کد خبر : 1773924 | 23 مرداد 1400 ساعت 10:25 | 13.1K بازدید | 3 دیدگاه

ابلاغ جذب خارجی ها؛ شاید وقتی دیگر

تنها دو روز به آغاز نقل و انتقالات رسمی در فوتبال ایران باقی مانده است. از 25 مرداد تیم ها مجاز خواهند بود قرارداد بازیکنان جدید خود را به طور رسمی ثبت کنند.

ابلاغ جذب خارجی ها؛ شاید وقتی دیگر 

به گزارش "ورزش سه"، در این فاصله کم هنوز شرایط جذب خارجی ها در فصل جدید به باشگاه ها ابلاغ نشده است! با اینکه سازمان لیگ فرصت زیادی برای اصلاح این قانون و تایید آن توسط اعضای هایت رییسه و هم چنین ابلاغ آن به باشگاه ها در اختیار داشته است. به نظر می رسد فوتبال هم به انجام کارها در دقیقه 90 عادت کرده است. 

 

در فصلی که سپری شد بر اساس مصوبه پیشنهادی از سوی سازمان لیگ و هم چنین تایید آن توسط اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال تیم های حاضر در لیگ برتر از جذب بازیکن و مربی خارجی جدید منع شدند اما این قانون همانند سقف قرارداد و منع جذب دروازه بان خارجی بیشتر از آن که تبعات مثبت به دنبال داشته باشد تبعات منفی به دنبال داشت که یکی از آنها بالا رفتن دستمزد ستاره های ایرانی بوده است. به  همین خاطر دو سه ماهی است که مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در مصاحبه های خود اشاره می کنند این قانون در فصل جدید اعمال نخواهد شد. 

 

پروسه جذب بازیکن خارجی یک پروسه بلند مدت است و اگر قرار به حضور بازیکن و مربی خارجی در فصل جدید است قانون جدید باید دست کم از یکی دو ماه قبل به باشگاه ها ابلاغ می شد تا باشگاه ها در یک فرصت خوب چنانچه قصد جذب بازیکن و مربی خارجی را دارند اقدام کنند. اما همان طور که اشاره شد برنامه از پیش تعیین شده در فوتبال ایران جایگاهی ندارد. بطوریکه هم اکنون در حالی که برنامه بازی های لیگ قهرمانان آسیا و هم چنین برنامه دیدارهای تیم ملی مشخص است هنوز مشخص نیست فصل جدید بازی های لیگ برتر از کی آغاز می شود و هفته های برگزاری آن چه زمانی است. همین طور تاریخ برگزاری سوپر جام و گویی تصمیم گیری لحظه ای در فوتبال بهتر است! 

 

بر اساس آنچه که مدیران سازمان لیگ مدعی شده اند قرار است حضور خارجی ها در فصل جدید با شرایط خاصی باشد. از جمله اینکه باشگاه ها برای جذب بازیکن خارجی باید به سازمان لیگ تضامین مالی ارایه دهند. فصل جدید نقل و انتقالات از 25 مرداد آغاز و تا 16 آبان ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها