کد خبر : 1774628 | 27 مرداد 1400 ساعت 12:00 | 18.5K بازدید | 2 دیدگاه

سوال روز مهم اهالی فوتبال 

آیا مهدوی کیا از هدایت تیم امید انصراف داده است؟

همه تیم های حاضر در مرحله مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا تمرینات آماده سازی خود را شروع کرده اند الا ایران.

آیا مهدوی کیا از هدایت تیم امید انصراف داده است؟ 

به گزارش "ورزش سه"، این کاملا طبیعی است چرا که بازی ها در آبان ماه برگزار می شود و تیم ها تا 5 مهر فرصت دارند که لیست 50 نفره خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه دهند و بعد از آن لیست نهایی تیم ها باید از بین 50 بازیکن معرفی شده مشخص شود. 

 

بعد از اینکه از سوی فدراسیون فوتبال مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد تصور می شد بلافاصله برای سفر به تهران برنامه ریزی کند. به خصوص که او به دلیل حضور چندین ساله در فوتبال آلمان شناختی از بازیکنان زیر 23 سال فوتبال ایران ندارد و تعامل با باشگاه ها برای معرفی این بازیکنان و برنامه ریزی برای تمرینات و از همه مهمتر انتخاب دستیارانی که بتوانند در هدایت تیم امید به او کمک کنند زمان می برد اما در حالی که امروز 27 مرداد است خبری از مهدی مهدوی کیا نیست. او چه زمانی به تهران سفر می کند؟ آیا با فدراسیون فوتبال به توافق نهایی دست پیدا کرده است؟ تمرینات تیم ملی امید چه زمانی آغاز خواهد شد؟ آیا تیم ملی امید در فرصت کوتاهی که برای آماده سازی دارد بازی دوستانه انجام خواهد داد؟ پاسخ هیچ یک از این سوالات مشخص نیست. شاید هم مهدی مهدوی کیا بنا به دلایلی که برای خودش دارای اهمیت است از هدایت تیم ملی امید انصراف داده باشد. فدراسیون فوتبال در آخرین اظهار نظر که از سوی سرپرست دبیر کلی مطرح شد اعلام کرد مهدی مهدوی کیا در تلاش برای تعامل با باشگاه  هامبورگ و سفر به تهران است. 

 

1583258

 

تاخیر در سفر مهدی مهدوی کیا به تهران حتی واکنش امیر حاج رضایی یکی از کارشناسان فوتبال را به همراه داشته است. او به خبرنگار تسنیم می گوید: «اکنون برنامه ریزی باید سریع‌تر انجام شود و زمان آغاز تمرینات مشخص شده باشد. این را از روی تجربه می‌گویم که حتی اگر در زمان معلوم یا نامعلومی پاسخ باشگاه هامبورگ برای حضور مهدوی‌کیا منفی باشد، باید فدراسیون از حالا آلترناتیوی برای جایگزینی او در نظر بگیرد. نباید در صورت قطعی نشدن حضور مهدوی‌کیا به تیم لطمه بخورد. به طور مثال آیا در صورت منتفی شدن حضور مهدوی‌کیا می‌خواهند مربی خارجی انتخاب کنند؟ اگر پاسخ بله باشد، سوالات دیگری مطرح می‌شود که مربی خوب خارجی بیاید یا یک مربی معمولی، پول او چگونه تامین شود و اگر پاسخ نه است، کدام مربی ایرانی هدایت این تیم را قبول می‌کند؟ آنچه مسلم است، فدراسیون باید جلوی فرصت سوزی را بگیرد.من به مهدوی‌کیا ارادت دارم، او یک فرد طراز اول در فوتبال ماست، اما اگر با فدراسیون به توافق نرسد یا حضورش معطل باشگاه هامبورگ شود، باید جایگزین داشته باشد.»

 

گفتنی است تیم ملی امید با تیم های لبنان – تاجیکستان و نپال همگروه است و بازی های این گروه در شهر دوشنبه برگزار می شود. بازی ها در 11 گروه برگزار خواهد شد که در پایان تیم های اول به همراه چهار تیم برتر دوم راهی دور نهایی می شوند تا با ازبکستان میزبان 16 تیم شرکت کننده در دور نهایی بازی ها را تشکیل دهند. دور نهایی بازی ها در سال 2022 در تاشکند برگزار می شود. آنچه که مسلم است اگر مهدی مهدوی کیا از هدایت تیم ملی امید انصراف داده است بنا به هر دلیلی یا باشگاه هامبورگ با جدایی مهدی مهدوی کیا مخالف است باید این موضوع را سریعتر به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دست کم فرصت باقی مانده برای آماده سازی تیم از دست نرود. تیم ملی امید همین امروز هم تمرینات آماده سازی خودرا شروع کند دیر است و از همه مهمتر انتخاب یک مربی ایرانی دیگر به جای مهدی مهدوی کیا زمان بر است. همان طور که دیدید در گذشته و بعد از جدایی فرهاد مجیدی انتخاب سرمربی جدید تیم ملی امید آنقدر زمان برد که در نهایت حمید استیلی خودش هدایت تیم را برعهده گرفت و خیلی از مربیانی که با آنها مذاکره می شد به خاطر دستمزد اندکی که از سوی فدراسیون فوتبال پیشنهاد می شد حاضر نمی شدند هدایت  تیم امید را برعهده بگیرند.

دیدگاه‌ها