کد خبر : 1776827 | 08 شهریور 1400 ساعت 11:28 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

به زودی سرمربی نوجوانان و جوانان معرفی می شوند  

ماجدی: دوست دارم امید با زیر 21 ساله‌ها بازی کند

تیم ملی امید مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا را در شهر دوشنبه تاجیکستان پیش رو دارد و باید با تیم های تاجیکستان – لبنان و نپال مسابقه دهد.

ماجدی: دوست دارم امید با زیر 21 ساله‌ها بازی کند 

به گزارش "ورزش سه"، این دوره از بازی ها تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می شود و بازیکنان 11 دی 77 به بالا می توانند در آن شرکت کنند اما دوره بعدی بازی ها که دو سال بعد برگزار می شود به بهانه ورودی المپیک است و سن بازیکنان تقلیل پیدا می کنند و بازیکنان 11 دی 79 به بالا مجاز به شرکت در آن هستند و گویی مهدی مهدوی کیا می خواهد با بازیکنان المپیکی در این بازی ها شرکت کنند. یعنی به همراه بازیکنان تیم زیر 21 سال به مسابقات قهرمانی زیر 23 سال برود. در این باره با میرشاد ماجدی – رییس کمیته جوانان گفتگو کردیم. 

 

*به عنوان اولین سوال مشخص شد که مهدی مهدوی کیا چه زمانی به تهران سفر خواهد کرد؟ 
در این باره با فدراسیون فوتبال هماهنگی هایی داشته است و بر اساس خبرهایی که من خواندم قرار است 7 یا 8 شهریور به تهران سفر کند. 

 

*اینطور در رسانه ها گفته شد که مهدی مهدوی کیا مایل است با تیم زیر 21 سال در این بازی ها شرکت کند؟ 
من هم می گویم با چنین تیمی به مسابقات برود بهتر است و نظر فدراسیون فوتبال هم خوشبختانه همین است. چرا که اگر ما با بازیکنان زیر 23 سال در این مسابقات شرکت کنیم و موفق به حضور در دور نهایی بازی ها با حضور 16 تیم شویم بعد از یک سال و نیم باید بچه ها را کنار بگذاریم و از دوباره برای المپیک یک تیم نو بسازیم. اما اگر تیمی که می تواند در مسابقات ورودی المپیک شرکت کند از همین الان شکل دهیم و با این تیم وارد بازی ها شویم بچه ها تجربه کسب خواهند کرد و حتی اگر موفق نشویم به دوره نهایی بازی های این دوره صعود کنیم بچه هایی که می توانند در مقدماتی المپیک باشند تجربه چند بازی بین المللی را پشت سر خواهند گذاشت. نظر مهدی مهدوی کیا در این باره مهم است و انشاالله در سفر ایشان به تهران با هم نشست خواهیم داشت و نظرات ایشان را خواهیم پرسید و بر همین اساس به جلو پیش خواهیم رفت. 

 

*البته باید به این نکته هم اشاره کرد خیلی از تیم ها با بازیکنان زیر 23 سال در این بازی ها شرکت خواهند کرد چرا که هدف آنها با تجربه کردن تیمی است که در آینده می تواند به تیم ملی کمک کند...
این هم یک دیدگاه است. گفتم من در این باره هیچ صحبتی با مهدی مهدوی کیا نداشتم و انشاالله در جلسه ای که با هم خواهیم داشت این موضوع بررسی و در نهایت تصمیمی اتخاذ خواهد شد که به سود فوتبال باشد. بهر صورت به نظرم برنامه ریزی برای المپیک بهتر است چون یک هدف مهم است که دهه هاست به آن دست پیدا نکردیم. 

 

*و سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان چه زمانی مشخص می شود؟ 
فعلا برنامه استعدادیابی را به جلو می بریم تا برای هر یک از این تیم ها 60 بازیکن انتخاب کنیم. اما فکر می کنم طی این هفته یا هفته بعد باید سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان را مشخص کنیم. 

 

*به عنوان آخرین سوال؛ تیم ملی امید تا کی فرصت خواهد داشت لیست خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه دهد؟ 
ما تا 5 مهر باید نام 50 بازیکن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه دهیم و انتخاب لیست نهایی از بین این 50 بازیکن خواهد بود که در فاصله کمی تا شروع مسابقات صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها