کد خبر : 1776633 | 07 شهریور 1400 ساعت 13:50 | 156.7K بازدید | 31 دیدگاه

پرشین دربی در حد شهرآورد تهران؛

هشدار: بسیج همگانی تاجیکی علیه پرسپولیس!

ماموریت قهرمان تاجیکستان، شگفتی سازی برابر تیمی است که شاید حریفش را دستکم گرفته و به سرنوشت الهلال دچار شود.

هشدار: بسیج همگانی تاجیکی علیه پرسپولیس!

 

به گزارش "ورزش سه"، تقابل با استقلال دوشنبه، شاید رویایی‌ترین قرعه برای قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا بود. تیمی که در مرحله گروهی مقابل گوآ، میزبان ناشناخته شگفت زده نشد و به راحتی پیروزی را به دست آورد و حالا به استقبال تیمی می‌رود که در همان حد ناشناخته است و شاید حریف ساده‌ای به نظر برسد.

 

اگرچه استقلال تاجیکستان توانست الهلال را شکست دهد و از پس شباب الاهلی و آلمالیق نیز بربیاید اما شاید همه این‌ها برای هواداران خوش‌بین پرسپولیس «اتفاقی» باشند و آنها بیش از حریف آسیایی خود، به اتفاقات نقل و انتقالات، مرحله بعدی لیگ قهرمانان و البته مسابقات داخلی بیاندیشند؛ اشتباهی که می‌تواند شگفتی بعدی ای سی ال ۲۰۲۱ را رقم بزند.

 

1638460

 

برای پرسپولیس و هوادارانش، تقابل با استقلال یک مسابقه برادرانه و احساسی است که در نهایت با پیروزی پرسپولیس تمام خواهد شد اما در تاجیکستان چنین چیزی وجود ندارد. آنها علی رغم علاقه‌ای که شاید به ایران داشته باشند، به شکلی باورنکردنی خود را آماده بازی با پرسپولیس می‌کنند؛ طوری که انگار قرار است ۲۳ شهریور مهم‌ترین مسابقه تاریخ فوتبال تاجیکستان برگزار شود.

 

* محمد عسگری آنالیزور پرسپولیس و دستیار یحیی گل‌محمدی به دوشنبه می‌رود تا علاوه بر تماشای مسابقه فوتبال حریف، از زمین تمرینی و امکاناتی که قرار است در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد نیز بازدید کند. او می‌گوید که فقط توانسته هتل را ببیند و خبری از امکانات ورزشی نیست. او نسبت به وضعیت ابراز نگرانی می‌کند.

* باشگاه استقلال تاجیکستان به تمام بازیکنانش اعلام کرده که نباید با رسانه‌های ایرانی صحبت کنند. یکی از آنها به خبرنگار ما می‌گوید که در صورت انجام مصاحبه جریمه ۲۰ درصدی در انتظار ما خواهد بود. نکته جالب اینکه یحیی گل‌محمدی روز گذشته مصاحبه‌ای با تلویزیون ورزش تاجیکستان انجام داد.

 

1638463

 

* جلسه‌ای با حضور تمام مدیران کانون هواداران باشگاه های تاجیک برگزار می‌شود تا برای حضور تماشاگران و نوع تشویق‌ها برنامه ریزی شود. همزمان باشگاه با ای اف سی نامه نگاری می‌کند تا اجازه ورود تماشاگران داده شود.

 

* شنیده‌ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال تاجیکستان و باشگاه استقلال پاداشی ویژه برای پیروزی مقابل پرسپولیس در نظر گرفته‌اند.

 

* احتمال دارد خبرنگاران و تماشاگران ایرانی در ورزشگاه مرکزی دوشنبه غایب باشند. موضوع کرونا و همینطور ویزا، اهرم‌های اصلی تاجیکها برای جلوگیری از ورود ایرانی‌ها به کشورشان هستند. در این صورت ۲۵ هزار هوادار علیه پرسپولیس خواهند بود.

 

 

1636049

 

* تیم استقلال تاجیکستان در زمین چمن مصنوعی از پرسپولیس میزبانی خواهد کرد. این تیم تمام بازیهای خود را در زمین مصنوعی برگزار کرده اما چنین موقعیتی برای پرسپولیس تازه است. آن هم در شرایطی که هنوز مشخص نیست چه زمانی اجازه ورود به پرسپولیس داده خواهد شد و چه زمینی در اختیار این تیم برای تمرین قرار داده می‌شود. همچنین احتمال دارد با درخواست پرسپولیس برای تمرین در زمین اصلی مخالفت شود.

 

* تیم استقلال از روز ۱۴ شهریور به اردو خواهد رفت و هیچ بازی در لیگ تاجیکستان برگزار نمی‌کند تا بازیکنان این تیم به صورت تمام و کمال در اختیار لوچنکو سرمربی این تیم باشند.

 

در چنین شرایطی بدون شک کار پرسپولیس در «دربی پرشین» سخت‌تر از آنچه تصور می‌شود خواهد بود. استقلال تاجیکستان بدون تردید یکی از تیم‌های خطرناک این مرحله است و اگر پرسپولیس این بازی را ساده بگیرد، به شکلی باورنکردنی تنبیه خواهد شد.

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها