه دفاع چپ را  محکوم به خروج از باشگاه کند.

راموس تقریباً مطمئناً در صورت رسیدن به آمادگی در کنار مارکینوش، کاپیتان باشگاه، در قلب دفاع مشارکت خواهد داشت، بدین معنی که پرسنل کیمپمبه، کاپیتان دوم PSG، به احتمال زیاد باید منتظر نوبت خود هنگام استفاده پوچتینو از سیستم چرخشی بماند، مخصوصا که کهرر و دیالو نیز می توانند دفاع مرکزی را پوشش دهند.

 

1633347

 

واینالدوم نیز به رقابت فوق العاده نزدیک بین سه بازیکن برای پست میانی در خط هافبک باشگاه می پیوندد و مارکو وراتی احتمالا بیش از دیگر رقبا شانس بازی در نقش هافبک میانی را خواهد داشت.

 

لئاندرو پاردس و ادریسا گایه، هافبک های کناری، نیز در کنار آندر هررا، هافبک سابق منچستریونایتد و دنیلو پریرا، بازیکن پرتغالی، از گزینه ها هستند، اما آنخل دی ماریا ممکن است با آمدن مسی در خط مقدم، در پست هافبک جلوزن عقب نشینی کند.
 

این ترافیک پاریسی ها در خط میانی به این معناست که جولیان دراکسلر و پابلو سرابیا، که هر دو به ترتیب در سطح بین المللی برای آلمان و اسپانیا بازیکنانی تاثیرگذار هستند، ممکن است یا به کار خود در پاریس پایان دهند یا به کاهش نقش خود در تیم و با سیستم چرخشی رضایت دهند، همین امر در مورد رافینیا، هافبک سابق بارسلونا، نیز صادق است.

 

1633261

امباپه، مسی و نیمار که هر سه در هر تیمی در جهان بازیکن ثابت خواهند بود، خط حمله پر ستاره PSG را تشکیل می دهند، اما بر خلاف دیگر مناطق تیم آنها، در خط حمله پاریسی ها چندان دست بازی برای انتخاب ندارند.

 

مائورو ایکاردی در لیگ یک حضور برجسته ای داشته، اما مویز کین پس از زدن 17 گل در فصل گذشته به اورتون بازگشت، در حالی که دی ماریا نیز بیشتر به بازی در خط حمله عادت دارد.

 

همچنین تعدادی از بازیکنان جوان آینده دار در این باشگاه هستند که امسال در ترکیب تیم اصلی شرکت کرده اند، اگرچه به احتمال زیاد به چند بازیکن اجازه داده می شود تا به صورت قرضی از PSG جدا شوند.

 

تیموتی پمبله، مدافع 18 ساله، فصل گذشته 9 بازی انجام داد و می تواند در خط دفاع بازی کند، هافبک اریک جونیور دینا ابیمبه در اولین بازی خود در لیگ یک در تروآ حضور داشت، در حالی که ژاوی سیمونز، آرناد کلیموندو، ادوارد میچوت، باندیگو فادیگا و اسماعیل غربی نیز از دیگر جوانانی هستند که به نظر می رسد همگی آینده درخشانی در پیش داشته باشند.

 

مثلث رویایی توسط امباپه، نیمار و مسی در خط حمله PSG شکل گرفته است. درتاریخ فوتبال به ندرت یازده ستاره به این قدرت در کنار یکدیگر در یک تیم قرار گرفته اند. کهکشانی ها این بار در پاریس متولد شده است.

 

1633329


داشتن چنین بازیکنانی برای برای ناصر الخلیفی، رییس PSG، نه آسان بوده و نه ارزان. برای دستیابی به این هدف او مجبور شده است که از زمان ورود به باشگاه، دسته چک خود را برداشته و هزینه های نجومی نقل و انتقالات و حقوق‌های میلیونی را بپردازد.

 

پاری سن ژرمن این فصل سالانه حدود 280 میلیون یورو برای پرداخت حقوق فوتبالیست های تیم اصلی خود اختصاص خواهد داد. مبلغی که پرداختش از توان اکثر باشگاه های جهان خارج است.

لئو مسی آخرین خرید PSG بود. فوق ستاره آرژانتینی پس از پایان قرارداد خود با بارسلونا و عدم دستیابی به توافق برای تمدید قرارداد، بازیکن آزاد شد.  ستاره سابق بارسا سالانه حدود 40 میلیون یورو در پاریس درآمد خواهد داشت و بالاتر از نیمار و امباپه با 30 و 20 میلیون یورو تبدیل به پردرآمدترین فوتبالیست باشگاه پاریسی خواهد شد.

دیدگاه‌ها