کد خبر : 1774333 | 25 مرداد 1400 ساعت 13:21 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

به رغم مخالفت کمیته المپیک؛

سیاست‌مداران فرانسوی خواهان حضور کاراته در المپیک

سیاست‌مداران فرانسوی هم خواهان حضور کاراته در بازی های المپیک پاریس 2024 شدند، اما سازمان دهندگان المپیک می گویند برنامه ورزشی این رویداد نهایی شده است.

سیاست‌مداران فرانسوی خواهان حضور کاراته در المپیک

به گزارش "ورزش سه"، کمیته سازماندهی بازی های پاریس 2024، با وجود افزایش درخواست ها در فرانسه، دومین حضور کاراته در المپیک را در بازی های پاریس رد کرد.

 

این ورزش رزمی برای اولین بار در بازی های توکیو 2020 به این بازی ها راه یافت، اما این ورزش در ورزش های المپیک پاریس در نظر گرفته نشده است و برگزارکنندگان اصرار دارند که هیچ برنامه ای برای تغییر آن وجود ندارد.

 

سیاست‌مداران فرانسوی، فرانسیس دیدیه رییس فدراسیون کاراته فرانسه و استیون دا کوستا دارنده مدال طلا برای فرانسه در توکیو 2020، همگی از کمیته سازماندهی خواسته اند تا کاراته در المپیک پاریس 2024 حضور داشته باشد.

 

این درخواست ها اما تاکنون رد شده است.

 

1634811

تونی استنگوئت سه بار قهرمان المپیک در رشته قایقرانی است

 

تونی استنگوئت، رییس بازی های پاریس 2024، گفت: "برنامه رویدادهای بازیهای 2024 پاریس نهایی است و قابل تغییر نیست.

این تقویم با رعایت دقیق مقررات کمیته بین المللی المپیک در برنامه ای که در اختیار همگان قرار گرفته است مشخص شده است."

او اضافه کرد که ورزش هایی را ترجیح می دهد که "در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و جوانان آنها را تماشا می کنند".

 

1634810

 

با این حال این موضع با واکنش های زیادی روبرو شد و دا کوستا، ورزشکار کاراته کای فرانسوی دارنده مدال طلای کومیته مردان زیر 67 کیلوگرم در المپیک توکیو، در رسانه های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داد.

دا کوستا نوشت: "من مثل جهنم تمرین کردم. من به وظیفه ام عمل کردم. من طلا را به فرانسه آوردم. من پرچم کشور را بالا بردم. من روی ابرها بودم. بیدار شدن از این رویا دردناک است.

در سال 2024، با حمایت شما، من می خواهم از عنوان المپیک خود در پاریس دفاع کنم."

پیام احساسی دا کوستا توسط اعضای مجلس ملی فرانسه دریافت شد و آنها در نامه ای به استنگوئست از او خواستند تا کاراته در المپیک پاریس حضور داشته باشد. درخواستی که اکنون رد شده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها