کد خبر : 1773822 | 22 مرداد 1400 ساعت 13:24 | 332.1K بازدید | 30 دیدگاه

قدرتنمایی شیخ‌نشین خلیج فارس با بهترین‌های جهان

پاریس؟ مسی به اف سی قطر پیوست!

خرید لیونل مسی توسط پاری سن ژرمن در دهمین سالگرد تملک باشگاه فرانسوی توسط قطری‌ها، شیوه مناسبی برای جشن گرفتن عملکرد موفق آنها در این یک دهه بود.

پاریس؟ مسی به اف سی قطر پیوست!

 

به گزارش "ورزش سه"، آیا شیخ آل ثانی با وجود ثروت تمام نشدنی اش باور داشت که روزی بازیکنی مثل لیونل مسی را به ویترین ورزشی خود اضافه کند؟

اکنون و حدود 10 سال پس از خرید پاری‌سن‌ژرمن، امیر قطر می‌بیند که اعجوبه آرژانتینی و یکی از بهترین بازیکن های تاریخ قرار است با پیراهن تیم پایتخت فرانسه به میدان برود.

 

1633799

 

پس از پنج روز مذاکرات که البته خیلی سریع پیش رفت، ستاره سابق بارسلونا قبول کرد که در فصل پیش رو تحت نظر هموطن خود یعنی مائوریسیو پوچتینو به میدان برود. قرارداد دو ساله با لیونل مسی به امضا رسید و این امکان وجود دارد که برای یک سال دیگر نیز تمدید شود.

 

ستاره 34 ساله بعد از پایان قراردادش با بارسا و به شکل رایگان به پاریس آمد و در فرودگاه با استقبال چند صد هوادار روبرو شد. فوق ستاره آرژانتینی پیش از این به دلیل ترک بارسلونا اشک از چشمانش جاری شده بود اما با توجه به پیراهنی که هنگام ورود به فرانسه بر تن کرده و رویش کلمه پاریس نوشته شده بود، مشخص شد که دوران جدید را آغاز کرده است.

 

مسی هنگامی که تست های پزشکی را پشت سر گذاشت، بعد از آن راهی پاک‌دو پرنس شد و با پیراهن تیم جدید خود ژست گرفت. او پس از آن یک بار دیگر با هواداران پاریسی دیدار کرد.
 

آیا رهبران صندوق سرمایه گذاری ورزشی قطر QSI می توانستند دهه ای را که در رأس پاری سن ژرمن پشت سر گذاشتند با شیوه ای بهتر از جذب فوق ستاره پنج بار قهرمان چمپیونزلیگ و بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا جشن بگیرند؟

 

1633409

 

برندسازی

این معامله تاجگذاری یک دهه سرمایه گذاری عظیمی است که توسط تمیم آل ثانی برای ایجاد برندی انجام شده که شهرت آن باعث تقویت و بهبود تصویر قطر در سراسر جهان می شود. آلن کایزاک، رییس سابق پاری سن ژرمن(2006-2008)  که همچنان به مالکان قطری باشگاه نزدیک است، تاکید می کند: "مراحل خرید زلاتان ابراهیموویچ (2012)، دیوید بکام (2013)، نیمار (2017) و اکنون مسی در اجازه دادن به باشگاه برای تبدیل شدن به یک غول بزرگ جهانی ضروری و تعیین کننده بودند. هنگامی که باعث می شویم این نوع بازیکنان بخواهند به پاریس بیایند، ما سیگنالی ارسال می کنیم. PSG در حال ساخت یک برند است و نه یک باشگاه."

 

از نظر ورزشی جذب مسی به باشگاه پاریسی اجازه می دهد تا قبل از برگزاری جام جهانی قطر قهرمان چمپیونزلیگ شود. و مهمتر اینکه می تواند قبل از منچسترسیتی، ثروتمندان جدید دیگر قاره که از سال 2008 متعلق به شیخ منصور از ابوظبی است و در آخرین دوره چمپیونزلیگ PSG را حذف کرد، به این هدف برسد.

 

1633449

 

اوج‌گیری نسخه قطری PSG

در بحبوحه بحران اقتصادی ناشی از شیوع کووید -19 در جهان و پایان مناقشه در مورد پروژه سوپرلیگ، ورود لیونل مسی به پاریس نشان دهنده اوج گیری قدرت PSG و رییس تاثیرگذار آن، ناصر الخلیفی، در صحنه قاره ای است.

 

آیا لیونل مسی، نماد باشگاه بارسلونا برای بیش از دو دهه، خود را در معرض خطر آسیب رساندن به اسطوره بازیکن وفادار و سازنده خود نیست؟

فوق ستاره آرژانتینی درباره انتخاب PSG گفته است: "باشگاه و چشم اندازش با رویاهای من هماهنگ است."

 

مسی در بارسلونا تبدیل به اصالت این باشگاه شده بود. در پاریس اما او تبدیل به یک دارایی و کالا می شود. او در بارسا به باشگاهی پیوسته بود که شعارش "فراتر از یک باشگاه" بود. اکنون اما نماینده کشوری است که جاه طلبی آن فراتر از فوتبال است و سیری ناپذیر به نظر می رسد.

 

دیدگاه‌ها