کد خبر : 1777313 | 10 شهریور 1400 ساعت 15:44 | 19.2K بازدید | 1 دیدگاه

روز فراموش نشدنی خون تازه تیم ملی (عکس)

روز فراموش نشدنی خون تازه تیم ملی (عکس)

تیم ملی در شرایطی آماده مصاف با سوریه می شود که چندین بازیکن برای اولین مرتبه در اردو حضور پیدا می کنند.

به گزارش "ورزش سه"، یاسین سلمانی، محمد کریمی، عارف آقاسی و زبیر نیک نفس 4 بازیکنی به شمار می روند که برای اولین مرتبه حضور در اردوهای ملی را تجربه می‌کنند و انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی هایشان دارند.


یکی از کلیشه‌های فوتبال ایران بازی در استادیوم آزادی است که معمولا مربیان تیم های دیگر وقتی با پرسپولیس و استقلال بازی دارند به آن اشاره می کنند و به عنوان مثال می گویند که چند تا از بازیکنان آنها اصلا تا حالا در چمن ازادی فوتبال بازی نکرده اند. حالا این اتفاق به گونه دیگری برای این 4 بازیکن و سایر بازیکنان جوان دیگری که به اردوی تیم ملی می رسند، رقم خورده است و آنها روز گذشته برای اولین مرتبه در چمن ورزشگاه آزادی تمرین با تیم ملی را تجربه کردند که قطعا برای آنها تجربه‌ای فراموش ناشدنی است.
علاوه بر این باید به حضور این بازیکنان جدید در کنار ستاره هایی نظیر آزمون، طارمی، جهانبخش و برخی بازیکنان دیگر نیز اشاره داشت که بازی در کنار آنها برای بازیکنان جدید می‌تواند آموزنده و راهگشا برای پیشرفت در فوتبال باشد.


سلمانی و کریمی در لیگ بیستم شرایط متفاوتی داشتند؛ کریمی عموما به عنوان هافبک دفاعی اصلی تیم محرم نویدکیا وارد زمین می شد و با توجه به قدرت بالای بازیسازی ای که دارد، نقش زیادی در نمایش طلایی پوشان داشت، در سوی دیگر یاسین سلمانی تنها در چند مسابقه فرصت رسیدن به ترکیب اصلی را داشت ولی هر وقت به صورت ثابت و ذخیره برای تیمش بازی کرد، نشان داد چقدر آینده روشنی می تواند پیش روی او قرار داده باشد.

 

یاسین که در تمامی رده های پایه ملی ایران کاپیتانی را تجربه کرده، در سن 19 سالگی برای اولین مرتبه به اردوی تیم ملی راه یافته و با توانایی های که این هافبک جوان از خود نشان داده، این حضور حتی می تواند بیش از یک دهه به طول بینجامد.

 

 

سعادت حردانی جدیدترین کاندیدا برای حضور در پست دفاع راست به عنوان ذخیره صادق محرمی است. در اردوی قبلی اسماعیلی فر در اردو حضور داشت که از غایبان اردوی جدید به شمار می رود.

 

محمد کریمی 25 ساله یکی از بازیکنان بی حاشیه فوتبال ایران به شمار می رود که یک هافبک دفاعی مدرن به شمار می رود. باید دید این بازیکن آیا می تواند در ترافیک بالای این بخش از تیم ملی، جایی برای خود دست و پا کند با خیر.

 

در میان این چند بازیکن، سیاوش یزدانی پس از اضافه شدن به استقلال در ابتدای لیگ  نوزدهم به اردوی تیم ملی هم دعوت شد ولی در ادامه با مصدومیتی که برای او ایجاد شد، از تیم ملی فاصله گرفت که حالا دوباره این فرصت در اختیار او قرار داده شده است.

 

زبیر نیک نفس دیگر بازیکن تازه وارد اردوی تیم ملی است که البته در سن 28 سالگی خیلی دیر فرصت حضور در تیم ملی برایش فراهم شده است.

 


عارف آقاسی دیگر بازیکن تازه وارد اردوی تیم ملی است که در فصلی که گذشت در کنار موسی کولیبالی در قلب خط دفاعی تیمش بازی می کرد و زبیر هم یک خط جلوتر از این دو بازیکن فصل خوبی را پشت سر گذاشت. علاوه بر این دو بازیکن سعادت حردانی نیز در سمت راست خط دفاعی فولاد خوزستان نگاه ها را به خودش خیره کرد تا یکی از باقی مانده های مینی کمپ باشد.


این چند بازیکن البته چالش مهم تری هم پیش رو دارند که آن بازی با پیراهن تیم ملی است که باید دید در بازی با سوریه این شانس در اختیار کدامیک از این بازیکنان در ترافیکی که در تیم ملی وجود دارد، قرار داده می شود؛ بازیکنانی که بی شک می توانند در آینده بخشی از تیم ملی ایران در جام جهانی های 2026 و 2030 باشند.

دیدگاه‌ها