کد خبر : 1773699 | 21 مرداد 1400 ساعت 13:52 | 119.1K بازدید | 14 دیدگاه

شکست سنگینی که سبب خیر شد؛

پرسپولیس- سپاهان؛ موقعیتی که دیگر هرگز تکرار نشد (عکس)

شش سال پیش باز هم پرسپولیس مقابل سپاهان مغلوب شد، اما در ادامه قرمزپوشان فصل درخشانی را سپری کردند.

پرسپولیس- سپاهان؛ موقعیتی که دیگر هرگز تکرار نشد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در اواخر ماه مرداد سال 94 بود که پرسپولیس بعد از 12 سال ناکامی در اصفهان به دنبال پیروزی مقابل سپاهان و سر و سامان بخشیدن به اوضاع وحشتناک خود در جدول بود، اما باز هم شکست نصیب پرسپولیس شد تا شرایط بدتر از قبل شود.

 

دو تیم سپاهان و پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر در شرایطی در استادیوم فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که شاگردان حسین فرکی لیگ را فوق العاده آغاز کرده و به دنبال تکرار عنوان قهرمانی خود بودند. سپاهان از دو دیدار گذشته خود شش امتیاز کسب کرده و در شرایطی در خانه پذیرای پرسپولیس بود که تیم برانکو از دو دیدار مقابل پدیده و استقلال خوزستان تنها یک امتیاز گرفته بود.

 

پرسپولیس علیرغم شروعی درخشان و ساختن موقعیت های فوق العاده، در نهایت چوب اشتباهات متوالی مدافعان و دروازه بان خود را خورد تا 2-4 در اصفهان مغلوب شود. در روزی که سوشا مکانی به علت محرومیت در ترکیب نبود، موقعیت های سپاهان تبدیل به گل شد و پرسپولیس بدشانس و بی دقت بود.

 

1633650

 

ابتدا احسان حاج صفی دروازه پرسپولیس را با ضربه ای زیبا باز کرد، اما در ادامه آتش بازی ستاره های هجومی پرسپولیس به راه افتاده و این تیم دو بار توسط طارمی و عالیشاه به گل رسید. در اواخر نیمه اول مایکل اومانیا به اشتباه دروازه پرسپولیس را باز کرد و در نیمه دوم و روی اشتباهات مهرداد کفشگری و کمال، یک بار هادی عقیلی از روی نقطه پنالتی و یک بار هم محمدرضا خلعتبری موفق به گلزنی شدند تا در یکی از جذاب ترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس باز هم با شکست اصفهان را ترک کند.

 

تیم برانکو که بعد از شکست سنگین مقابل الهلال در عربستان در لیگ قهرمانان آسیا پوست انداخته بود، تا چند هفته بعد هم نتایج خوبی نگرفته و تا رده آخر جدول هم سقوط کرد. سپاهان با این پیروزی شیرین با اقتدار در صدر قرار گرفت و به نظر می رسید فصل تلخ دیگری در انتظار پرسپولیس باشد.

 

اما حکومت تیم برانکو از آن روز تا سال 98 و در ادامه توسط کالدرون و یحیی ادامه یافت و اگرچه پرسپولیس جذاب آن فصل دست آخر قهرمانی را به علت تفاضل گل و همین اشتباهات عجیب از دست داد، اما در ادامه موفق به کسب قهرمانی های پیاپی شد.

 

در سال های بعد پرسپولیس همیشه مدعی بود، اما سپاهان تا قبل از این فصل نتوانست روزهای درخشان خود را تکرار کند. تا این فصل که تیم محرم تا آستانه شکستن هیمنه پرسپولیس پیش رفت و دست آخر با دو امتیاز اختلاف مغلوب شد. اما به نظر می رسد سال بعد کار تیم یحیی برای تکرار قهرمانی دشوارتر از همیشه خواهد بود. در واقع این آخرین بار بود که سپاهان در اوج و پرسپولیس در قعر جهنم قرار داشتند.

 

1633639

 

پرسپولیس با این ترکیب کم ستاره به مصاف سپاهان رفت؛ ایمان صادقی، لوکا ماریچ، مایکل اومانیا، رامین رضاییان، وحید حیدریه، مهرداد کفشگری، کمال کامیابی نیا، علی علیپور، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه و مهدی طارمی. در نیمه دوم محمد انصاری جای حیدریه وارد زمین شده و اولین بازی خود را برای پرسپولیس انجام داد.

 

1633638

 

برانکو و حسین فرکی که سابقه همکاری در تیم ملی در کنار هم را داشتند، این بار به عنوان دو رقیب در عرصه باشگاهی به مصاف یکدیگر رفتند که فرکی با اقتدار پیروز شد.

 

1633637

 

پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد، اما احسان حاج صفی در همان دقایق ابتدایی با شلیکی تماشایی و مهار نشدنی به گوشه دروازه موفق به باز کردن دروازه ایمان صادقی شد. میلاد سرلک، هافبک فعلی پرسپولیس نیز در جشن بعد از گل احسان  در کنار علی کریمی، مهدی شریفی و عبدالله کرمی دیده می شود.

 

1633642

 

1633643

 

قرمزپوشان خیلی زود کنترل بازی را در دست گرفتند و در دقیقه 13 این مهدی طارمی جوان بود که بعد از جا گذاشتن دو بازیکن سپاهان، با ضربه ای زمینی و فنی دروازه شهاب گردان را باز کرد.

 

1633641

 

1633644

 

حملات پرسپولیس ادامه یافت و در دقیقه 33 علی علیپور با استارتی فوق العاده از سمت راست و گذر از سد تمام بازیکنان پیش رو، در دو قدمی خط دروازه خالی توپ را به امید عالیشاه سپرد تا او به راحتی دروازه را باز کند.

 

1633635

 

وحید حیدریه و کمال کامیابی نیا، دو خرید جدید پرسپولیس در این دیدار نمایش خوبی نداشتند؛ اما در ادامه کمال تبدیل به یکی از عناصر اصلی موفقیت های پرسپولیس شده و وحید حیدریه خیلی زود از این تیم جدا شد.

 

1633646

 

در ثانیه های پایانی نیمه اول طارمی فرصت بسیار خوبی را برای زدن گل دوم عالیشاه و سوم پرسپولیس فراهم کرد، اما این بازیکن جوان با بی دقتی در مقابل شهاب گردان مغلوب شد.

 

1633648

 

بخش زیادی از مسابقه درگیر حواشی و اعتراض های شدید شد، بطوریکه پنج بازیکن از پرسپولیس و سه بازیکن از سپاهان کارت زرد دریافت کردند.

 

1633640

 

خط دفاعی و دروازه بان پرسپولیس به بدترین شکل ممکن در این دیدار ظاهر شدند تا چهار بار دروازه این تیم باز شود؛ دریافت هشت گل تنها بعد از گذشت سه هفته از شروع لیگ باعث سقوط قرمزپوشان به قعر جدول شد.

 

1633645

 

پرسپولیس در اصفهان مغلوب تجربه بازیکنانی چون هادی عقیلی، خلعتبری و حاج صفی شد، اما آنها در ادامه فصل نمایش هایی خاطره انگیز ارائه داده و در هفته آخر علیرغم از دست دادن جام از سوی هواداران تشویق شدند.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها