کد خبر : 1774634 | 27 مرداد 1400 ساعت 12:38 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

تمام تلاش خود را برای کسب مدال و دفاع از آبروی بوکس ایران می‌کنیم

مهدی‌پور: باید نگاه‌ها تغییر کند

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس گفت: تمام تلاش ما کسب مدال و دفاع از آبروی بوکس ایران در مسابقات رده‌های پایه قهرمانی آسیا در امارات است.

مهدی‌پور: باید نگاه‌ها تغییر کند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رضا مهدی‌پور در خصوص انتخاب نفرات تیم‌های پایه اظهار داشت: در ابتدا با یک برنامه‌ریزی خاص حدود 40 بوکسور مطرح‌ را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم و بعد از آن با تقسیم بندی هر 10 شهرستان‌ و در فواصل مختلف بوکسورهای دیگری را نیز به اردو اضافه کردیم. در نهایت 387 بوکسور در اردوی تیم ملی در استان کردستان و شهرستان بیجار حاضر شدند و مسابقات انتخابی در دو رده نوجوانان و جوانان به مدت 12 روز برگزار شد.
 

وی تصریح کرد: پس از انتخابی، 45 بوکسور به مرحله دوم اردو در لرستان دعوت شدند. البته حدود 50 تا 60 بوکسور جامانده از انتخابی را نیز دوباره مورد آزمایش قرار دادیم و در پایان 25 نفر به مرحله سوم دعوت شدند. مرحله بعدی اردو در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و تلاش کردیم در مدت 25 روز مهارت بوکسورها را ارتقا بدهیم. زمان ما برای حضور در قهرمانی آسیا بسیار کم بود و فقط 40 روز زمان داشتیم، اما به همراه مرتضی سپهوند، ایمان طیبی، مهدی طلوتی، محمد مهدی‌پور، مرتضی خفایی و شهاب خاکی مربیان زحمت‌کش تیم ملی دست به دست هم دادیم تا بچه‌ها را به مرحله آمادگی برسانیم تا در مسابقات بازی‌های آبرومندانه انجام بدهیم.

 

سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بوکس در خصوص اینکه در میان نفرات اعزامی، بوکسوری از تیم حاضر در مسابقات جهانی جوانان حضور خواهد داشت، گفت: تنها مهدی جشنانی از لحاظ شرایط سنی امکان حضور در قهرمانی آسیا را داشت. بچه‌های جهانی فوق‌العاده عالی بودند و آینده بسیار خوبی را برای آنها پیش‌بینی می‌کنم. اگر در مسابقات جهانی یک سری اتفاقات نیفتاده بود ما با دو یا سه مدال به ایران بازگشته بودیم.

 

مهدی‌پور در خصوص شانس این تیم برای موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: در دوره گذشته با وجود حضور 8 ماهه بچه‌ها در اردو تنها موفق به کسب یک برد شدیم و بدون مدال بازگشتیم، اما در این دوره تمام تلاش ما کسب مدال و دفاع از آبروی بوکس ایران است. بچه‌ها با وجود زمان کم آماده‌سازی از آبروی بوکس ایران دفاع خواهند کرد، اما باید فشار روحی و روانی از روی دوش این بچه‌ها برداریم.

 

وی با اشاره به شرایط سخت و کمبود امکانات گفت: خیلی‌ها می‌گویند تمام دنیا درگیر کرونا بوده است، اما واقعاً شرایط ما در ایران متفاوت‌تر بود و محدودیت‌های بیشتری داشتیم. خیلی از رشته‌های غیرالمپیکی کمپ تیم‌های ملی دارند، اما بوکس با وجود المپیکی بودن، نصف سالن تمرینی‌اش در مجموعه ورزشی انقلاب را از دست داد. امیدوارم در دولت آقای رئیسی که دولت عدالت محوری است، شاهد پیاده شدن عدالت در ورزش باشیم و بوکس پس از سال‌ها به حق خود برسد. 

 

سرمربی تیم‌های پایه بوکس خاطرنشان کرد: مدال بوکس در تمام دنیا از ارزش زیادی برخوردار است و تمامی کشورها به این رشته به عنوان ورزش درجه اول نگاه می‌کنند. این در حالی است که بوکس در ایران ورزش درجه سه است و تا وقتی نگاه‌ها به بوکس از ورزش درجه سه به ورزش درجه یک تغییر نکند، کسب مدال حتی در آسیا خیلی مشکل خواهد بود. بچه‌ها در یک میدان ناجوانمردانه نسبت به رقبا به میدان می‌روند، اما بسیار باغیرت هستند و امیدوارم خوش بدرخشند. چهل روز زمان بسیار کمی برای آماده‌سازی است، اما امکان نتیجه وجود دارد.

به گزارش تسنیم، رقابت‌های بوکس قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا از روز پنجشنبه 28 مرداد ماه در شهر دبی امارات آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها