کد خبر : 1775478 | 01 شهریور 1400 ساعت 12:19 | 64.2K بازدید | 4 دیدگاه

اعجوبه 9 ساله آمریکایی؛

پسر موشکی؛ ستاره‌ای متولد می‌شود

دویدن یک کیلومتر در 3.08 دقیقه در 9 سالگی کاری عادی نیست، اما ویکتور خیمز سولوریو، اعجوبه کم سن و سال آمریکایی، این کار را بارها انجام داده است.

پسر موشکی؛ ستاره‌ای متولد می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که بهترین ورزشکاران جهان در توکیو در حال مبارزه بودند، در پیست کالیفرنیا یک پسر 9 ساله با وزن تنها 40 کیلو، جامعه دو و میدانی آمریکا را متحیر کرد. انتظار می رود ویکتور خایمز-سولوریو یک اعجوبه جدید در جهان ورزش شود. اما نه به این زودی ها...

او همچنین تکنیکی ناب و عالی و توانایی خواندن مسابقات و تمام کردن آنها به بهترین شکل را نیز دارد، چیزی که تماشاگران حاضر در سکوها بسیار دوست دارند.

 

1636582

 

سال گذشته در بازی های نوجوانان ایالات متحده آمریکا، که بین شرکت کنندگان هشت تا هجده ساله برگزار شد، خایمز کوچک با برتری در 1500 متر شگفتی آفرید. اما در این دوره او توانست رکورد جهانی رده سنی خود را که 4.57.47 دقیقه بود و به شکلی خیره کننده به 4.42.97 ارتقا دهد. تقریبا 15 ثانیه کمتر. این بدان معناست که ویکتور یک کیلومتر را در 3.08 دقیقه دویده است، رکوردی که با توجه به سن و سال او واقعاً شگفت انگیز است. می توانید همین الان روی تردمیل بروید و تلاش کنید تا به رکورد او برسید؛ خواهید دید که این کار چقدر سخت است.
 

1636590

 

در اسپانیا نیز سابقه مشابهی وجود دارد. ریس استیویس در سن هشت سالگی، رکوردهایی نزدیک به رکورد پسر آمریکایی داشت. و سپس می توان پیشرفت او را مشاهده کرد: قهرمان اروپا، برنز در مسابقات جهانی، پیروزی های متعدد در مسابقات رالی بزرگ و به رسمیت شناخته شدن به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران دوومیدانی جهان در تمام دوران.

 

اما برگردیم به ویکتور، مسئله پیروزی های این پسر مکزیکی الاصل نیست، مسئله این است که او رقبایش را زیر پا خرد می کند. اگر او در 1500 متر اینقدر سریع است، در مسافت های کوتاه تر کارش ازا ین هم درخشان تر است. او یک روز قبل از رکورد شکنی در 1500 متر، مسابقه 800 متر را برد و در 400 متر دوم شد. سال گذشته او در هر سه مسابقه پیروز شده بود.

 

1636583

 

همه چیز نشان می دهد که ستاره ای در حال به دنیا آمدن است. هر چند ویکتور از راه آسانش به موفقیت نرسیده است. خانواده او هیچ سابقه ای در دنیای دو و میدانی ندارند. او حتی دسترسی به امکانات تمرینی خوب یا مناسب ندارد. پدر ویکتور یک بستنی فروش ساده است. چیزی که در صورت به موفقیت رسیدن این پسر 9 ساله در سالهای آینده حتما به شدت مورد توجه قرار خواهد گرفت و خیلی زود فیلمنامه نویسان و برندهای آمریکایی متوجه خواهند شد که داستانی پرطرفدار در حال شکل گیری است.

ظاهر کودکانه، مدل موهای بامزه و متغیر، نحوه دویدن و شور و طراوتی که این پسر دارد، بقیه کارها را انجام خواهد داد.

در سنی که فکر کردن به تفریح و بازی ​​طبیعی است، ویکتور اهداف خود را در این زندگی بسیار واضح و روشن مشخص کرده است و این موضوع را در مصاحبه ای پس از شکستن رکورد 1500 متر نشان داد: "من می خواهم به بازی های المپیک بروم تا در همه جهان دوستانی داشته باشم. "

 

1636585

 

دستاوردهای او در پیست باعث شده تا توجه عموم به او جلب شود. هیچ مسابقه ای نیست که رقبای ویکتور و والدین آنها از این پسر درخواست عکس نکنند. اما ویکتور حتی در این مورد نیز واضح است: "من این را دوست دارم. مثل این است که من مشهور هستم اما نمی خواهم یک سلبریتی بزرگ باشم، چون نمی خواهم افراد زیادی مزاحم من شوند."

 

ویکتور پس از ثبت رکورد پاسخ های بسیار حرفه ای به سوالاتی که از او شد، داد. پاسخی که شاید از یک ورزشکار 30 ساله انتظار داشته باشید: "بله من باید سریع تر می دویدم، بیشتر تمرین می کردم... من باید کارهای بیشتری انجام می دادم تا به این سطح برسم. من بیشتر از آنچه در ذهن داشتم به دست آورده ام و خیلی خوشحالم ".

و برای اینکه موضوع از این بهتر شود، ویکتور جایزه خود را به مادربزرگش تقدیم کرد. پسر کامل. پسر موشکی. زمان نشان می دهد که او تا کجا پیش خواهد رفت. هر چند که همه چیز نشان از این دارد که ستاره ای جدید در حال ظهور است و او بالاترین قله ها را نشانه گرفته است.

 

 

دیدگاه‌ها