کد خبر : 1775150 | 30 مرداد 1400 ساعت 20:59 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

قدردانی پرچمدار افغانستان از فدراسیون دوومیدانی

پرچمدار کاروان ورزشی کشور افغانستان در بازیهای المپیک توکیو، صبح امروز به نمایندگی از فدراسیون دو و میدانی آن کشور با اهداء لوح تقدیر به هاشم صیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فدراسیون دو و میدانی ایران از ورزشکاران افغانستانی تقدیر کرد.

قدردانی پرچمدار افغانستان از فدراسیون دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه" به نقل از وابط عمومی، فدراسیون دو و میدانی افغانستان توسط کیمیا یوسفی پرچمدار کاروان ورزشی افغانستان در بازی‌های المپیک صبح امروز (شنبه) در شهر مشهد، با اهداء لوح سپاس از هاشم صیامی رییس فدراسیون کشورمان به پاس زحمات، تلاش‌ها، همکاری‌ و حمایت‌های فدراسیون دو و میدانی ایران از ورزشکاران افغانستانی در راه آماده سازی جهت حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تشکر و قدر دانی کرد.

 

در این مراسم کیمیا یوسفی ضمن اهداء لوح سپاس فدراسیون دو و میدانی افغانستان به هاشم صیامی رییس فدراسیون کشورمان اظهار داشت: به نمایندگی از مسئولین فدراسیون و ورزشکاران تیم ملی دو و میدانی افغانستان به پاس حمایت‌هایی که فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر از دو و میدانی کاران افغان برای حضور در مسابقات مختلف و طی کردن مراحل آماده سازی جهت شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰توکیو در این کشور داشته است صمیمانه تشکر و قدر دانی می‌کنم.

 

وی افزود: خوشبختانه فدراسیون دو و میدانی ایران و همچنین هیات های استان‌های مختلف، همواره در طی این دوران همکاری و حمایت‌های بسیار خوبی از ورزشکاران دو و میدانی کار افغانستانی داشته‌اند. در واقع مجوز حضور ورزشکاران افغانی در تمامی رقابت‌های کشوری و لیگ‌های باشگاهی یکی از با ارزشترین پشتیبانی‌هایی بوده که صورت پذیرفته و قطع به یقیین ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

یوسفی ادامه داد: مسئولین دو و میدانی ایران در هیچ شرایطی تفاوتی را میان ورزشکاران افغانستانی و دو و میدانی کاران ایرانی قائل نشدند و همیشه شرایط حضور در تمرینات آماده‌سازی و مسابقات مختلف داخلی را برای ما نیز فراهم کردند که این امر موجب شد تا ورزشکاران افغانستانی بتوانند با آمادگی کامل هم از لحاظ جسمانی و هم از جهت روحی برای شرکت در بازی‌های المپیک مهیا شوند.

 

در ادامه این مراسم هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان در سخنانی با اشاره به  اهمیت و جایگاه ورزشکاران افغانستانی برای مجموعه دو و میدانی کشورمان گفت: ما برای کمک به ورزشکاران کشور افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و از این پس نیز همچون گذشته تمامی ظرفیت‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون دو و میدانی و همچنین هیات‌های استانی که امکان بهره‌برداری آن برای ورزشکاران خودمان وجود داشته باشد را نیز در اختیار دو و میدانی کاران افغانستانی قرار خواهیم داد تا بتوانند با فراغ بال و بدون هیچ محدودیتی به انجام تمرینات آماده سازی خود بپردازند.

 

وی اذعان داشت: پیش از این نیز در ایران ورزشکاران زیادی از این کشور در رقابتهای دو و میدانی حضور داشتند و این روند ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه استعداد‌های خوبی هم میان ورزشکاران افغانی وجود دارد و ما افتخار می‌کنیم که بتوانیم با حمایت از ورزشکاران این کشور گامی موثر در این مسیر فرهنگی و ورزشی برداشته باشیم. چرا که به هر روی حمایت از چند جوانان در راه ورزش مسیر زندگی آنها را تغییر خواهد داد.

 

در این مراسم علیرضا تاج فیروز مسئول تربیت بدنی آستان قدس رضوی،محسن پور تقی سرپرست هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی و تعدادی از پیشکسوتان و دستندرکاران دو و میدانی استان خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

دیدگاه‌ها