کد خبر : 1775041 | 30 مرداد 1400 ساعت 13:34 | 9.4K بازدید | 1 دیدگاه

تیم ملی امید؛ مهدوی‌کیا کی می آید؟

امروز 30 مرداد است و فدراسیون فوتبال باید 5 مهر نام 50 بازیکن زیر 23 سال را برای شرکت در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 آسیا در شهر دوشنبه برای فدراسیون فوتبال آسیا لیست کند.

تیم ملی امید؛ مهدوی‌کیا کی می آید؟

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام فدراسیون فوتبال اعضای هیات رییسه با انتخاب مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم امید موافقت کردند و بعد از آن حسن کامرانی فر – سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت مهدی مهدوی کیا در این باره با باشگاه هامبورگ صحبت خواهد کرد و بعد از کسب رضایت از باشگاه آلمانی وارد تهران خواهد شد تا با او قرارداد امضاء کنیم و کار را با تیم امید شروع کند اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

یک ماه و دوسه روز فرصت برای ساختن یک تیم خوب که در شهر دوشنبه از پس تیم های لبنان – تاجیکستان و نپال بر آید فرصت زیادی نیست و تصور می شد مهدی مهدوی کیا هفته ها پیش وارد تهران می شد و حتی بلافاصله بعد از پایان بازی های لیگ برتر به تهران سفر و برای شروع تمرینات تیم امید برنامه ریزی می کرد. به خوبی می دانیم هر قدر فدراسیون فوتبال در شناخت بازیکنان زیر 23 سال تیم های دسته اولی و لیگ برتری به مهدی مهدوی کیا کمک کند و دستیاران خوبی در این زمینه به او یاری دهند مهدی مهدوی کیا برای القای تفکرات خود به بازیکنان و هماهنگ کردن آنها نیاز به زمان دارد. البته نقدی به مهدی مهدوی کیا نیست. شاید مهدی در صحبت هایی که با باشگاه هامبورگ داشته هنوز موفق نشده رضایت آنها را جلب کند اما فدراسیون فوتبال نباید زمان را هدر بدهد و باید در این زمینه اطلاع رسانی دقیقی داشته باشد و اگر بنا به هر دلیلی این حضور امکان پذیر نیست به سرعت مربی دیگری را جایگزین مهدی مهدوی کیا کند.

 

تیم ملی امید برای صعود به دور نهایی بازی ها که در سال 2022 و با حضور 16 تیم در تاشکند برگزار می شود باید در شهر دوشنبه و در مصاف با تیم های نپال – لبنان و تاجیکستان اول شود چرا که بازی ها در 11 گروه برگزار می شود و از بین تیم های دوم تنها چهار تیم راهی دور بعدی بازی ها می شوند. به یاد داریم در سال 2017 و در بازی های مقدماتی تیم زیر 23 سال ایران با برد قرقیزستان و شکست در برابر عمان نتوانست به دور نهایی بازی ها صعود کند و باید گفت بازی های آسانی در انتظار تیم امید نیست.

 

صرف سایه افکندن نام مهدی مهدوی کیا بر روی تیم امید که انصافا نام بزرگ و سنگینی است موجب صعود تیم امید به دور نهایی بازی ها نخواهد شد و تیم امید برای حضور شایسته در این بازی ها باید زودتر از این ها تمرینات خود را شروع و تا آغاز مسابقات دست کم چند بازی تدارکاتی خوب برای هماهنگی انجام دهد که امیدواریم این اتفاق در روزهای آینده و با حضور مهدی مهدوی کیا رخ دهد.

دیدگاه‌ها