کد خبر : 1776814 | 08 شهریور 1400 ساعت 11:49 | 29.2K بازدید | 1 دیدگاه

به سوریان گفتم بیا سرمربی شو و من دستیارت

بنا: نمی توانم با عصا کنار تیم ملی بمانم!

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره شائبه های مطرح شده پیرامون انتخاب فرنگی کاران اعزامی به مسابقات جهانی پاسخ داد.

بنا: نمی توانم با عصا کنار تیم ملی بمانم!
به گزارش "ورزش سه"، محمد بنا که ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی را بدون برگزاری مسابقات انتخابی به جز یک وزن برای حضور در مسابقات جهانی نروژ معرفی کرده، امروز در یک نشست خبری پیرامون چگونگی اجرای چرخه انتخابی توضیحاتی را ارائه کرد. 

صددرصد عدالت رعایت شده است 
الان دو مسئله مطرح هست که یکی اینکه من باید پاسخگوی نتیجه المپیک باشم و دیگری فرآیند انتخاب ملی‌پوشان در جهانی 2021. المپیک که گذشت، سال‌های قبل هم گذشته، امروز مسئله فرایند انتخابی است. فرایند از دوره رسول خادم است و چرخه از دوره دبیر ولی من سال‌هاست شرایط خاص خودم را در ارتباط با انتخابی داشتم. فرآیند رسول خادم یک شکل است و چرخه علیرضا دبیر هم یک شکل و من شرایط خودم را دارم و صددرصد عدالت رعایت شده است.

مرحله اول انتخابی ما جام تختی بود
کرونا بهانه نیست، اگر کرونا نبود مسابقات کشوری برگزار می‌شد. اگرچه در این دو سال و نیم چند مسابقه را از دست دادیم اما دو جام تختی برگزار کردیم و مسابقات جهانی نورسلطان و انتخابی‌ها برگزار شد. ما دو تیم المپیکی و جهانی داشتیم، باید مسابقه برگزار می‌کردیم تا تیم جهانی نیز مشخص شود. مرحله اول انتخابی ما برای جهانی نروژ جام تختی بود که به هر استانی سهمیه خواست دادیم. حتی نفرات سوم هم کشتی گذاشتیم. 10 نفر اول شدند و قبل از این هم آسیایی قزاقستان را داشتیم که مدال آورانش کنار ماندند. 
 

برخی المپیکی ها باید کنار می ماندند
یکسری از مسابقات المپک بودند که باید کنار می ماندند و برای 5 وزن دیگر باید مسابقات در نظر می گرفتیم. به تمام استان ها هر سهمیه ای که خواستند اجازه دادیم در جام تختی کشتی بگیرند. این مرحله اول برای انتخابی نروژ برای 5 وزن بود. حتی به تیم جوانان هم اجازه دادیم که مسابقه بگیرند. نفرات سوم را هم کشتی گذاشتیم. از بین این ها 10 نفر اول شدند. قبل از آن هم در مسابقات آسیایی قزاقستان حضور داشتیم. بقیه که کنار ماندند در مسابقات تختی حاضر شدند. در مسابقات وهبی امره هم حاضر شدیم. حتی فدراسیون اعلام کرد هر کس در مسابقات انتخابی شرکت نکند کنار می ماند.

 

1635927


واکنش به انتخاب گرایی، ساروی و میرزازاده
علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم بهترین ماست و غیر از او پشتام را داریم. حالا همه می‌گویند گرایی باید طلا می‌گرفت بله من هم همین را می‌گویم. پشتام در قهرمانی آسیا اول شد تشخیص دادیم چون در وزن ۸۲ کیلوگرم ضعف داریم از پشتام در این وزن استفاده کنیم. در ۹۷ کیلوگرم ساروی در المپیک مدال گرفته و کشتی رو در رو بالی را برده بنابراین او بهترین این وزن است. اگر فلاح ادعای انتخابی داشت بالی جلوتر است، از طرفی ساروی ثابت شده است. در سنگین وزن اگر میرزازاده آن طرف جدول بود قطعا فینالیست می‌شد. ما هنوز به آن توان نرسیدیم که سنگین وزن‌های ما از کایالپ عبور کنند. از طرفی ما در این وزن علی اکبر یوسفی را نمی‌خواهیم از دست بدهیم که مچ پایش هم آسیب دیده است. برای من عزت کشورم از همه چیز مهمتر است.


خودم برای نجاتی "کته" گرفتم!
من نگفتم مشکل نجاتی در المپیک بدغذا بودن او بوده. او به مسابقات صربستان ۲ وزن بالاتر اعزام می‌شود. نجاتی از ۱۵ روز قبل از اعزام غدد لنفاوی اش عفونت کرد. ضعف نجاتی در این باره بود نه که غذا نخورد. هر کسی در زمان وزن کم کردن در حالت های مختلف است و نجاتی به بو حساس بود. من به دکتر ساسان گفتم سعی کند نجاتی ریکاوری کند، حتی برایش برنج کته گرفتم. در این شرایط بود که گفتم بد غذاست.

 

خیلی از کشتی فرنگی پرتوقع شدید!
ما محکوم به نتیجه هستیم. ما خیلی ریز در حال تغییر نسل هستیم. به خاطر نتیجه لندن من هر دفعه المپیک می‌روم باید تنم بلرزد این در حالی است که ۸ ماه به خاطر کرونا همه چیز تعطیل بود. چرا به پنجمی المپیک نگاه نمی‌کنید؟ خیلی پرتوقع شدید. عملکرد فرنگی را به من نسبت ندهید که هر کسی می آید بگوید خوب است یا بد. من وظیفه خودم را انجام می‌دهم. هر چیز که می‌گویید مانند عدالت، جوانگرایی و ... من در حال انجام آن هستم. در ایران در چند وزن نتیجه بگیری و در یک وزن نتیجه نگیری انتقاد می‌شود. بچه‌های ما جوان هستند و امیدوارم نتیجه مطلوب بگیریم. قول می‌دهیم بچه‌ها تا آخرین نفس بجنگند. چون المپیک برگزار شده باید ببینیم تیم‌های مختلف چه ارنج هایی دارند. 


ساروی درالمپیک بعدی باید طلا بگیرد
شکست هر کشتی‌گیری به من مربوط است، ما نمی‌خواستیم علی گرایی پنجم شود اما گاهی فراموش می‌کنیم میدان با میدان فرق دارد. وقتی او با ژاپن کشتی گرفت گفتم دو برد قبل را فراموش کند. ژاپنی‌ها و آمریکایی ها بسیار متفاوت هستند، علی گرایی کشتی گیر فوق العاده ای است. علی بسیار با وجود است که الان حق خود را بگیرد. گاهی اوقات زمین خوردن در میدان بالاتر می‌تواند باعث شود در آینده بهتر نتیجه بگیرد. به هادی گفتم در این المپیک برنز گرفتی می‌توانی در المپیک بعدی طلا بگیری.


بزرگتر از عبدولی را هم خط زدم!
سعید عبدولی کشتی گیر خوبی است. او آن موقع تهران بود گفتم بیا تمرین کن گفت می آیم اما بعد از آن به خانه می‌روم گفتم نه قرنطینه است حتی خودم هفته به هفته آفتاب را نمی‌دیدم.  من با هیچ کسی مسئله ای ندارم اما وظیفه من توجه به کشتی فرنگی است. عبدولی در جام تختی حاضر نشد و تیم ملی هم قوانین خودش را دارد. اسم های بزرگتر از او هم آمدند و گفتند که مرا به اردوی تیم ملی ببر، اما گفتم نه! 

 

1630967

 

کیسه ای ندوختیم؛ ما از جنس کشتی هستیم
واقعاً آقا پژمان کار بزرگی کرد و در این مقطع حساس سرمربیگری تیم ملی را قبول کرد. با نگاه بلندمدت می‌تواند خیلی موفق باشد. تو را به خدا با تیم‌های ملی همراهی کنید، ما همه از جنس کشتی هستیم. گاهی حرف‌هایی در فضای مجازی می‌بینم و این اثر منفی در ذهن بچه می‌گذارد. با این حرف و حدیث‌ها تخریب می‌شویم، ما اذیت می‌شویم. نزدیک 10 سال در تیم ملی بودم، ما کیسه‌ای ندوخته‌ایم. اگر ما اینجا نشستیم به خواست رئیس فدراسیون است نه علی دبیرِ رفیق درستکار. من سالهاست ٧٧ کیلوی خودم را ندیدم، داریم زجر می‌کشیم. از شما حمایت می خواهیم. تیم ملی مگر می تواند 500 سرمربی داشته باشد. برای انتخاب سرمربی هم نظرسنجی می‌گذارند.


نمی توانم با عصا کنار تیم ملی بمانم
داوران ما رتبه بندی هستند و دوره‌ای حرکت می‌ کنند. می‌توان در بحث مربیان سازنده هم این کار را انجام داد. وقت مربیان سازنده را در اردوهای تیم ملی نباید بگیریم. می‌توانیم آنها را به مسابقات اعزام کنیم. فرشاد علیزاده در کنار ماست، حمید سوریان هم همین طور. بدون مشورت با سوریان کاری نمی‌کنم و بارها به او گفتم بیا سرمربی باش و من کنار تو باشم. من که نمی‌توانم با عصا کنار تیم باشم.


وزارت ورزش خودش از ما بودجه می خواهد!
من به وزیر جدید تبریک می‌گویم اما ما زمانی دغدغه داریم که رئیس فدراسیون نتواند برای ما کاری کند. من بی دغدغه ترین زمان مربیگری ام این زمان بود. ما هیچ خواسته ای از وزیر ورزش نداریم چون یک انسان والا داریم. وزارت ورزش خودش از ما بودجه می‌خواهد!


پیام دلگرم کننده ای از رهبری گرفتم
افتخار می کنم پیام دلگرم کننده‌ای از رهبری گرفتم به همین دلیل دوست ندارم کسی آن را بداند چون این پیام خصوصی است.

دیدگاه‌ها