کد خبر : 1773898 | 22 مرداد 1400 ساعت 23:12 | 71.6K بازدید | 5 دیدگاه

رییس سابق بارسا از خودش دفاع کرد؛

بیانیه بارتومئو: تقصیر من نیست لاپورتا کم‌کاری کرد

جوزپ ماریا بارتومئو، رییس سابق بارسلونا، با انتشارنامه ای از عملکرد خود دفاع و لاپورتا را به "کم کاری" متهم کرد.

بیانیه بارتومئو: تقصیر من نیست لاپورتا کم‌کاری کرد

به گزارش "ورزش سه"،  جوزپ ماریا بارتومئو معتقد است که برکناری زودهنگام او از موجب شد که نتواند برنامه های اقتصادی اش را عملی کند. او معتقد است که در صورت عملی شدن برنامه های او، تاثیر ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا "عملاً صفر خواهد بود".

رییس سابق بارسلونا امروز نامه ای خطاب به خوان لاپورتا، رییس فعلی کاتالان ها، منتشر کرد و در آن از عملکرد خود در برابر اظهاراتی که طی روزهای اخیر مطرح شده و او را مسئول شرایط حساس اقتصادی که باشگاه در آن قرار داردف می داند،  دفاع کرد.

 

1633997

 

در نامه بارتومئو آمده است:
 

"آقای رییس عزیز،

 

پس از آخرین اظهارات شما و برخی از اعضای هیئت مدیره شما، احساس می کنم موظف هستم با شما صحبت کنم تا برخی از اظهارات را مشخص و مسئولیت ها را روشن کرده و از شما، به عنوان رییس باشگاه، اقدامات فوری در برابر شرایطی که به طور جدی در به اشتباه انداختن و دستکاری کردن نه تنها چهره باشگاه، بلکه همچنین چهره هیئت مدیره ای که تقریباً هفت سال ریاست آن را بر عهده داشتم، تاثیر گذار است، را داشته باشم."

 

در ادامه بارتومئو در 10 بند مفصل نکاتی را بیان کرده که خلاصه برخی از آنها به شرح زیر است:

-من نتایج فعالیت هایم را منتشر می‌ کنم و اگر مورد غیر قانونی در آن وجود داشت، آن را اطلاع خواهم داد، اگر چنین چیزی در آن بود کاملا مطمئنم ناخواسته صورت گرفته است.

 

-با هرکسی که دست به فعالیت غیرقانونی زده برخورد خواهم کرد

 

-به شما یادآوری می‌کنم که شما از مجمع عمومی اعضا که در ماه ژوئن برگزار شد درباره حساب‌ های مالی دوره هیئت مدیره ما سوال کردید و اکثریت بر تایید صحت وضعیت مالی ما رای دادند.

 

1633996

 

-هیئت مدیره ما کار خود را در سال 2010 با 80 میلیون یورو ضرر آغاز کرد، این میراث فاجعه باری است که شما برای ما به جا گذاشته بودید.

 

-جدا از ضررها در شرایط شیوع کرونا در جهان، هیئت مدیره ما به مبلغ 193 میلیون یورو افزایش سرمایه دست یافته بود.

 

-هیئت مدیره ما ماه مارس سال 2021 را برای انتخابات تعیین کرده بود و ما قصد داشتیم تصمیمات لازم را برای جلوگیری از بروز این وضعیت مالی بگیریم.

 

-هیئت مدیره جدید در این مدت که بر سر کار آمده هیچ تصمیم جدیدی نگرفته و این نشان دهنده عدم فعالیت آنهاست.

 

-در نتیجه رای عدم اعتماد برای ما غیر ممکن بود تصمیمات بیشتری را برای جلوگیری از تضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا بگیریم و نوکمپ نیز تا این تاریخ همچنان بسته مانده است.

 

1577993

 

-موزه و فروشگاه باشگاه به تازگی بازگشایی شده است.

 

-صحبت درباره عدم امکان دستیابی به 43 درصد ( 375 میلیون یورو) درآمد در فصل 21-2020 است.

 

 -از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی و قرنطینه اجباری که دریافتی باشگاه را تحت تاثیر قرار داد ما تصمیم گرفتیم حقوق کارمندان و بازیکن ‌ها را کاهش دهیم.

 

 -ما 12 درصد کاهش حقوق غیرقابل استرداد ایجاد کردیم."

 

بارتومئو در پایان نامه خود را اینگونه به اتمام رسانده:

"در نهایت از شما می خواهم که نتایج دقیق ممیزی و / یا بررسی دقیق و در صورت وجود، اطلاعات دقیق همه شرکای جرمی که ظاهراً به آنها اشاره می کنید را برای اطلاع عمومی و در اسرع وقت اعلام کنید.

 

در صورت یافتن نشانه هایی از اقدامات غیرقانوی که البته من نه دستورش را داده ام و نه اطلاعی از آنها دارم، قول می دهم اولین کسی باشم که اقدامات قانونی مربوطه را برای روشن شدن موضوع انجام می دهد و در صورت لزوم این مفروضات غیرقانونی را مجازات می کنم.
 

اراده من در این زمینه همچنان یکسان است تا حداکثر شفافیت را به اعضا ارائه دهم.

 

با احترام، جوزپ ماریا بارتومئو "

 

دیدگاه‌ها