کد خبر : 1777147 | 09 شهریور 1400 ساعت 19:52 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

یزدانی: نزدیک بود در جوانی از ورزش خداحافظی کنم!

افشاگری قهرمان پاورلیفتینگ علیه مسئولان استانی

قهرمان پاورلیفتینگ جهان از ماجراهای عجیبی که برایش در استان محل سکونت خود رخ داده، پرده برداشت.

به گزارش "ورزش سه"، نوید یزدانی به عنوان یکی از قهرمانان پاورلیفتینگ ایران، نایب قهرمانی مسابقات دانشجویان جهان و قهرمانی مسابقات بین قاره ای را در کارنامه دارد، بعد از اتفاقات خوشایندی که برای این رشته در ماههای اخیر از جمله برگزاری لیگ و جام باشگاههای جهان برای نخستین بار رخ داد، از برنامه های خودش برای ماههای پیش رو می‌گوید.


قهرمان پاورلیفتینگ ایران دربار برگزاری لیگ پاورلیفتینگ گفت: برگزاری لیگ را در کل کار مثبت و خوبی دیدم. برای اولین بار در فدراسیون بدنسازی و رشته پاورلیفتینگ لیگ باشگاهی برگزار شد و این خودش یک اتفاق بزرگ برای این رشته بود و پخش تلویزیونی و بازتاب خبری فوق العاده هم کام قهرمانان حاضر در لیگ و خانواده پاورلیفتینگ را شیرین کرد. شاید برخی رشته های المپیکی هم هنوز لیگ باکیفیتی نداشته باشند و برگزاری این لیگ جای تحسین دارد، اما پایین بودن قراردادها و جمع شدن اکثر قهرمانان در یک تیم خاص را هم می توان جزو مواردی دانست که باید در سال های بعد اصلاح شود. 

 

 

 

1639209

 


وی درباره دلیل غیبت خودش در لیگ عنوان کرد: قرار ما طبق مذاکراتی که داشتیم، حضور در قالب یک تیم از استان کردستان بود. حتی من پیشنهاد چند تیم لیگ را به خاطر تیم کردستان رد کردم، اما با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری که از هیات استان داشتم، هیچ کاری انجام نشد. آقای پژگول به عنوان رییس هیات هم نتوانست یک اسپانسر پیدا کند و تیمی هم تشکیل نشد تا سر ما بی کلاه بماند!


نوید یزدانی در ادامه گفت: من بعد از این اتفاق و بی توجهی هیات استان کردستان به لیگ و قهرمانان، مدتی از پاورلیفتینگ خداحافظی کردم؛ با اینکه در اوج جوانی هستم! متاسفانه بازهم هیچ واکنشی از سوی مسئولان هیات ندیدم و انگار اصلا قهرمانان هیچ اهمیتی برای آقایان ندارند. البته مدتی بعد با تشویق و اصرار دوستان و قهرمانان که به من لطف داشتند و مشورت با آنها و عشقی که به ورزش قهرمانی داشتم، تمریناتم را از سر گرفتم که بتوانم در یکی از مسابقات برون مرزی آینده انشالله حضور داشته باشم.

 

 

 

1639210

 


نایب قهرمان دانشجویان جهان درباره وضعیت هیات کردستان افزود: هیات کردستان اوضاع خوبی ندارد. هم از دیده خودم و هم دید قهرمانانی که با من تماس می گیرند، شرایط خوب نیست و همه قهرمانان گله مند و ناراضی هستند. هیات کردستان از بدو تاسیس فدراسیون با ریاست آقای پژگول تا به الان کارش را ادامه داده و بیش از ۳ دوره ایشان رییس هیات بوده است. الان هم انتخابات هیات نزدیک است و مدت ریاست آقای پژگول تمام شده است ولی باز هم در انتخابات شرکت کرده اند! به عقیده بنده و بسیاری از دوستان، ایشان اگر قصد خدمتگزاری داشته‌اند که در این چندین دوره باید به هدفشان رسیده باشند و حالا وقت آن است خودشان میدان را برای فکر و ایده‌ای تازه، خالی کنند. اگر هم غیر از این باشد پس قطعا هدف چیز دیگری جدای از خدمت است! دوران ریاست جمهوری ۸ سال است و هیات استان کردستان الان بیش از ۱۲ سال در اختیار یک شخص بوده. مطمئنم انتخابات امسال هیات متفاوت از دوره‌های قبل خواهد بود و شاهد حضور چهره‌های شاخص و تحصیل کرده هستیم. 

 

 

 

1639211

 


یزدانی در ادامه گلایه های خود از مسئولان هیات استان کردستان عنوان کرد: بنده دو بار به مسابقات بین المللی رسمی و با مجوز شورای برون مرزی اعزام شدم و یکبار نقره دانشجویان جهان و یکبار هم طلای بین قاره ای را کسب کردم ولی حتی با وجود اینکه آقای حسین شیروانی مربی تیم ملی که ریاست هیات کرمانشاه بودند با رییس هیات کردستان برای استقبال از بنده تماس گرفتند، هنگام بازگشت به استانم حتی یک پیامک هم حتی از هیات استان کردستان دریافت نکردم؛ چه برسد به استقبال! اما الان نزدیک انتخابات رییس هیت استان را در عکس‌های استقبال از ورزشکاران رشته های مختلف مشاهده میکنم و برایم جالب است! حتی یکبار هم مصاحبه ای با هفته نامه ورزشی استان کردستان راجع به ریاست هیات داشتم و در مسابقات قهرمانی کشوری اهواز سال ۹۸ در دوران فدراسیون قبلی بخاطر مصاحبه ام در حین مسابقه از من خواستند تعهدنامه  امضا کنم که نکردم و محرومم کردند و سالن را ترک کردم!

دیدگاه‌ها