کد خبر : 1776830 | 08 شهریور 1400 ساعت 11:42 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

اهتزاز پرچم المپیک به احترام روگ؛

رئیس سابق IOC در 79 سالگی درگذشت

رئیس سابق کمیته بین المللی المپیک در سن 79 سالگی درگذشت.

رئیس سابق IOC در 79 سالگی درگذشت

به گزارش "ورزش سه"، کمیته بین المللی المپیک (IOC) روز گذشته اعلام کرد ژاک روگ ، رئیس سابق این کمیته در سن 79 سالگی درگذشت. او از سال 2001 تا 2013 هشتمین رئیس کمیته بین المللی المپیک بود و سپس رئیس افتخاری این سازمان شد.

 

توماس باخ، رئیس فعلی کمیته بین المللی المپیک گفت: "اول از همه ژاک، ورزش و بودن در کنار ورزشکاران را دوست داشت و این علاقه را به همه کسانی که او را می شناختند منتقل می کرد. شادی او در ورزش مسری بود. روگ یک رئیس موفق بود که به نوسازی و تغییر IOC کمک زیادی کرد."

 

او ادامه داد: "روگ همچنین طرفدار سرسخت ورزش پاک بود و خستگی ناپذیر با شرارت های دوپینگ مبارزه می کرد. تمام جنبش المپیک عمیقا در غم از دست دادن یک دوست بزرگ و طرفدار پرشور ورزش عزادار خواهد بود." 

 

راگ ، جراح ارتوپد سابق ، نماینده تیم ملی بلژیک در راگبی بود و 16 بار قهرمان ملی بلژیک و قهرمان جهان در قایقرانی شد. او در سه دوره المپیک طی سال های 1968 ، 1972 و 1976 در قایقرانی کلاس Finn شرکت کرد. ژاک پیش از انتخاب به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک ، رئیس کمیته های المپیک بلژیک و اروپا شد و پس از ریاست کمیته بین المللی المپیک به عنوان نماینده ویژه جوانان ، پناهندگان و ورزش در سازمان ملل فعالیت کرد.

 

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که پرچم المپیک را به مدت نیم روز در خانه المپیک ، واقع در موزه المپیک و سایر املاک آن به عنوان احترام به روگ به مدت پنج روز به اهتزاز در می آورد و یادبود عمومی اواخر سال برگزار می شود.

دیدگاه‌ها