کد خبر : 1776080 | 04 شهریور 1400 ساعت 19:01 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

بنا: پدرم به خاطر آقا تختی من را به کشتی فرستاد

محمد بنا گفت: علاقه پدرم به آقا تختی باعث حضور من در کشتی شد.

بنا: پدرم به خاطر آقا تختی من را به کشتی فرستاد

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از برگزاری مراسم گرامیداشت روز کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی، در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: خیلی خوب بود که شرایط کرونا نبود و می توانستیم خیلی از همدوره های آقا تختی را که هنوز زنده هستند را دعوت کنیم و با این کار هم آن ها و هم ما روحیه می گرفتیم.

 

وی تصریح کرد: از تمام کسانی که موجب شدند که این روز بعنوان روز کشتی ثبت شود ممنونم و این موضوع برای ما افتخاری است و از آن خیلی خوشحالم. و امروز هم از اینکه کشتی گیران دور هم جمع شدند و با هم عکس گرفتند خوشحال شدم.

 

 وی ادامه داد: مهمتر از همه اینها این است که قرار نیست که فقط یک روز دور هم جمع شویم. باید راه و مرام تختی را پیش بگیریم. از نظر افتخارات آقا تختی بسیار پر افتخار و ماندگار است اما پهلوانی وی باعث ماندگاری اش شد. خیلی ها زمانی که تختی زنده بود نبوده اند اما الان مرید وی هستند چون شیفته مرام و پهلوانی اش شده اند.

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: آقا تختی وطن پرست و دیندار بود. تاریخ به خودی خود درست نمی شود، تاریخ را انسانها می سازند و ما باید یاد بگیریم برای بزرگی کردن به چیزهای کوچک فکر نکنیم. اگر تختی مثل بعضی ها و فقط به دوره کوتاه قهرمانی فکر می کرد و منش پهلوانی نداشت، هیچ وقت بزرگ نمی شد و نشان داد که از جنس مردم است و با یک مدال تافته جدا بافته نشد.

 

محمد بنا در پایان گفت: من آقا تختی را ندیدم ولی پدرم من را به خاطر علاقه ای که آقا تختی داشت مجبور کرد که به کشتی بیایم و عاشق مرام ایشان بود. امیدارم جوانانی که به این رشته روی می آورند همیشه به یاد تختی باشند و وی را سرلوحه کارشان قرار دهند.

دیدگاه‌ها