کد خبر : 1773641 | 21 مرداد 1400 ساعت 00:00 | 66.8K بازدید | 6 دیدگاه

رهبری به بنا پیام خصوصی دادند

دبیر: یزدانی مدال می‌گرفت غلام می‌شد مورینیو!

رئیس فدراسیون کشتی گفت: با پایان المپیک مقام معظم رهبری به محمد بنا پیام خصوصی دادند.

دبیر: یزدانی مدال می‌گرفت غلام می‌شد مورینیو!

به گزارش  "ورزش سه" به نقل از فارس،  علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره پیش‌بینی‌اش از مدال‌های المپیک، عنوان کرد: من وقتی آمدم گفتم قولی نمی‌دهیم و هیچ چیز مکتوبی هم‌ نیست‌. این واقعیت کشتی ماست و ظرف یکی دو سال نمی‌توان کاری کرد. المپیک مسابقات جهانی یا آسیایی نیست، سالها زمان لازم است تا نتیجه کسب شود.

 

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: یزدانی که نقره گرفت مصدوم بود و از اردیبهشت روی تشک آمد. اگر سال قبل المپیک برگزار می‌شد، یزدانی می‌توانست کشتی بگیرد؟ من حتی گفتم تیم اعزامی تیم خوبی است اما ایده‌آل من نیست. آمریکا و روسیه با این همه شانس مدال طلا، ۲ و ۳ طلا گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه فرنگی می‌توانست مدال‌های بیشتری بگیرد، یادآور شد: از تیم ۵ نفره فرنگی ما باید مدال‌های بیشتری می‌گرفتیم. اگر ساروی اشتباه نمی‌کرد، شانس طلا بود. من متخصص فرنگی نیستم اما او نباید می‌باخت. ساروی و رضا گرایی از نظر من شانس طلا بودند. نجاتی اگر دور اول را رد می‌کرد، شانس مدال بود.

 

دبیر درباره کشتی محمدرضا گرایی، گفت: رضا گرایی بسیار خونسرد بود و روز فینال مسابقات رده‌بندی را تماشا می‌کرد. او ۷۲ کیلو بود که در المپیک در وزن ۶۷ کیلو رقابت کرد و چند ساعت بعد از وزن کشی به تشک آمد. شاید بنا راضی نباشد من بگویم، مقام معظم رهبری پیام خصوصی به محمد بنا دادند. من نقطه منفی از بنا ندیدم و او همه آیتم‌ها را دارد. اگر روز شانس ما بود، او باید چند طلا در المپیک می‌گرفت.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آزادکاران در وقت دوم توانایی نداشتند و بدنسازی مشکل داشت، تصریح کرد: من باید از محمدی هم تشکر کنم، به نظرم به او کم لطفی شد چرا که زحمت خود را کشیده است. قبل از اینکه من بیایم او انتخاب شده بود. جاهایی من ورود کردم اما واقعیت این است مشکل وجود داشت اما باید آسیب شناسی شود.

 

رئیس فدراسیون کشتی همچنین در خصوص رقابت حسن یزدانی در فینال المپیک، خاطرنشان کرد: کشتی یزدانی یکی از بهترین‌ها بود. او چند ثانیه پایانی فکر می‌کرد مسابقه تمام شده، همان لحظه نتیجه را از دست داد. من به او گفته بودم اختلاف تو با حریف آمریکایی چند امتیاز بود. ما به حسن گفته بودیم حریف آمریکایی را ۶ دقیقه مدیریت کند، البته حریف او به روزتر بود. حریف روسی جلوی حسن تاکتیک داشت بنابراین رقابت مقابل حریف روسی و آمریکایی متفاوت است.

 

دبیر در خصوص نسل طلایی کشتی، یادآور شد: نسل طلایی کشتی از ۹۶ شروع شده و تا ۲۰۰۳ ادامه داشت. جدیدی، برادران خادم، علیرضا حیدری، علیرضا رضایی و ... نفرات دوم و سوم خوبی داشتند اما شما ببینید بچه‌های ما چقدر زیر گرفتند؟ اینجا باید به مربیان پایه بگویم یزدانی کشتی‌گیری با سبک خودش هست و کسی نمی‌تواند ادای او را در بیاورد.

 

وی همچنین درباره ادامه همکاری با غلام محمدی و اینکه شایعه شده شما در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستید، خاطرنشان کرد: هنوز بررسی نکردیم و من هم آدمی نیستم که زود تصمیم بگیرم اما همه چیز را در نظر دارم. باید با او روزهای آینده جلسه بگذاریم، غلام سرمایه است. اگر تصمیم گرفته شد ادامه می‌دهد اگر نه جای دیگر از او استفاده می‌شود.

 

وی در گفت و گو با برنامه دهکده المپیک درباره حضور محسن کاوه در توکیو و اینکه آیا حضور او با مربیگری تیم جوانان ضروری بود، تصریح کرد: او مربی شخصی من بود و یادمان نرود کاوه قبل از من مدیر تیم‌های ملی بود، هر چند من از این اتفاق استقبال می‌کنم. با کاوه صحبت کردیم و به جمع بندی رسیدیم او به عنوان مدیر تیم‌های ملی بیاید و کمک کند. ما نمی‌توانستیم از بیرون کشتی‌گیر بیاوریم و همین جوانان در کنار بزرگسالان هم بودند. او مدیر تیم‌های ملی بود و باید می‌آمد اما نامه نوشته بود که نیاید که من مخالفت کردم.

 

دبیر همچنین در خصوص انتقادات وارد شده به غلام محمدی، خاطرنشان کرد: اگر حسن طلا می‌گرفت به غلام محمدی می‌گفتیم غلام مورینیو! او مربی زحمت کشی است. واژه سرمربیگری تیم ملی با قهرمانی جهان و المپیک فرق دارد. مربیگری باید از پایه بسازد و بالا برسد به همین دلیل می‌گویم غلام سرمایه است.

 

وی درباره هزینه‌های کشتی، گفت: ما برای هر مسابقه فقط ۴ میلیارد هزینه ثبت‌نام می‌دهیم و تیم اعزامی به روسیه فقط ۲ میلیارد هزینه بلیت داشته است. هر کسی رئیس فدراسیون می‌شود باید میراثی هم بگذارد. 

دیدگاه‌ها