کد خبر : 1777384 | 11 شهریور 1400 ساعت 00:07 | 70.3K بازدید | 5 دیدگاه

حافظ رکورد دایی با شیرجه تماشایی

نوجوان نوزده ساله در نقش علی بیرانوند (عکس)

کریستیانو رونالدو در نیمه اول دیدار برابر ایرلند یک ضربه پنالتی را از دست داد.

نوجوان نوزده ساله در نقش علی بیرانوند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، از ماه‌ها قبل پست ها، گزارش ها و مقالات پرشماری منتشر شد درباره اینکه رونالدو چه زمانی می تواند به رکورد بهترین گلزن بازی های ملی در تاریخ فوتبال، برسد و بالاخره در تاریخ 24 ژوئن سال 2021 کریستیانو رونالدو موفق شد در 178 امین بازی ملی به رکوردی برسد که علی دایی 15 سال پیش آخرین گل این رکورد را زده بود.

 

آخرین گل ملی علی دایی در تاریخ 1 مارس 2006 در بازی دوستانه با کاستاریکا که 145 امین بازی ملی او بود، به ثمر رسید. رونالدو اما چندی پیش و در چارچوب دور گروهی رقابت‌های یورو موفق شد دو بار دروازه فرانسه را باز کند تا به رکورد 109 گل ملی رسیده باشد.

 

در واقع فوق ستاره پرتغالی با به ثمر رساندن 109 گل با رکوردی که اسطوره فوتبال ایران چند سال به شکل انحصاری آن را در اختیار داشت برابری کرد. رکوردی که حتی در آن مقطع واکنش علی دایی را هم برعهده داشت و او این رکورد شکنی را به رونالدو تبریک گفت.

 

اما با توجه به اینکه به نظر می‌رسد کریستیانو رونالدو حداقل تا پایان رقابت‌های جام جهانی قطر در ترکیب تیم ملی پرتغال به میدان خواهد رفت، شکستن رکورد علی دایی توسط این بازیکن کاملاً قابل انتظار به نظر می رسد وقطعا او دیر یا زود 110 امین گل ملی خود را هم به ثمر خواهد رساند.

 

تیم ملی پرتغال امروز در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی به مصاف ایرلند رفته و کریستیانو رونالدو در نیمه اول این بازی فرصت را داشت تا 110 امین گل ملی خود را به ثمر برساند و از رکورد علی دایی عبور کند.

 

تکل خشن مدافع ایرلند روی پای برونو‌فرناندز باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. مطابق انتظار کریستیانو رونالدو پشت توپ ایستاد اما دروازه‌بان ایرلند یعنی گاوین بازونو موفق شد با واکنشی فوق‌العاده ضربه این بازیکن را مهار کند تا CR7 فعلاً در شکستن رکورد علی دایی ناکام مانده باشد.

 

 

1639574

 

1639576

 

1639577

 

1639575

 

1639579

 

این دروازه بان 19 ساله با واکنشی فوق العاده ضربه پنالتی رونالدو را مهار کرد. جالب اینکه بازونو بعد از مهار این پنالتی واکنش عجیبی داشت؛ طوری که انگار خیلی خوشحال به نظر نمی رسد.

 

نکته جالب درباره مهار پنالتی توسط دروازه‌بان ایرلند این‌که بازونو در دسته سوم فوتبال انگلیس و در تیم پورثموث بازی می‌کند و قطعاً مهار ضربه یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال افتخاری بسیار بزرگ برای این دروازه بان جوان و تنها 19 ساله محسوب می شود.

 

به تعبیر دیگر می توان گفت که مهار پنالتی توسط دروازه بان ایرلند یک خاطره تلخ را برای کریستیانو رونالدو تکرار کرد. حدود سه سال پیش و در جام جهانی روسیه فوق ستاره پرتغالی در برابر ایران یک ضربه پنالتی را از دست داد؛ جایی که علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران، ضربه فوق ستاره پرتغالی را مهار کرد و یک اتفاق بزرگ را رقم زد.

 

 

1639578

دیدگاه‌ها