کد خبر : 1777387 | 11 شهریور 1400 ساعت 00:27 | 109.5K بازدید | 4 دیدگاه

اسکوچیچ و هاشمیان شاید در ورزشگاه اما نه روی نیمکت

آخرین وضعیت نیمکت تیم ملی پیش از بازی سوریه

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی قطعا روی نیمکت ایران در دیدار فردا مقابل سوریه نخواهد نشست.

آخرین وضعیت نیمکت تیم ملی پیش از بازی سوریه

به گزارش "ورزش سه"، این اولین تجربه کنترل تیم ملی از راه دور برای این سرمربی اهل کرواسی است که در روزهای پایانی مردادماه به همراه دستیارش وحید هاشمیان آلوده ویروس کرونا شد تا تست کووید 19 هر دوی آنها مثبت از آب در بیاید.

 

فدراسیون فوتبال در ابتدا در انتشار خبر بیماری اسکوچیچ احتیاط به خرج داد تا شاید او  پس از تست‌های مکرر خیلی زود این بیماری را پشت سر بگذارد؛ اما با گذشت دو هفته و با احتمال منفی شدن تست های پی.سی‌.آر سرمربی تیم ملی در روز بازی مقابل سوریه بنابر قوانین ای.اف.سی حق نشستن روی نیمکت تیم ملی را ندارد.

 

بنابر آنچه که پروتکل‌های پزشکی ای.اف.سی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی در نظر گرفته شده است؛ اعضای نیمکت نشین ایران باید دو تست منفی کرونا را در فاصله بیست و چهارساعت پیش از مسابقه پشت سر گذاشته باشند مگرنه مجوز آنها برای نشستن روی نیمکت صادر نخواهد شد. بنابراین در بهترین حالت وحید هاشمیان و دراگان اسکوچیچ از روی سکوهای ورزشگاه آزادی دیدار حساس ایران مقابل سوریه در اولین روز از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را زیر نظر خواهند گرفت.

 

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قبل تر و در اوایل انتشار ویروس کرونا در ایران نیز به این بیماری مبتلا شده بود و این دومین باری است که وی درگیر این بلای همه گیر می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد با عبور از روزهای سخت بیماری او و وحید هاشمیان برای دیدار دوم ایران مقابل عراق در کشور قطر سرحال و آماده باشند و احتمالا تا پایان رقابت‌های مقدماتی از این بابت گزندی نبینند.

 

نکته جالب اینکه در دور تازه تمرینات تیم ملی مسئولان پزشکی زیر نظر امین نوروزی مسئول پزشکی تیم‌های ملی از راه حل حباب برای قرنطینه بازیکنان تیم ملی استفاده کردند و در بازدید روز گذشته حمید سجادی وزیر جدید ورزش او و هیئت همراهش جایگاه خود را در وی‌.آی.پی آزادی ترک نکردند تا با وجود تست پی.سی.آر قبلی، احیانا ویروسی به بازیکنان تیم ملی منتقل نشود. 


حتی امشب که ستارگان تیم ملی در ضیافت شامی شرکت کردند و در آن صحبت‌های روحیه بخشی برای بازی سوریه انجام دادند؛ به جز عزیزی خادم  و امین نوروزی که هردو تست کرونا را پشت سر گذاشته بودند فرد دیگری به عنوان همراه در این ضیافت حاضر نبود تا تیم ملی با حداکثر مراقبت خود را به دیدار سوریه و سپس قطر برساند و از آنجا هم ملی پوشان را سالم تحویل تیم‌های باشگاهی داخلی و خارجی‌شان بدهد.

 

کرونای سرمربی تیم ملی یک مسئله تازه و خاص برای فوتبال ایران است و منجر به این خواهد شد که هدایت تیم ملی از روی نیمکت در اختیار دستیاران وی  شامل ماریون تات، کریم باقری، مهرداد خانبان و اصغر قربانعلی پور باشد و البته خود اسکو و وحید هاشمیان احتمالا از داخل ورزشگاه بازی را زیر نظر خواهند گرفت تا در صورت لزوم در تصمیمات فنی ورود و دخالت کنند.

 

در این شرایط نگاه علاقمندان به فوتبال ایران در این شرایط کرونا زده و حاد به درخشش بازیکنان تیم ملی  و البته امیدشان به کاهش همه گیری این ویروس با سرعت بخشی به واکسیناسیون در سراسر ایران است. 


تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی های بعدی میزبانی‌های حساسی را از تیم‌های آسیایی خواهد داشت و  با بهبود وضعیت کرونا در کشور گزندی به میزبانی ایران نخواهد رسید. (به‌خاطر داشته باشیم مسئولان فدراسیون بارها و بارها و در مصاحبه ها روی آن صحه گذاشته و تاکید کردند اعطای امتیاز میزبانی به ایران قطعی و دائمی نیست و ممکن است دچار تغییراتی بشود.)

 

 

دیدگاه‌ها