کد خبر : 1775720 | 02 شهریور 1400 ساعت 17:28 | 133K بازدید | 15 دیدگاه

مرد 246 سانتی ایران، سوژه اصلی افتتاحیه توکیو(عکس)

مرتضی مهرزاد مثل پارالمپیک قبلی با اختلاف بلندقامت ترین ورزشکار پارالمپیک 2020 توکیو به حساب می آید.

به گزارش "ورزش سه"، کاروان ایران در شرایطی امروز در افتتاحیه پارالمپیک در کنار بیش از 160 کشور دیگر رژه رفت که اعضای تیم ملی والیبال نشسته هم در میان ورزشکاران ایرانی حاضر در افتتاحیه حاضر بودند.

 

1636969

 


مرتضی مهرزاد، ستاره بلندقامت تیم ملی والیبال نشسته که با 246 سانتی متر قد بلندقامت ترین ورزشکار پارالمپیک توکیو و دومین فرد بلندقامت در جهان به شمار می‌رود، مثل همیشه مورد توجه همه حاضران و دوربین ها قرار گرفت.

 


او که چند سالی بیشتر نیست وارد تیم ملی والیبال نشسته شده، در دوره قبلی پارالمپیک نیز در ریو 2016 همراه این تیم توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و در این دوره نیز همراه با سایر هم تیمی های خود شانس اول قهرمانی در پارالمپیک به شمار می‌رود. 

 

 

1636968

 


مهرزاد که از فاصله دور نیز قابل تشخیص است، به یکی از سوژه های اصلی افتتاحیه پارالمپیک تبدیل شد و مورد توجه اینستاگرام و سایت کمیته بین المللی پارالمپیک هم قرار گرفت.

 

 

1636988

 

مرتضی مهرزاد بعد از آن برنامه بود که والیبال را شروع کرد و ۵ سال برای شهر خودش چالوس در لیگ یک بازی کرد و در سال ۱۳۹۴ به تیم لیگ برتری ثامن الحجج سبزوار رفت؛ او همان سال به تیم ملی دعوت شد و داستان زندگی اش وارد بخش های هیجان انگیزی شد که مرتضی را صاحب نشان طلای پاراالمپیک ریو دوژانیرو ۲۰۱۶، دو نشان قهرمانی آسیا، نشان بین قاره‌ای چین، نشان جهانی هلند، نشان بازی‌های آسیایی جاکارتا و نشان طلای لیگ جهانی کرد. او طی این سال ها به حدی معروف شده که پیش از هر تورنمنتی، توجه رسانه ها به سمتش معطوف شد. همین چند روز پیش بود که گاردین طی یک گزارش که به معرفی مهمترین شخصیت‌های حاضر در پارالمپیک توکیو پرداخته بود از مرتضی مهرزاد به عنوان بلند قدترین ورزشکار پارالمپیکی جهان یاد کرد که با 2 متر و 46 سانتیمتر دومین فرد بلند قد جهان است و می تواند نقش ویژه ای در موفقیت تیم ایران در آوردگاه توکیو داشته باشد. 

 

1636986

 


او با تیم والیبال نشسته مدال طلا پارالمپیک ریو را از آن خود کرد. وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک هم امروز در مطلب معرفی برترین‌های والیبال نشسته در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ مرتضی را به عنوان نفر اول انتخاب کرده و نوشت: "مرتضی مهرزاد توانسته با بلاک‌های یک متر و ۹۶ سانتی متری خود و اسپک‌های بلندش به تیم قدرتمند ایران کمک کند و چالش های جدی برای مربیان تیم‌های مختلف ایجاد نماید." این داستان چهره ای است که همه زمانی او را فقط با عنوان بلندقدترین مرد ایرانی که در برنامه ماه عسل دوست داشت علی کریمی را ببیند می شناختند ولی اینک خودش یک سوپر استار است؛ سوپر استاری جذاب برای رسانه ها و البته موثر برای تیم ملی والیبال.

 

1636987

دیدگاه‌ها