کد خبر : 1774311 | 25 مرداد 1400 ساعت 12:35 | 60.6K بازدید | 5 دیدگاه

بازی کانادا را عجیب و در خستگی باختیم

افسوس بزرگ ستاره محبوب الکنو از اتفاقات توکیو

میثم صالحی یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در دو تورنمنت لیگ ملت‌ها و المپیک بود.

افسوس بزرگ ستاره محبوب الکنو از اتفاقات توکیو

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ ملت‌ها و المپیک هر چقدر هم که با نتایج بد برای تیم ملی والیبال ایران همراه بود اما یک نقطه امیدوارکننده نیز داشت؛ جایی که برخی بازیکنان جدید و جوان به والیبال ایران معرفی شدند و در این دو رقابت مهم عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند. 

 

میثم صالحی یکی از این والیبالیست‌های جوان بود که در هر دو رقابت لیگ ملت‌ها و المپیک به عنوان بازیکن اصلی توسط ولادیمیر آلکنو به کار گرفته شد و اتفاقاً توانست به بهترین شکل ممکن پاسخ اعتماد سرمربی روس را بدهد. 

 

میثم صالحی این روزها در اردوی تیم ملی والیبال ایران حضور دارد و به همراه دیگر بازیکنان خود را برای مسابقات آسیایی آماده می کنند. در همین راستا با این ستاره ارومیه ای همکلام شدیم که در اینجا مشروح صحبت های خبرنگار ورزش سه با او را می خوانید.

 

*در دو تورنمنت ماساژور نداشتیم
لیگ ملت‌ها اولین دوره تیم ملی‌ام بود که به من بازی می‌رسید. قبلا دعوت شده بودم اما بازی نکرده بودم ولی امسال بازیکن فیکس بودم و انگیزه خوبی داشتم و شروع خوبی داشتیم. ما اصلا در هر دو تورنمنت ماساژور نداشتیم و بعضی از بازی‌ها را بازیکنان با اسپاسم می‌رفتند سر بازی و من شخصا بازیکن جوان هستم ولی ماندم چجوری دیگر بچه‌ها در هر دو تورنمنت بازی کردند. یک ماساژور بود آن هم در المپیک و خودمان باید ریکاوری می‌کردیم و به خودمان می‌رسیدیم. 

 

 

*با گرفتگی عضلانی بازی می‌کردیم
ما در المپیک خوب شروع کردیم و لهستان را بردیم و بازی بعدی ونزوئلا را شکست دادیم و بازی سوم با کانادا را می‌بردیم خیال‌مان راحت می‌شد و ما چون دو برد داشتیم با خیال راحت رفتیم سر بازی و کانادا هم اگر به ما می‌باخت، حذف می‌شد و به همین دلیل با تمام قدرت به بازی آمد و این تیم برای اولین بار این شکلی والیبال بازی کرد و من تا به حال ندیده بودم این طور بازی کنند. ما اگر کانادا را می‌بردیم خیال‌مان راحت بود و بازی ژاپن هم انقدر حساس نمی‌شد. ما تمام تلاش‌مان را کردیم ولی بازیکنان فیکس‌مان همه با گرفتگی عضلانی به بازی می‌رفتند یعنی آن طوری که باید ریکاوری نمی‌شدند. بهانه نمی‌آورم و این اتفاق افتاده و ما حداقل باید از گروه بالا می‌رفتیم.

 

والیبال است دیگر و این ورزش، ورزش لحظه‌هاست و نمی‌شود گفت چه اتفاقی می‌افتد و ما در بازی ژاپن با وجود اینکه اولین گیم را از دست دادیم، روحیه‌مان را نباختیم و واقعا جنگیدیم چون واقعا می‌خواستیم ببریم و تا به حال در همه تورنمنت‌های مهم ایران به ژاپن نباخته بود ولی آن‌ها هم واقعا خوب بازی کردند و در آخر باختیم.

 

*نمی‌خواستم آلکنو زیر سوال برود
در کل آقای آلکنو به من اعتماد کرد و ایشان بازیکنانی که استایل خوبی دارند را دوست داشت و درست است به من خیلی اعتماد کرد و من هم تلاش می‌کردم او زیر سوال نرود و سخت است واقعا برای یک مربی که به یک بازیکنی که بازی ملی ندارد  در دو تورنمنت مهم میدان دهد و من هم تمام تلاشم را کردم ولی متاسفانه نتایج خوبی نگرفتیم. من کارشناس والیبال نیستم ولی او همیشه به بازیکنان اعتماد به نفس می‌داد و خودتان می‌دانید با چه بازیکنان بزرگی کار کرده و رزومه و افتخاراتش چگونه است ولی با ایران این اتفاق تلخ و شکست‌ها برایش اتفاق افتاد. تایم و فرصت آقای آلکنو کم بود و مگر چند ماه در ایران بود؟ شاید باید زودتر تیم ملی دست ایشان قرار می‌گرفت. ولی از وقتی آقای الکنو آمد خیلی در تیم تغییر داشتیم و به بازیکنان جوان خیلی اعتماد کرد. بازیکنان جوان هم واقعا انگیزه داشتند و همه بازیکنان جواب اعتماد را دادند مثلا صابر کاظمی، اصغر مجرد، جواد کریمی و بقیه بازیکنان. 

 

 

*بهروز عطایی من را به والیبال آورد
 اعتراض همیشه وجود دارد. چه مربی خارجی باشد و چه ایرانی. اما من خیلی با آقای بهروز عطایی کار کردم و بار اولی که والیبال را استارت زدم با ایشان بود و او من را به والیبال آوردند. اول تیم جوانان بود بعد به کاله رفتم و از آنجا با ایشان شروع کردم. امیدوارم تمرینات خوب پیش برود و نتیجه خوبی بگیریم و بتوانیم همینطوری ادامه بدهیم. 

 

*نسل عوض شده و فقط میلاد از قدیمی‌هاست
اکثرا بازیکنان در بازی‌های آسیایی جوان هستند. نسل عوض شده است. البته در بازی‌های آسیایی اینگونه است و در بقیه بازی‌ها را نمی‌دانم ولی فعلا بازیکنان جوان هستند. فقط یک میلاد از قدیمی‌ها مانده است که به جوانان می‌خواهد کمک کند و امیدوارم که خوب پیش برویم.


نمی‌دانم در این بازی‌ها ژاپن با ترکیب اصلی خود می‌آید یا با همان‌هایی که در المپیک بودند با ما دیدار می‌کند؛ اما فکر نمی‌کنم ببازیم. چون ایران هیچ وقت در بازی‌های مهم به ژاپن باج نداده بود. حالا ما بازهم تلاش‌ و تمرین‌مان را می‌کنیم. امیدوارم شرمنده نشویم و آبروی ملی را بتوانیم حفظ کنیم و پرچم والیبال را بالا ببریم. 


*شاید معروف را برگردانند
سعید معروف همه می‌دانیم چه طور بازیکن و رهبری بود و یک چیز افسانه‌ای بود ولی اتفاقاتی افتاد که تصمیم خودش بود که خداحافظی کند و نمی‌دانم شاید او را برگرداندند اما هر چه باشد تصمیم خودش است. امیدوارم هرجا که هست موفق باشد. واقعا زحمت کشیده است و اعتبار برای تیم ملی جمع کرده است. امیدوارم که ما هم بتوانیم راه این‌ها را ادامه بدهیم و آبرو و حیثیت تیم ملی را حفظ کنیم.

دیدگاه‌ها