کد خبر : 1776006 | 04 شهریور 1400 ساعت 11:25 | 55.5K بازدید | 1 دیدگاه

انقلاب پپ چگونه آغاز شد؛

فکر می کردم گواردیولا دیوانه شده است!

ویکتور والدس، دروازه بان سابق بارسلونا در مورد تاکتیک های نوین پپ گواردیولا در دوران حضور در این تیم صحبت کرد.

فکر می کردم گواردیولا دیوانه شده است!

به گزارش "ورزش سه"، ویکتور والدس در دوران حضور در ترکیب بارسلونا بازی با پای خوبی داشته و به این دلیل تبدیل به دروازه بان مورد اعتماد سرمربی اسپانیایی این تیم شده بود. حالا والدس در مستند "توپ را بگیر، توپ را پاس بده" در مورد انقلاب گواردیولا در بارسلونا و تبیین آن برای بازیکنان این تیم خاطراتی را نقل کرده است.

 

ویکتور والدس گفت:  "یک روز من در دفتر سرمربی در نیوکمپ با گواردیولا صحبت می کردم. او یک تخته داشت و دو مهره روی آن و در کنار دروازه من قرار داده بود. گواردیولا به من گفت آیا می دانی این دو بازیکنان چه پستی دارند که پاسخ من منفی بود. گواردیولا در ادامه گفت آنها دو مدافع مرکزی و اصلی تیم هستند. در آن لحظه واقعا نمی دانستم گواردیولا در مورد چه چیزی صحبت می کند و انگار او به زبانی شبیه چینی حرف می زد.

 

1637309

 

گواردیولا در ادامه مدعی شد وقتی توپ در اختیار من است باید به یکی از این دو مدافع پاس بدهم. با خودم تصور می کردم او دیوانه شده و سپس پپ به من گفت توپ را به آنها می سپاری و از آن نقطه بازی را شروع می کنیم. البته من خودم نیز کمی هیجاناتی به این شکل دارم و به گواردیولا گفتم مدافعان باید جسارت انجام این کار را داشته باشند که او به من پاسخ داد نگران نباش و من مراقب همه چیز هستم.

 

گواردیولا در ادامه تاکید کرد در فوتبال 18 تیم از 20 تیم درجه یک و بزرگ بازی خود را به این شکل آغاز می کنند. اما هنگام پاس دادن، سرعت و دقت لازم است، هیچ کس نباید استرس بگیرد و مشارکت یازده بازیکن لازم است.

 

اگر یک نفر کار خود را درست انجام نداده و یا روش مقابله با این سیستم توسط رقیب به خوبی مطالعه شده باشد، این نوآوری نتیجه نخواهد داشت. این اتفاق در سن مامس رخ داد و در واقع فقط این دو مدافع میانی نیستند که باید در کارشان موفق باشند."

دیدگاه‌ها