کد خبر : 1773712 | 21 مرداد 1400 ساعت 18:15 | 140.8K بازدید | 13 دیدگاه

کیکه ستین:

در بارسلونا شوکه شدم؛ دیگر هیچ انگیزه‌ای ندارم

کیکه ستین سرمربی سابق بارسا دیگر انگیزه ای برای مربیگری ندارد.

در بارسلونا شوکه شدم؛ دیگر هیچ انگیزه‌ای ندارم

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای ابتدایی سال 2020 بود که مدیران بارسلونا در تصمیمی عجیب ارنستو والورده را برکنار کرده و کیکه ستین را به جای او به عنوان سرمربی جدید بلوگرانا انتخاب کردند. اما شرایط هرگز بر وفق مراد این سرمربی پیش نرفت و بعد از ناکامی در فتح لالیگا، شکست سنگین 2-8 مقابل بایرن مونیخ پایان کار او در نیمکت بارسلونا بود.

 

 

1540197

 

 

ستین از سال گذشته دیگر هدایت تیمی را قبول نکرده است و می گوید دیگر انگیزه ای هم ندارد:« الان دیگر انگیزه ای برای مربیگری ندارم و در بارسلونا همه اشتیاقم از بین رفت. در این یک سال دوست نداشتم تیمی با من تماس بگیرد. چه به لحاظ ورزشی و چه شخصی نیاز به استراحت و تعمق بیشتر داشتم. 62 سال دارم و به اندازه کافی در فوتبال بوده ام. فوتبال کنونی دیگر برایم جذابیتی ندارد. البته پیشنهاداتی از خارج از اسپانیا دریافت کردم که نه از لحاظ مالی و نه ورزشی برایم جذابیتی نداشتند.»

 

ستین ادامه داد:« وقتی از بارسا با من تماس گرفتند، به خوبی می دانستم قرار است به چه تیمی بروم و چه انتظارم را می کشد. می دانستم که چون کسی هدایت بارسا را قبول نکرده و به عنوان آخرین گزینه با من تماس گرفته اند ولی از یک سو نمی توان به پیشنهاد بارسا پاسخ رد داد. وقتی بارسا با داشتن بهترین بازیکنان دنیا و البته بهترین شان یعنی لیونل مسی به شما زنگ می زند، واقعا نمی توان پاسخ منفی داد. 

 

 

1550115

 

 

از همان روزهای نخستین حضور در بارسا متوجه مشکلات شدم. مشکلاتی که شوکه ام کردند. رختکنی بدون شور و شوق با بازیکنانی خسته و بی انگیزه را مشاهده کردم که غیرممکن بود بتوان شرایط شان را تغییر داد. حداقل از دست من کاری ساخته نبود. چیزهایی در بارسا دیدم که در 40 سال حضورم در فوتبال ندیده بودم. من در اتلتیکو مربیگری کرده ام ولی بارسا دنیایی متفاوت با مشکلاتی کاملا جدید و عجیب بود.»

 

از دست رفتن قهرمانی لالیگا:« لالیگا را از دست دادیم چون شش پنالتی برای رئال گرفتند و البته ما هم مشکلاتی داخلی داشتیم. شاید شما مرا مقصر بدانید ولی همه می دانند که مشکل از من نبود. من تنها درصدی در از دست رفتن لالیگا مقصر بودم و در واقع همه در آن ناکامی سهم داشتند.»

 

دیدگاه‌ها