کد خبر : 1777470 | 11 شهریور 1400 ساعت 14:49 | 109.2K بازدید | 23 دیدگاه

اسکوچیچ و این همه ستاره برای ترکیب!

تیم ملی با این ۱۱ بازیکن مقابل سوریه؟

سرمربی تیم ملی ایران دردسر شیرینی برای انتخاب نفرات اصلی خود برای دیدار مقابل سوریه دارد.

تیم ملی با این ۱۱ بازیکن مقابل سوریه؟

به گزارش "ورزش سه"، نخستین مسابقه ملی پوشان فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ امشب در ورزشگاه آزادی مقابل سوریه برگزار می‌شود که پیروزی در این مسابقه می‌تواند موجب بالا رفتن روحیه و برداشتن گام محکم در راه صعود از مرحله گروهی باشد.

 

1639751

 

تمرینات تیم ملی فوتبال ایران طی یک هفته اخیر دنبال شده و در سه روز گذشته با اضافه شدن لژیونرها ادامه پیدا کرده که دراگان اسکوچیچ با وجود دور بودن از تمرینات بخاطر ابتلا به کرونا، از دستیاران خود مشورت‌های لازم را گرفته و باید ۱۱ بازیکن اصلی تیمش برای دیدار ساعت ۲۰:۳۰ مقابل سوریه را انتخاب کند که نفرات احتمالی آن به‌صورت زیر هستند:

 

 

علیرضا بیرانوند


دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران طی سالیان اخیر، با وجود دور بودن از مسابقات باشگاهی همچنان مرد اول خط دروازه است و اسکوچیچ به احتمال فراوان بخاطر تجربه و عملکرد این گلر طی مسابقات گذشته تیم ملی، مجددا به او اعتماد خواهد کرد و مقابل سوریه، بیرانوند را درون دروازه ایران قرار می‌دهد.

 

1609969

 

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان- شجاع خلیل‌زاده


زوج سابق خط دفاعی پرسپولیس که پس از حضور اسکوچیچ در تیم ملی نیز همواره در ترکیب ایران حضور داشته‌اند، پیش‌بینی می‌شود در دیدار با سوریه هم از ابتدا به میدان خواهند رفت. شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان هماهنگی و شناخت بالایی از سبک بازی یکدیگر در کار دفاعی دارند که استفاده همزمان از آنها در بیشتر مواقع جواب مثبت داده و بعید است سرمربی تیم ملی نیز به آنها دست بزند.

 

 


صادق محرمی(صالح حردانی)


مدافع راست ایرانی دینامو زاگرب که پس از دوری از مسابقات ابتدای فصل در سه بازی اخیرشان به ترکیب اضافه شده و در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا و دو دیدار لیگ یک کرواسی به میدان رفته، همواره سعی داشته در تیم ملیِ اسکوچیچ خود را نشان بدهد و بعید نیست او هم امشب از ابتدا برابر سوریه بازی کند. البته صالح حردانی، مدافع راست جوان فولاد هم یکی از نفراتی است که می‌تواند در تفکرات مرد کروات قرار داشته باشد و امکان حضورش در ترکیب وجود دارد.

 

1608477

 

وحید امیری


استفاده از او در سمت چپ دفاعی پرسپولیس موجب موفقیت سرخ‌پوشان در هفته‌های پایانی فصل شد و این وینگر تکنیکی توانست در پست جدیدی که از او استفاده می‌شود، جواب اعتماد کادر فنی را بدهد و با توجه به حضور ادامه‌دارش در اردوهای تیم ملی و علاقه‌ای که تمام سرمربیان به بازی وحید دارند، احتمال قرار گرفتن او در ترکیب دیدار مقابل سوریه بیشتر از هر مدافع چپ دیگری است.

 

 

 

احمد نوراللهی- سامان قدوس


هافبک‌های زیادی ازجمله میلاد سرلک، محمد کریمی، محمدزبیر نیک‌نفس، یاسین سلمانی، سعید عزت‌اللهی و ... اکنون در اردوی تیم ملی ایران حضور دارند، اما پیش‌بینی می‌شود احمد نوراللهی با توجه به فصل فوق‌العاده‌ای که در پرسپولیس داشت و در بازی‌های ملی هم درخشان ظاهر شده، در ترکیب اصلی دیدار با سوریه قرار بگیرد و سامان قدوس هم که تنها ایرانی حاضر در لیگ برتر انگلیس است نیز کمی جلوتر از او در خط میانی خودنمایی بدهد.

 

1610948

 

علیرضا جهانبخش- علی قلی‌زاده


در اختیار داشتن ستاره‌های تکنیکی، سرعتی و موقعیت‌ساز در دو بال کناری تیم ملی همواره دغدغه شیرین سرمربیان ایران بوده که امشب نیز همین اتفاق خواهد افتاد و با وجود در اختیار داشتن نفراتی مثل مهدی ترابی ولی به نظر می‌آید که اسکوچیچ از علیرضا جهانبخش به‌عنوان وینگر راست استفاده کند و علی قلی‌زاده را هم در سمت چپ به کار بگیرد. جهانبخش در بازگشت به فوتبال هلند بازی‌های موثری با گلزنی یا پاس گل برای فاینورد انجام داده و همین امر موجب می‌شود تا جایگاهش در تیم ملی را هم پس بگیرد و علی قلی‌زاده نیز یکی از ملی‌پوشانی به حساب می‌آید که سخت است سرمربی از نام او عبور کند.

 

1606117

 

 

مهدی طارمی- کریم انصاری‌فرد


در مسابقه‌ای که سردار آزمون بخاطر محرومیت حضور ندارد، به احتمال فراوان مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد دو زوج خط حمله تیم ملی مقابل سوریه را تشکیل خواهند داد. طارمی در پورتو همچنان روی فُرم و سرحال نشان داده و در آخرین مسابقه تیمش هم گلزنی کرده تا اکنون در بهترین شرایط آماده دیدار با سوریه باشد و کریم انصاری‌فرد نیز که شکل بازی خاصی با گلزنی در تیم ملی داشته، پیش‌بینی می‌شود یکی از ۱۱ مرد مورد اعتماد سرمربی ایران شود.

 

دیدگاه‌ها